دکترلاله افتخاری :

علاوه بر سالن های سینمایی بسیار خوب به فیلم های خوب هم احتیاج داریم

برای رشد و تعالی سینما لازم است که همه ارگان های فرهنگی را در کار سینما دخیل کنیم و سعی کنیم فیلمسازان ما به سمتی بروند که موضوع های ارزشی را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷ - 02August 2013

علاوه بر سالن های سینمایی بسیار خوب به فیلم های خوب هم احتیاج داریم

دکتر لاله افتخاری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: فیلم هایی که اوایل انقلاب و در دهه شصت تولید می شدند بسیار تاثیرگذاربودند. آن فیلم ها علاوه بر تاثیر گذاری بسیار خوبی که داشتند ارتباط خوبی هم با مخاطب برقرار می کردند و در جذب مخاطب موفق بودند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم افزود : بعضی از کارشناسان از دولت می خواهند که به جای حمایت از تولید فیلم های سینمایی از ساخت سالن های سینما حمایت کند و تعداد سالن های سینما در کشور را افزایش دهد اما به نظر من ما علاوه بر سالن های بسیار خوب سینما به فیلم های خوب با موضوع  دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هم احتیاج داریم.

عضودائم مرکز دانش پژوهان شاهد ادامه داد: اگر تعداد سالن های سینما را افزایش دهیم ولی فیلم خوب در آن به نمایش در نیاوریم فایده ندارد و تاثیرات فرهنگی خوبی را به جای نمی گذارد. مثل این می ماند که ما مسجد داشته باشیم ولی نمازگزار نداشته باشیم یا مدرسه داشته باشیم ولی دانش آموز نداشته باشیم.

دکتر افتخاری تصریح کرد: سازمان سینمایی باید در حمایت از فیلم ها دقت های لازم را به خرج دهد. برخی فیلمها نیاز به حمایت سازمان سینمایی ندارند ولی ما می بینیم که از آنها حمایت صورت گرفته است. برخی فیلم ها هم به خاطر محتوایی که دارند نباید مورد حمایت دولت جمهوری اسلامی قرار بگیرند و حمایت از این فیلم ها واقعا درست نیست.

همسرشهید محمد علی عامریان اذعان داشت: بعضی از کارشناسان پیشنهاد داده اند که دولت به جای هزینه کردن در تولید فیلم  بیاید و در اکران هزینه کند و این بودجه را در قالب اهداء کارت سینما به مردم هزینه کند. این طرح باید بررسی شود و همه زوایای آن با دقت مورد توجه قرار بگیرد. اگر طرح خوبی باشد و بتواند به رشد و تعالی سینما کمک کند حتما از آن استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: برای رشد و تعالی سینما لازم است که همه ارگان های فرهنگی را در کار سینما دخیل کنیم و سعی کنیم فیلمسازان ما به سمتی بروند که موضوع های ارزشی را در دستور کار خود قرار دهند.

دکتر افتخاری یادآوری کرد: باید با همکاری همه نهادهای فرهنگی یک آسیب شناسی دقیق درباره سینما صورت بگیرد و مشخص شود که عدم استقبال از برخی فیلم ها چیست و چگونه می توان به صنعت سینما کمک کرد و آن را رونق داد.     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار