پس از ۳۱ سال هجران؛

کبوتر مهاجر به سوی مادر پرواز کرد

شهید بهروز صبوری، همچون کبوتری عاشق پس از سال‌ها فراق و هجران به آغوش مادرش بازگشت تا او را از انتظار و دوری بیرون آورد.
کد خبر: ۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰ - 16March 2014

کبوتر مهاجر به سوی مادر پرواز کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، پیکر شهید ۱۸ ساله «بهروز صبوری» امروز از دوراهی قپان به سمت امامزاده حسن (ع) تشییع شد و در صحن حرم مطهر امامزاده حسن آرام گرفت.

ملت ایران امروز نیز با حضور پررنگ خود در کنار مادر شهید، به جهانیان نشان دادند که هرگز دست از اهداف پاک و مقدشان برنخواهد داشت.

زنان، مردان، کودکان و نوجوانان با ذکر یا حسین، یا زهرا بار دیگر با شهیدان هشت سال دفاع مقدس پیمان بستند که تا ابد راهشان را ادامه دهند.

در طول مسیر حتی یک لحظه مادر شهید را تنها نگذاشتند و با کلام و سخنانشان به او آرامش و دلداری میدادند.

در بین راه دانش آموزان مدارس بر گردنهایشان چفیه انداخته بودند و چنان اشک میریختند که انگار دلهایشان به راستی روانه کربلا شده بود.

پیرزنان و پیرمردان با عصا در این مراسم حضور داشتند و زنانی جوان نیز نوزادان و کودکانشان را در آغوش گرفته بودند تا به آنها بیاموزند راه شهدا را ادامه دهند.

نسرین احمدی زن جوانی که فرزندش را در آغوش گرفته بود، گفت: دشمنان و استکبار بداند ملت ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه بود و برای دفاع از اسلام و قرآن تا پای جان ایستادهاند.

وی تصریح کرد: فرزندم را به گونهای تربیت خواهم کرد که بتوان راه شهیدان انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس را ادامه دهد.

احمدی افزود: امروز جوانان مانند دوران هشت سال دفاع مقدس آماده هستند تا در برابر تهدیدات و تحریمهای دشمنان ایستادگی و مقاومت کنند.

امیررضا کوهساری معلم بازنشسته میگوید: جوانان ایران در طول تاریخ ثابت کردند هرگز در مقابل ستم و زور سکوت نمیکنند و در مقابل ظالمان میایستند و مبارزه میکنند.

وی خاطر نشان کرد: نسل امروز و آینده باید بدانند که این انقلاب به آسانی به دست نیامده و ثمره خون شهدای بسیاری است و آنها قدردان این انقلاب و شهیدان باشند.

کوهساری گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان است و بهترین راه ماندگاری خاطرات و زندگی نامه شهیدان هشت سال دفاع مقدس است.

میلاد امیرخانی یک نوجوانی که دیس حلوا به دست داشت و اشک امانش را بریده بود، گفت: امروز نیز امثال بهروزها در کشورمان هستند و دشمنان بدانند هر زمان نیاز باشد و ولی فقیهمان حکم کنند وارد میدان میشویم.

وی افزود: توطئهها و مکرها هیچ وقت کارساز نبوده و نخواهد بود چرا که مردم ایران با حضور و وجود رهبری هوشیار و فرزانه همیشه آگاه هستند و فریب نمیخورند.

ملت همیشه در صحنه با حضور خود در مراسم تشییع پیکر شهید «بهروز صبوری» بار دیگر نشان دادند که اتحاد و یکدلی خود را حفظ کردهاند.

مداح اهل بیت با ذکر مصیبت خوانی از حضرت زهرا (س)، امام حسین و حضرت علی اکبر گرما و معنویت خاصی را به این مراسم بخشیده بود.

خیل عظیمی از جوانان سینه زنان و با ذکر یا حسین و لبیک یا خامنهای، یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس را بدرقه کردند و او را به حق سپردند.

در صحنه امامزاده حسن غوغایی عاشورایی برپا بود و انبوه جمعیت در کنار پیکر و مادر شهید صبوری، یادآور دوران هشت سال دفاع مقدس بود که مردم هرگز خانوادههای آنان را تنها نمیگذاشتند.

امروز نیز بار دیگر ملت شهیدپرور ایران نشان دادند همیشه حامی و پشتیبان ولایت فقیه هستند و در راه دفاع از ارزشهای اسلام و مکتب قرآن ایستادهاند و اجازه دخالت هیچ بیگانهای را در امور داخلی خود نمیدهند.

در پایان مراسم مادر شهید «بهروز صبوری» از حاضرین و کسانی که در برگزاری این مراسم باشکوه مشارکت داشتند قدردانی کرد و گفت بنده که نمیتوانم جواب این همه محبت و خوبی شما را بدهم از حضرت زهرا و خداوند متعال میخواهم اجر شما را بدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار