دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس نهاد انقلابی سپاه

سپاه پاسداران، برجسته‏ ترین دستاورد انقلاب

سپاه با درهم آمیختن آمادگى رزمى، معنویت، اخلاق و تحرک فوق ‏العاده در صحنه نبرد، به همراه حفظ جوشش و روحیه انقلابى توانست رضایت امام و امت را جلب کند و خار چشم دشمن باشد.
کد خبر: ۱۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳ - 21April 2014

سپاه پاسداران، برجسته‏ ترین دستاورد انقلاب

خبرگزاری دفاع مقدس، حضرت امام خمینى(ره) به عنوان یک رهبر خردمند و ژرف نگر به این جمع بندى رسیدند که در حکومت اسلامى باید ابزارهاى آن حکومت هم متناسب با خود حکومت باشد. طبیعتاً مهم ترین ابزارى که در حکومت اسلامى مدنظر و مورد نیاز بود، نیروى مسلح قدرتمندى بود که بتواند درمقابل زورگویان و ظالمان زمان از حکومت دفاع کند. برهمین اساس در دوم اردیبهشت 1358، طى فرمانى به شوراى انقلاب اسلامى رسماً تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و پیرو آن، نهادى به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامى پا به عرصه وجود گذاشت تا حافظ و نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز در برابر ستم ها و توطئه ها و هجوم ناجوانمردانه ایادى استکبار جهانى باشد. نهادى که اگر آن را اصلى ترین دستاورد انقلاب و مهم ترین پشتوانه انقلاب و اسلام در ایران و دنیا بدانیم سخن به گزافه نگفته ایم.

سپاه پاسداران به عنوان یکى از اولین و اساسى ترین نهادهاى انقلابى با درهم آمیختن آمادگى رزمى و معنویت و اخلاق و تحرک فوق العاده در صحنه نبرد، به همراه حفظ جوشش و روحیه انقلابى توانست رضایت امام و امت را جلب نماید و خار چشم و سد راه دشمن باشد.

سپاه همان نهادى است که امام راحل آن را یکى از بزرگ ترین سنگرهاى دفاع از ارزش هاى الهى نظام و پرچمدار عزت مسلمین و سپر حوادث کشور اعلام کردند و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه اى(مدظله العالی) آن را بازوى قدرتمند نظام و گام استوار در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامى و به معناى حقیقى، پاسدار انقلاب اسلامى نامیدند.

پاسداران همان رزم آورانى هستند که ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، محرم، کربلاى یک و چهار و والفجر هشت و مرصاد را رقم زدند و آزمون اثبات بندگى و عبودیت به ساحت قدس الهى و رمز عشق و شیعه و پیرو سیدالشهدا(ع) بودن را با پیروزى پشت سرگذاشتند و در حال حاضر نیز پس از دفاع مقدس در عرصه هاى سازندگى صدها افتخار آفریده و در زمینه علوم پزشکى و هوا و فضا و موشکى و علوم نظامى و... در مسیر سربلندى ملت ایران و جهان اسلام گام برداشته اند وبه جرأت مى توان ادعا کرد که این نهاد مقدس و انقلابى در طول حیات پربرکت خود حتى براى لحظه اى سنگرهاى دفاع از انقلاب، نظام و آرمان هاى ایران را در هیچ زمینه اى خالى نگذاشته است.

سپاه پاسداران پس از پایان جنگ ایران و عراق با توجه به وظایف محوله در اساسنامه و با نظر مساعد رهبر انقلاب قدم در عرصه سازندگى گذاشته و در حوزه هاى نفت و گاز، راه سازى، سدسازى و ساخت تونل، کشاورزى، مخابرات ساختمان سازى و... حضور فعال پیدا کرده و سعى در رفع محرومیت و عقب ماندگى کشور دارد.

حوادث مختلف دوران انقلاب این ضرورت و این فکر والاى امام را به اثبات رساند که اگر سپاه نبود در حوادث مختلفى که در کوران انقلاب پیش آمد، انقلابمان ضربه هاى غیرقابل جبرانى مىخورد و واقعاً این جمله که (اگر سپاه نبود کشور نبود) مصداق عینى پیدا مى کرد.

روز ولادت باسعادت سیدوسالارشهیدان حسین بن على(ع) بزرگ ترین پاسدار اسلام، را روز پاسدار نامگذارى کرده اند و این خود بیانگر وجوه مشترک بین آن بزرگوار و فرزندان و شاگردان و پیروان آن بزرگوار در این برهه از تاریخ است. بزرگ ترین ویژگى امام حسین(ع) فدا شدن در راه اسلام و پاسدارى به تمام معنا از اسلام است و سپاه با دید حسینى و با تبعیت از آن انسان برجسته تاریخ بشریت، بزرگ ترین مدال افتخار خودش را دفاع جانانه از اسلام و انقلاب اسلامى مى داند و این وجوه مشترکى که در سپاه هست، برگرفته از نورانیت امام حسین(ع) است.

دریک کلام حفظ نظام جمهورى اسلامى بزرگ ترین دستاورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است. بدون شک این جزء دستاوردهاى سپاه است که به عنوان یکى از نهادهاى برجسته توانسته جهان را تحت تأثیر قرار داده و در مقابل همه قدرت هاى استعمارگر و زورگو موضعگیرى کند و در طول بیش از سه دهه از انقلاب اسلامى با اوج قدرت و اقتدار حمایت کند و آن را براى نسل هاى بعدى نگه دارد و این افتخار را دارد که پاک ترین نیروهاى خود را تقدیم و نظام را حفظ کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار