"حماسه جاوید" روایت گر حماسه‌های گردان 808 پیاده جمعی مرکز آموزش 05 کرمان

در کتاب "حماسه جاوید" تلاش شده است ایثارگری‌ها و حماسه آفرینی‌های این گردان دلاور به رشته تحریر درآید تا در دفتر افتخارات ملت ایران به عنوان حماسه‌ای جاوید ثبت شود.
کد خبر: ۱۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱ - 22April 2014

خبرگزاری دفاع مقدس: تحلیل و تبیین رویدادهای دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران یکی از ضروریترین و اساسیترین تلاشهایی می باشد که با عبرتگیری از گذشته می توان تجارب و اموزههای خود را با کاستن از خطاها به نسلهای بعدی انتقال داد.

جنگ ایران و عراق یکی از طولانیترین جنگهای دو دهه گذشته بوده که به دلیل مداخله قدرتهای بزرگ و به کارگیری انواع شیوههای جنگی، دارای درسهای ارزشمندی می باشد که به توانمندتر بودن نیروهای مسلح در آینده کمک بسیار زیادی خواهد نمود.

 تاریخ سراسر افتخار جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، مملو از خاطرات تلخ و شیرین و جانفشانیهای رزمندگان غیور ایران اسلامی است. بیان مجدد این خاطرات از زبان کسانی که خود در صحنه جنگ حاضر بودهاند، نوشتن تاریخ است. تاریخی که نباید آن را فراموش کرد و سینه به سینه باید انتقال یابد.

حماسه جاوید

یکی از واحدهایی که با رشادت کامل در برابر دشمن بعثی قرار گرفت، گردان 808 پیاده جمعی مرکز آموزش 05 کرمان است در کتاب "حماسه جاوید"  تلاش شده است ایثارگریها و حماسه آفرینیهای این گردان دلاور به رشته تحریر درآید تا در دفتر افتخارات ملت ایران به عنوان حماسهای جاوید ثبت شود.

این کتاب که به قلم محمد قربانی خنامان نوشته شده است در دو فصل210 صفحه و پیوست تصاویر تنظیم شده است.در فصل اول کلیات گردان و تاریخچه عملیات و ماموریت ارجاعی به گردان 808 نوشته شده است.
فصل دوم در8 بخش و شامل خاطرات سروان محمد حسین جوادی، سروان پیاده جانباز حسین روحانی فر"، "ستوان دوم وظیفه مصطفی زریسفی" و... است.

 

در قسمتی از کتاب می خوانیم:

همین طور که اطراف سوله دور می زنم، ناگهان درب سوله باز شد و یک کامیون حامل آب داخل سوله شد. اسرا وقتی که کامیون حامل آب را دیدند به سمت تانکر یورش بردند تا بلکه روزنهای یا سوراخی برای آب خوردن پیدا کنند.

عراقیها وقتی دیدند که  وضعیت غیر قابل کنترل می باشد، با تعدادی حلب کهنه و کثیف شروع به پخش کردن آب کردند. واقعاً اوضاع و احوال اسرا در آن لحظات غیر قابل توصیف می باشد و قلم عاجز است که آن صحنه را به رشته تحریر درآورد. از طرفی قلم شرم دارد از آنهمه فجایعی که در آن لحظه ورود تانکر آب به داخل سوله توسط عراقیها بر علیه عزیزان روا داشتند مطالبی را بیان کنم. دو شبانه روز سخت و جانکاه گذشت تا اینکه...

علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب  با انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارشهای دفاع مقدس آجا و با شماره تلفن 81954111-021 تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها