رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

مراکز پرستاری برای ارائه خدمات به جانبازان راه اندازی می‌شود

غضنفر میرزابیگی گفت: در راستای ارائه خدمات و تسهیلات به ایثارگران و جانبازان، مراکز پرستاری راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲ - 06March 2014

مراکز پرستاری برای ارائه خدمات به جانبازان راه اندازی می‌شود

"غضنفر میرزابیگی" رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اعلام خبر برگزاری مراسم بزرگداشت روز پرستار در تالار رازی، اظهار کرد: مراکز پرستاری برای خدمترسانی به عموم جامعه به ویژه ایثارگران و جانبازان راه اندازی میشود.

وی تصریح کرد: تاکنون چنین مراکزی برای ارائه خدمات پرستاران در سطح جامعه وجود نداشت و این مراکز با هدف خدمات رسانی به جامعه بهویژه بیماران صعب العلاج و بیماران قطع نخاعی اجرا خواهد شد.

میرزابیگی به نحوه عملکرد مراکز پرستاری اشاره کرد و افزود: در این راستا پرستاران با مراجعه به منازل بیماران،  با تعرفهای مشخص به رائه خدمات میپردازند.

وی اذعان داشت: به مناسبت روز پرستار دستورالعمل مشخصی برای ارائه خدمات به سطح جامعه در زمینه خدمات مراکز پرستاری معین شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

مراکز مشاوره رایگان برای پرستاران در مناطق محروم راه اندازی میشود

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور به مراکز مشاوره برای پرستاران اشاره کرد و افزود: در مناطق محروم کشور، مراکز مشاورههای آموزشی و انگیزشی برای پرستاران با هدف ایجاد انگیزه اجرایی خواهد شد و این طرح سبب ماندگاری آنها در مناطق محروم میشود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در نظام پرستاری از دانشجویان مقاطع ارشدی پرستاری به عنوان نیروی کمکی استفاده میشود اما این طرح مسکن و موقت است تا ظرفیت دانشکدههای پرستاری بتوان تغییر کند و بتوان به اندازه کافی پرستار داشت.

مراکز پرستاری با هدف خدمات رسانی به جانبازان راه اندازی میشود
 
میرزابیگی اذعان داشت: بخش عمده کارکرد و خدمات رسانی مراکز پرستاری به جامعه ایثارگران و جانبازان خواهد بود و پرستاران به منازل این افراد اعزام میشوند.
 
وی اظهار کرد: با اجرای طرح تاسیس مراکز مراقبت پرستاری، برای جامعه ایثارگران و جانبازان تسهیلاتی فراهم شده تا به خانوادههای آنها کمک شود و در حین خدمت رسانی نیازهای این گروه نیز بررسی خواهد شد ناموانع و نیازهای آنان رفع شود.
 
حضرت زینب روز عاشورا هنر پرستاری را کامل کرد

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور به بزرگداشت روز پرستار و مقام حضرت زینب اشاره کرد و گفت: حضرت زینب اسوه و الگویی ارزشمند برای پرستاران در کشور هستند تا این گروه از افراد بتوانند با تاسی از این بانوی بزرگ اسلام به بیماران خدمات رسانی کنند.

وی ادامه داد: حضرت زینب در روز عاشورا هنر پرستاری را تکمیل کرد. در حقیقت حضرت زینب با حضور و نقش خود در روز عاشورا از روح اسلام مراقبت و پرستاری کرد.

میرزابیگی با بیان اینکه بانوی بزرگ اسلام الگویی بزرگ برای پرستاران است، اذعان داشت: حضرت زینب با تمام مشکلات و سختیها از مجروحان پرستاری کرد و پرستاران همین اقدام و عملکرد زینب کبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا موفقیت معنوی و اجتماعی را به دست آوردند.

وی ادامه داد: پرستاران برای الگوی معنوی قرار دادن حضرت زینب صبر و استقامت بردباری و اخلاق آن بانو را سرمشق خود قرار دهند.
 
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: پرستاری هنر است چرا که باید یک پرستار خود را در جایگاه دیگران قرار دهد تا بتواند عملکردی دقیق داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در زمینه الگوی سلامت محوری هنوز موفق نبودیم اما پرستاران در عملکرد خود دقت دارند و تمام توجه خود را در زمان کاری خود نسبت به بیمار و درد و رنج او انعکاس میدهند.
 
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در پایان گفت: در دوران دفاع مقدس زنان پرستار با تاسی و سرمشق گرفتن از حضرت زینب به رزمندگان خدمات رسانی کردند و با تمام وجود به یاری آنها میرفتند. زینب وار در کنار مجروحان قرار میگرفتند و به آنها روحیه میدادند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار