پدر شهید احمدی روشن در ششمین یادواره‌ی شهدای عاشورائیان:

۶ هزار دانشجو ادامه‌دهنده راه شهدای هسته‌ای هستند

رحیم احمدی روشن گفت: پس از شهادت مصطفی بیش از ۶ هزار دانشجو برای تداوم این رشته و ادامه راه هسته‌ای کشور اعلام آمادگی کردند و این افتخاری بزرگ برای خانواده‌های شهدای هسته‌ای است.
کد خبر: ۱۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸ - 03March 2014

۶ هزار دانشجو ادامه‌دهنده راه شهدای هسته‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از زاهدان، آیتالله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ششمین یادواره شهدای عاشورائی گفت: هر کسی  در راه دفاع از خاک کشورش و خدمت به مردم کشته شود، مفتخر به لقب شهید میشود و این یک نعمت برای جامعه اسلامی ایران است، که شهدای زیادی  را از هر طبقه و اقشاری در راه حفظ ارزشهای انقلابمان تقدیم کردهایم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره حفظ هویت و استقلال کشور ادامه داد: هر ملتی به منظور حفظ هویت و پیشرفت کشورش، و رهایی از چنگ ظلم قیام میکند و نهضتی را برپا می کند در واقع هدفی جز استقلال و حفظ ارزشهایی که مبتنی بر حق و حقیقت است ندارد، و در این راه تعدادی از عزیزان و فداکاران به نهضتش را از دست میدهد.

وی با اشاره به تقدیم هزاران شهید تصریح کرد: ملت ایران از هر قشر و طبقهای چه دانشجو، دانشآموز، کارمند، روحانی، بازاری و کسبه به منظور حفظ ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی هزاران شهید تقدیم کرده است و به یقین میتوان گفت که همه مردم ایران با فرهنگ شهید و شهادت بیگانه نبوده است.

وی اظهار کرد: افرادی که در مکتب ارزشهای حاکم بر نظام به شهادت میرسند این شهادت را جزو نعمات خداوند میدانند و تعریف میکنند.

در ادامه این مراسم، "رحیم احمدی روشن" با اشاره به اینکه راه شهدا ادامه دارد، اظهار کرد: پس از شهادت مصطفی  بیش از ۶ هزار دانشجو برای تداوم این رشته و ادامه راه هستهای کشور اعلام آمادگی کردند و این افتخاری بزرگ برای خانوادههای شهدای هستهای است.

پدر شهید احمدیروشن تاکید کرد: امروز بر خود میبالم که اگر پرچمی از دست هر یک از شهدای هستهای افتاد به وسیله جوانان دیگر برافراشته میشود.

وی در ادامه به تبیین خصوصیات مصطفی پرداخت و گفت: فرزندم، برای مردم کشورش فردی بسیار لایق و ولایتمدار بود و برای دستیابی کشورش به علم و فناوری، سربازی فداکار که جانش را در این راه پر افتخار نثار کرد. امروز پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی در عرصه علم و فناوری با حضور جوانان و دانشجویان زیادی افراشته شده است.

پدر شهید مصطفی احمدیروشن ادامه داد: مصطفی به همراه پنج تن دیگر از دانشمندان هستهای، با تکیه بر دانش ایرانی خود و بدون اینکه کمک خارجی داشته باشند، موفق شدند تا به علم فناوری هستهای دست یابند.

وی با تأکید بر لزوم مقتدر بودن اعضای مذاکره کننده هستهای ایران ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایران نیز باید با وجود این همه غیرت و پشتکار جوانان، با اقتدار و صلابت از مواضع انرژی هستهای که حق مسلم مردم ایران است، در عرصه بینالمللی دفاع کنند.

رحیم احمدیروشن با اشاره به یاوهگوییهای سران آمریکا اضافه کرد: ملت ایران از گزینههای روی میز، هرگز نمیهراسند و تهدیدها و اعمال تحریمها از سوی استکبار جهانی و حامیانش در اراده و عزم این ملت بزرگ خللی وارد نمیکند.

ششمین یادواره شهدای عاشورائیان، شهدای علمی و فناوری، با حضور جمعی از خانوادههای معظم شهدا در محل تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها