سردار ملکی در همایش «پیشکسوتان دفاع مقدس» در تنکابن خبر داد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مرکز بزرگ فرهنگی، دفاع مقدس مازندران در فضای به وسعت 60 هکتار در حال ساخت است، گفت: این پروژه بزرگ در سه فاز و ۲۲ طرح در حال ساخت بوده و فاز یک و ۲ آن بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ - 27September 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در همایش یاد یاران که با عنوان گردهمایی بزرگ سرداران، فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس غرب مازندران در تنکابن برگزار شد، اظهار داشت: مازندران دارای ذخائر بزرگی از ارزش های دفاع مقدس چون شهید حسین خلعتبری، شهید طوسی و شهید شیرودی، کشوری و بصیر است.

سردار ملکی افزود: این همایش با چندین هدف هرسال در هفته دفاع مقدس برگزار می شود که نخستین هدف آن تجدید بیعت با ولایت فقیه بوده و می خواهیم به دشمن بگوییم ما زنده و ایستاده ایم و گوش به فرمان رهبرمان هستیم.

وی اضافه کرد: تازه کردن دیدار یادگاران دفاع مقدس و تبیین افکار و اندیشه های  دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

سردار ملکی در ادامه با بیان اهداف دیگر این همایش اعلام کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش ارائه گزارش عملکرد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران  یکی دیگر از اهداف این همایش را افتتاح و رونمایی یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد تنکابن اعلام کرد و گفت: تمامی هزینه های ساخت این یادمان توسط این دانشگاه پرداخت شد.

سردار ملکی با بیان اینکه مرکز بزرگ فرهنگی، دفاع مقدس مازندران در فضایی به وسعت 60 هکتار در حال ساخت است، اظهار کرد: این پروژه بزرگ در سه فاز و ۲۲ طرح در حال ساخت بوده و فاز ۱و۲ آن بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست این پروژه فرهنگی با پیشرفت 70 درصدی به عملیات والفجر هشت اختصاص دارد، افزود: فاز دوم این پروژه به هفت تپه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه در فاز سوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران نیز به تاریخ مازندران پرداخته می شود، تصریح کرد: در این بخش نیز مروری به استقبال مردم تبرستان از تشیع، هنر، انقلاب و دفاع مقدس اختصاص دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس و طرح گردشگری فرهنگی در حاشیه رودخانه تجن از دیگر بخش هایی است که در قالب مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران ساخته می شود.

وی با بیان اینکه این مرکز به بزرگترین مرکز فرهنگی کشور تبدیل می شود، افزود: در بخش تبیین ارزشها و حضور در دفاع مقدس، استان مازندران هم نیروی انسانی دارد و هم از نظر مالی کمک بسیاری انجام داد و ادارات و به ویژه جهاد سازندگی نقش بسیار موثری در دفاع مقدس داشتند.

سردار ملکی تصریح کرد: در نظر داریم تا نقش ادارات، ارتش، مردم، فرماندهان سپاه و همه یگان های رزم را به نگارش دربیاوریم و تاکنون ۳۲ کتاب در حوزه رزم جنگل چاپ شده و ۴۰ کتاب هم در سال جاری به چاپ می رسد.

این مسئول خطاب به سرداران و رزمندگان حاضر در این همایش، گفت: شما یادگاران دوران باشکوه دفاع مقدس هستید لذا برای حفظ ارزش‌ها و فداکاری‌های ایثارگران در این دوران طلایی خاطرات و مستندات خود را به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌ها و دفاع مقدس استان انتقال دهید.

سردار ملکی با تأکید بر اینکه از خاطرات رزمندگان به عنوان بخشی از سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یادگار حفظ و برای تبیین به نسل آینده این آب و خاک نگهداری می‌شود، خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه کربلای استان در بخش فرهنگی و انتشار آثار کارهای خوبی صورت گرفت که تاریخ شفاهی امیران و سرداران یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: تاکنون چند جلد از خاطرات شفاهی امیران و سرداران مازندرانی انتشار یافته است و در این همایش از 9 کتاب دیگر از این سری از آثار برای انتشار رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: در بخش خاطرات در حال گردآوری و تنظیم خاطرات بزرگان، رزمندگان، روحانیون، بسیجیان هستیم و  درخواست می‌کنیم خاطرات‌شان را حتی به صورت فایل صوتی به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران انتقال دهند.

سردار ملکی گفت: در واقع در این طرح می‌خواهیم کارنامه همه یگان‌های فعال در دفاع مقدس، انقلاب  اسلامی و دوره‌های مختلف عمر پر برکت این نظام را که بخش بزرگی از آن به شهدای گرانقدر اختصاص دارد در دو الی پنج سال آینده گردآوری، مستندسازی و انتشار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها