التیام بخش دل بیماران

پرستاران اسوه های صبر و ایثار

سفیدپوشان بی ادعایی که زلال و پاکی قلبشان را در راه تسکین دل بیماران خود هدیه می دهند تا امید به بهبودی را در ایشان زنده نگه دارند.
کد خبر: ۱۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵ - 07March 2014

پرستاران اسوه های صبر و ایثار

خبرگزاری دفاع مقدس: آنانی که با روح بزرگ و پرمهرشان زینب وار، با صبر و شکیبایی در کنار انسانهایی قرار میگیرند که به هر دلیلی در مقطع زمان سلامتشیان به مخاطره افتاده است.

پرستاران همواره با تاسی گرفتن از حضرت زینب «س» بزرگ بانوی اسلامی و شیرزن دشت کربلا، در خدمت رسانی و انجام تکالیف خود اهتمام میورزند.

با مرور به تاریخ کشورمان درمی یابیم که اسوههای صبر و پایداری در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با تمام وجود خود را وقف کردند و در کنار مردان بزرگی قرار گرفتند که در راه دفاع از ارزشهای انقلاب و حقانیت ملت ایران جانفشانی کردند.

در روزهای جنگ و حماسه، سفیدپوشان بیادعا همانند مردان بیادعای دوران هشت سال دفاع مقدس، التیام بخش و مرهم دل مجروحانی بودند که فرسنگها از خانوادهشان فاصله داشتند.

آنان همچون زینب کبری در آن دوران صبوری کردند و در کنار مراقبت و پرستاری از مجروحان جنگ به آنان روحیه و آرامش میدادند و همچون مادری دلسوز که فرزندش را نوازش میکند با کلامشان نوازشگر و مرهم دل دلاورمردانی شدند که برای حفظ اسلام و انقلاب جانفشانی میکردند.

پرستاران شیفتگانی هستند که حتی در طول هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشته و در کنار و دوشادوش مردان و رزمندگان حرکت کردند و جانبازی کردند تا درخت انقلاب استوار و جاودانه بماند.

به راستی پرستاری از جمله کارها و مشاغل دشواری است که زحمت فراوان دارد اما عشق و فداکاری این گروه در کنار بیماران موجب شده تا افراد در کنارشان روحیهای دوباره بگیرند و به بهبودشان امیدوار شوند.

سفیدپوشان بیادعا در کارشان شب و روز نمیشناسد و با وجود سختیها و مشکلاتشان هرگز در مقابل بیماران خم به ابرو نمیآوردند.

همیشه آنها با لبخند و مهربانی در کنار انسانهایی قرار میگیرند که روزی مانند بقیه سرحال و سلامت بودند و امروز به هر دلیلی دچار مشکلاتیی شده و نیاز به محبت و مراقبت دارند.

آری، پرستاران افرادی صبور، انسان دوست و با عاطفه هستند که از لحظه لحظه زندگی خود برای خدمت رسانی به مردم استفاده میکنند.

«غضنفر میرزابیگی» رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس به بزرگداشت روز پرستار و مقام حضرت زینب اشاره کرد و گفت: حضرت زینب اسوه و الگویی ارزشمند برای پرستاران در کشور هستند تا این گروه از افراد بتوانند با تاسی از این بانوی بزرگ اسلام به بیماران خدمات رسانی کنند.

وی ادامه داد: حضرت زینب در روز عاشورا هنر پرستاری را تکمیل کرد. در حقیقت حضرت زینب با حضور و نقش خود در روز عاشورا از روح اسلام مراقبت و پرستاری کرد.

میرزابیگی با بیان اینکه بانوی بزرگ اسلام الگویی بزرگ برای پرستاران است، اذعان داشت: حضرت زینب با تمام مشکلات و سختیها از مجروحان پرستاری کرد و پرستاران همین اقدام و عملکرد زینب کبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا موفقیت معنوی و اجتماعی را به دست آوردند.

وی ادامه داد: پرستاران برای الگوی معنوی قرار دادن حضرت زینب صبر و استقامت بردباری و اخلاق آن بانو را سرمشق خود قرار دهند.

میرزابیگی اضافه کرد: حضرت زینب کبری (س) بزرگترین الگو و اسوه صبر و استقامت برای همه زنان عالم به ویژه پرستاران است و آنها با سرمشق قرار دادن این بانوی بزرگ همچون آن شیردل دشت کربلا، چون کوهی در برابر مشکلات ایستادهاند و مادرانه و مشفقانه از بیماران خود نگهداری و مراقبت میکنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: پرستاری هنر است چرا که باید یک پرستار خود را در جایگاه دیگران قرار دهد تا بتواند عملکردی دقیق داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در زمینه الگوی سلامت محوری هنوز موفق نبودیم اما پرستاران در عملکرد خود دقت دارند و تمام توجه خود را در زمان کاری خود نسبت به بیمار و درد و رنج او انعکاس میدهند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در دوران دفاع مقدس زنان پرستار با تاسی و سرمشق گرفتن از حضرت زینب به رزمندگان خدمات رسانی کردند و با تمام وجود به یاری آنها میرفتند. زینب وار در کنار مجروحان قرار میگرفتند و به آنها روحیه میدادند.

زهرا مشایخی یکی از پرستاران دلسوز کشور اسلامی به اهمیت و پرمسئولیت بودن کار پرستاری اشاره کرد و گفت: کار پرستاران تنها محدود به تزریق آمپول و سرم زدن نیست بلکه تمام کارها و مسئولیتهای بیماران را بر عهده دارد و همین امر وظیه او را دشوارتر میکند اما این موضوع هرگز مانع از مهربانی و دلسوزی پرستار نسبت به بیمارانش نمیشود.

وی تصریح کرد: دعای خیر بیماران در حق پرستاران تمام خستگی یک روز پرکار و حتی بیداری شبانه را از پرستار بیرون میکند و برایش لذت بخش است.

مشایخی گفت: رسانهها و همچنین صدا و سیما در زمینه معرفی کار پرستار و سختیهای آن به جامعه نقش مهم و موثری دارند و میتوانند تلاشهای پرستاران را انعکاس دهند تا جامعه با کار پرستاری بیشتر آشنا شود.

لیلا یحیی یکی دیگر از پرستاران ایران اسلامی میگوید: عادی نبودن ساعات و شیفت کاری پرستاران زندگی روزمره آنها را مختل میکند اما سدی در برابر انجام وظیفه آنها نمیشود.

وی اظهار داشت: پرستاران با وجود مشکلات فراوانی که دارند هرگز با بیماران بدرفتاری نمیکنند و با نرمی و ملایمت به آنها توجه کرده و رسیدگی میکنند.

یحیی در پایان گفت: پرستاران با درس گرفتن و الگو قرار دادن بانوان بزرگ اسلام به ویژه حضرت زینب (س) مهر و عطوفت را سرلوحه کار خود قرار دادهاند و با تمام مشکلات لبخند و مهربانی را از بیماران خود دریغ نمیکنند.

آری، روز پرستار فرصتی است تا بتوان با ایثار، صبر و استقامت پرستاران آشنا شد، آنانی که زینب وار در کنار بیمارانشان قرار میگیرند و دلسوزانه به آنان خدمت میکنند و مرهم دلشان هستند.

زهرا آخوندی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار