سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس برای تجمیع طرح‌های امر به معروف و نهی از منکر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از پیشنهاد تجمیع طرح‌های امر به معروف و نهی از منکری که توسط کمیسیون‌های مجلس تهیه می‌شود، خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 08April 2014

پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس برای تجمیع طرح‌های امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "سید علی طاهری" سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تسنیم، در خصوص تهیه طرح امر به معروف و نهی از منکر توسط کمیسیون حقوقی و قضایی و اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: بنده از اینکه این کمیسیونها چه طرحی دارند، اطلاعی ندارم اما ممکن است کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در بعد مجازات این طرح را تهیه کرده باشد.

وی ادامه داد: طرحی که در کمیسیون فرهنگی مجلس در دست بررسی است، طرح ساماندهی امر به معروف و نهی از منکر است و در این طرح متولی، سازوکار، چارت سازمانی، اختیارات و اعتبار و بودجه سازمان امر به معروف و نهی از منکر مد نظر قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طرح تأسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر هم اکنون در کارگروه کمیسیون فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد میدهیم که طرحهای امر به معروف و نهی از منکری که توسط کمیسیونهای مجلس تهیه میشود را جمع بندی کرده و پس از آن در یک طرح جامع به صحن علنی ارسال شود.

طرح امر به معروف و نهی از منکر که در خرداد ۱۳۸۹ در مجلس هشتم به صورت یک فوریتی تدوین شده بود، مجدداً در ۲۱ خرداد سال گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و برای بررسی کارشناسیتر به کمیسیون فرهنگی مجلس ارسال شد.

این طرح در ۲۹ ماده توسط جمعی از نمایندگان تهیه و تدوین شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار