گزارشی از اقدامات ارتش برای میزبانی از زائران مناطق عملیاتی

در طول مدت آغاز سفرهای راهیان نور هزاران نفر از زائران از نمایشگاه شهید کبریایی در «آب تیمور» و اجرای حرکات نمایشی توسط یگان‌های رزمی مستقر ارتش بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴ - 24March 2014

گزارشی از اقدامات ارتش برای میزبانی از زائران مناطق عملیاتی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در طول مدت آغاز سفرهای راهیان نور هزاران نفر از زائران از نمایشگاه شهید کبریایی در «آب تیمور» و اجرای حرکات نمایشی توسط یگانهای رزمی مستقر ارتش بازدید کردهاند.

همچنین زائران از رزمایش فرهنگی، نظامی میشداغ بازدید کرده و از خاطرات دوران ایثار شهادت توسط راوی دفاعمقدس امیر سرتیپ یاسینی بهرهمند شدند.
 
در یادمان شهدای چزابه نیز زائران بسیاری پس از بازدید از محل یادمان و نمایشگاههای پیرامونی توسط راویان مستقر در یادمان مذکور با منطقه عملیاتی بیشتر آشنا شدند.
 
در یادمان دهلاویه نیز زائران پس از پذیرایی واستقبال یگانهای مستقر با روایتگری توسط سرهنگ نوروزی و سرتیپ2 ستاد شهبازیان فرمانده تیپ 392 با خاطرات آن دوران آشنا شدند.
 
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با برپایی چندیدن نمایشگاه در محلهای مختلف به ویژه دزفول، کتب دوران دفاع مقدس را در اختیار علاقهمندان قرار داده است.
 
نماینده حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نهاجا سرگرد علی مصطفوی پس بازدید از یادمانهای شلمچه، اروند کنار و فتحالمبین از آمادهسازی چندین فروند هواپیما برای اجرای نمایشهای هوایی ویژه برای زائران سرزمینهای نور خبر داد. در طول مسیر بازدید زائران تصاویر شهدای گرانقدر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چشم هر بینندهای را نواز میدهد.
 
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز که امسال نمایشگاه دریایی را افتتاح کرده با استقبال بینظیر زائران روبرو شده است. چندین راوی نیروی دریایی در محلهای مختلف شرحی از فداکاریهای رزمندگان را به ویژه دفاع جانانه از خونین شهر را ارائه میکنند. در چندیدن منطقه نیز نمایشگاههای کتاب نیروی دریایی ارتش برای علاقهمندان دایر شده است.
 
نمایشگاه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با روایتگری توسط سرگرد خلبان ایمانی پیرامون رشادتهای خلبانان هوانیروز و عملیاتهای مهم انجام گرفته حال و هوای خاصی داشت و مورد استقبال قرار گرفته است.
 
در تمامی یادمانها برای آشنایی بیشتر زائران اقلام فرهنگی همچون بروشور،کتاب،جزو، نرمافزارهای دفاعمقدس توزیع میشود.درضمن سامانه پیام کوتاه قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش ضمن ارسال پیامهایی با مفاهیم ایثار و شهادت،پلی ارتباطی بین خود و زائران بر قرار کرده تا بتواند مسیر حرکت خود را چه در حال و چه در آینده هموارتر کند.

سرتیپ2 ستاد ابراهیم گلفام جانشین قرارگاه راهیان نور ارتش هم قبل از آغاز سال جدید با حضور در منطقه جنوب از یادمانها، ایستگاههای صلواتی و نمایشگاههای آجا بازدید و توصیههای لازم را به مسئولان ارائه کرد.


وی همچنین در هنگام لحظه تحویل سال 1393 در قرارگاه تاکتیکی میشداغ حضور پیدا کرده و در جمع تعداد کثیری از زائران و بازدید کنندگان و کارکنان تیپ 45 تکاور به ایراد سخنرانی با موضوع دفاع مقدس پرداخت و خدمت به زایران راهیان نور را یکی از الطاف الهی برشمرد.
 

سرتیپ گلفام روز گذشته هم با حضور در یادمانهای دهلاویه و چزابه در جمع راویان، خادمان و زائران در زمینه تلاشها و افتخارات رزمندگان ارتش در هشت سال دفاع مقدس و به ویژه عملیاتهای انجام شده و شهدای شاخص منطقه جنوب به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
وی بیان کرد: این سرزمینها یادآور دلاورمردیهای رزمندگان اسلام است، مردانی که طول تاریخ ایران به خود ندیده است. مردانی که آرامش دنیا را رها کرده و در دل صحراها مآمن گزیدهاند. بعضی از آنها شاید ماهها، بلکه سالها در جبههها ماندند و از اسلام دفاع کردند و عزیزان خود را در پشت جبهه های نبرد به خدا سپردند.

سرتیپ2 بازنشسته دربندی رئیس کمیته راویان نیز پس از بازدید از مناطق عملیاتی گفت: شهدا همیشه لبخند بر روی لبانشان میدرخشید، چه در این دنیا شاد بودند و چه سرای ابدیت. شهدا به راستی معنی کلام امام(ره) را به ما فهماندند که"شهدا در قهقه مستانهشان و در شادی وصلشان عندربهم یرزفقونند". چه کسی میگوید این سرزمینها غم دارد، اینجا محل شادی و سور دل و جان است. ما خودمان که آن لبخندها را دیدهایم هر وقت دلمان از زمانه به تنگ میآید به اینجا میآییم و آرامش پیدا میکنیم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار