روزنامه «الوطن» گزارش داد؛

آمادگی 2 هزار مسلح سوری جهت پیوستن به روند آشتی ملی

منابع آگاه نزدیک به کمیته‌های محلی شرق حلب خبر دادند که تا کنون بیش از 2 هزار عنصر مسلح پس از تماس با خانواده‌ و بستگان خود تمایل خود را جهت بر زمین گذاشتن سلاح و پیوستن به روند آشتی ملی اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ - 15October 2016
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه «الوطن» چاپ دمشق در گزارشی از فعالیت کمیته‌های آشتی ملی در حلب، نوشت: تشدید اوضاع عناصر مسلح بخش شرقی حلب که در روزهای اخیر با اعتراض‌های ساکنان این مناطق به شکل برگزاری تظاهرات و سردادن شعارهایی مبنی بر خروج از محله‌های آنها همراه بوده، موجب شده تا پیش از آغاز فعالیت کمیته‌های آشتی ملی، هیئت‌ها و کمیته‌هایی محلی متشکل از شیوخ و بزرگان هر منطقه با هدف مشخص کردن وضعیت این عناصر تشکیل شود.

به نوشته الوطن مهم‌ترین اقدام این هیئت‌ها و کمیته‌های محلی فراهم کردن امکان برقراری ارتباط عناصر مسلح با خانواده‌ها و بستگان آنها جهت انتخاب یکی از گزینه‌های خروج از شهر یا بر زمین گذاشتن سلاح است.

منابع آگاه نزدیک به کمیته‌های محلی شرق حلب، تصریح کردند: تا کنون بیش از 2 هزار عنصر مسلح پس از تماس با خانواده‌ و بستگان خود تمایل خود را جهت بر زمین گذاشتن سلاح و پیوستن به روند آشتی ملی اعلام کرده‌اند که امری بی‌سابقه در حلب شمرده می‌شود.

تا کنون تهدیدات و ممانعت‌های گروه‌های تروریستی تکفیری تمام تلاش‌های کمیته‌های آشتی ملی و مصالحه در بخش شرقی حلب را با شکست مواجه کرده بود.

این اولین بار است، موضوع آشتی ملی و مصالحه آن هم با این گستره در شرق حلب مطرح می‌شود، گامی که اهمیتی بسیار در پرونده پیچیده آشتی ملی حلب دارد و با محقق شدن آن انتظار می‌رود، بسیاری از عناصر مسلح شهرک‌های خطوط تماس مانند سیف الدولة، صلاح الدین، بستان الباشا، کرم الجبل و بستان القصر سلاح خود را بر زمین گذاشته، به روند آشتی ملی ملحق شوند.

در این راستا، نیروی هوایی ارتش سوریه شب گذشته با ریختن اعلامیه‌هایی بر مناطق و کوی‌های شرقی حلب، عناصر مسلح این مناطق را تشویق و ترغیب کرد، هرچه سریع‌تر یکی از گزینه‌های پیش رو مبنی بر خروج از حلب و یا برزمین گذاشتن سلاح و پیوستن به روند آشتی ملی را انتخاب کنند.
 
بر همین اساس مرکز روسی هماهنگ کننده تلاش‌های آشتی و مصالحه میان طرف‌های درگیر در سوریه تعداد مناطق مشمول آشتی در سوریه تا کنون 775 منطقه اعلام کرد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها