بسیج مردمی عراق آزادسازی شهر تلعفر را کلید زد

یروهای داوطلب بسیج مردمی عراق از آغاز عملیات این گروه برای آزاد سازی شهر تلعفر عراق در نزدیکی مرز سوریه درادامه عملیات آزادسازی موصل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ - 29October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جعفر حسینی، سخنگوی گروه کتائب حزب الله گفت که این گروه به همراه سایر گروه‌های بسیج مردمی، عملیاتی را علیه داعش در شهر تلعفر آغاز کرده است.
 
شهر ترکمن نشین تلعفر پس از شهرستان موصل پرجمعیت‌ترین شهر استان نینوا است که در سال 2014 به تصرف گروه تروریستی داعش درآمد.
 
حسینی خاطرنشان کرد که هواپیماهای عراقی نیز با حملات هوایی از آنها حمایت می‌کنند.
 
سخنگوی گروه کتائب حزب الله افزود، بسیج مردمی عراق بر آزاد سازی شهر تلعفر متمرکز شده ‌است. این شهر در نزدیکی مرز با سوریه قرار دارد و نیروهای داعش در دو سوی این مرز حضور دارند و به راحتی نیرو و سلاح میان موصل و رقه، مقر این گروه در سوریه منتقل می‌کنند. هدف نیروهای بسیج مردمی عراق قطع این راه ارتباطی است.
 
نیروهای دولت عراق از هفته پیش عملیاتی را برای بازپس‌گیری شهر موصل از گروه تروریستی داعش آغاز کرده‌اند.
 
در همین حال یک سخنگوی گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق دوشنبه شب گذشته گفته بود که وظیفه آزادسازی شهر تلعفر در غرب موصل به این گروه از بسیج مردمی عراق محول شده است.
 
جواد الطبیاوی در بیانیه ای رسانه ای خاطرنشان کرده بود که فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) این گروه را مکلف کرده است که شهر تلعفر را از چنگال داعش خارج سازد.
 
تلعفر، شهر شیعه نشین ترکمن های عراق واقع در حدود 50 کیلومتری غرب موصل، از سال 2005 در معرض حملات تروریست ها قرار داشته و قربانیان زیادی در جریان حضور تروریست ها در منطقه داده است و گروه تکفیری داعش، بعد از سقوط موصل در سال 2014، به جرم شیعه بودن اهالی آن دست به کشتار جمعی زد.
 
منبع:العالم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار