سردار فرزندی در قم؛

دفاع مقدس ارزش های فراوانی برای انقلاب اسلامی پدید آورد/خلا تدوین نظریات فقهی در نظام دفاعی

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس ارزش‌های بسیاری برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد که جامعه باید به دفاع از این ارزش‌ها بپردازد.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ - 22September 2016

دفاع مقدس ارزش های فراوانی برای انقلاب اسلامی پدید آورد/خلا تدوین نظریات فقهی در نظام دفاعی

به گزارش دفاع پرس از قم، سردار عباسعلی فرزندی پیش از ظهر امروز در دومین سمینار تخصصی فرهنگ جهاد که در سالن همایشهای دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس ارزشهای بسیاری برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد که جامعه باید به دفاع از این ارزشها بپردازد.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: استکبار در 8 سال جنگ تحمیلی به دنبال براندازی انقلاب اسلامی و نابودی ملت ایران بود اما امروز شیوه مواجه انقلاب اسلامی با جنگ تحمیلی توسط کشورهای مختلف الگوسازی شده است.

سردار فرزندی بیان کرد: باید فرهنگ دفاع و شهادت را بشناسیم و اگر قصد داریم در زمینه دستاوردهای دفاع مقدس تلاش کنیم باید اثبات جایگاه کشورمان در تأمین امنیت منطقه را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: ساختارهای شکلدهنده جریان تکفیری آن چنان مهارت آمیز است که امروز با قاطعیت میتوان گفت تکنیک و تاکتیکهایی که داعش از آن استفاده میکند به دلیل حمایت و طراحیهای نظامی رژیم بعث است.

 وی افزود: اگر در دومین  روز از دفاع مقدس اعلام میکنیم که دشمنان نمیتوانند به کشورمان حمله کنند به دلیل عقبه راهبردی است که دفاع مقدس به کشورمان داده است.

سردار فرزندی بیان کرد: نیروهای حزب الله بیش 33 روز در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد و این رژیم پوشالی زانو زد.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حوزه دفاع مقدس دچار خلا تدوین اندیشه و نظریات دفاعی در نظام اسلامی هستیم که باید آن را رفع کنیم.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: مثلث قدرتهای جهانی و دولتهای غیر مردمی منطقه جریانهای فرصت طلب و بدلی هستند که تلاش میکنند واقعیتهای موجود را دگرگون کنند که انقلاب اسلامی در این زمینه رسالت و وظیفه مهمی را بر عهده دارد.

سردار فرزندی بیان کرد: اندیشه دفاعی و امنیتی همان جهاد کبیری است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند که باید موردتوجه باشد، دشمن در زمینه جنگ نرم برنامههای گستردهای دارد که باید به مقابله با آن پرداخت.

وی گفت: باید مکتب فکری انقلاب اسلامی را به کشورهای منطقه و ملتهای مسلمان عرضه کنیم که اگر این اقدام انجام نشود داعش مکاتب انحرافی و  پوچ خود را عرضه میکند.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: سوریه دارای خصوصیات ویژهای است و اولین دولت عربی که با انقلاب اسلامی همراهی کرد دولت سوریه بود و  تنها دولتی است که در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه نیامد و قاطعانه ایستادگی کرد که این موضوع سبب شد تا استکبار و آمریکا خواستار نابودی آن شود.

سردار فرزندی بیان کرد: کشور سوریه 35 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 700 هزار نفر از مردم این کشور  در حملات داعش جان خود را از دست دادند اما حقوق بشر مدعی است تنها 300 هزار نفر جان باختهاند، بیش از یک میلیون منزل در سوریه خسارت دیده است و برآورد میشود هزار میلیارد دلار  خسارت به این کشور وارد شده است.

وی گفت: بیش از 150 هزار زن و مرد علوی و اهل سنت و مذاهب مختلف در بسیج سوریه عضو هستند که به مقابله با داعش پرداختند و اگر بسیج سوریه در جنگ با داعش حضور پیدا نمیکرد ارتش سوریه شکست میخورد.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: فرهنگ دفاع مقدس سبب تقویت  فرهنگ اسلام در نسل جوان، فرهنگ مقاومت و پایداری در برابر دشمن، تجلیگاه رشد باورهای دینی،  تقویت فضائل جامعه، توسعه فرهنگ بسیجی در جامعه و تقویت فرهنگ احساس تکلیف برای دفاع در مردم شد.

سردار فرزندی بیان کرد: دفاع مقدس محصول معنویتگرایی و تلاش جامعه بود که سبب ایجاد خلاقیت شد، دفاع مقدس شخصیتهای بینظیری را به جامعه معرفی کرد و زمینه پیشرفت و ارتقای نظام اسلامی را فراهم کردند.

وی گفت: امروز بیش از 200 هزار نفر از بسیج مردمی در عراق در حال آزادسازی مناطق تحت اشغال جریانهای تکفیری است، یک سوم خاک عراق توسط داعش اشغالشده بود اما با همت و تلاش گروههای مردمی و بسیج تنها 15 درصد در اختیار داعش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها