در اختتامیه جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی عنوان شد؛

طالب‌زاده: جمهوری اسلامی حرف جهانی دارد/ قاسمی: خط قرمز بچه‌های هنرمند فتنه88 است

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی با حضور جمعی از هنرمندان انقلابی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ - 29August 2016

طالب‌زاده: جمهوری اسلامی حرف جهانی دارد/ قاسمی: خط قرمز بچه‌های هنرمند فتنه88 است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی عصر روز یکشنبه هفتم شهریور با حضور «سعید قاسمی»، «سیدمحمد حسینی»، «نادر طالبزاده»، «سیدمهدی شجاعی طباطبایی»، «گلعلی بابایی»، «محسن مومنی شریف» و «مازیار بیژنی» در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم سعید قاسمی، فعال فرهنگی با اشاره به فعالیتهای انقلابی نادر طالبزاده گفت: نادر، در گرماگرم انقلاب به کشور بازگشت و مشغول فعالیتهای انقلابی شد. وقتی لانه جاسوسی به تسخیر درآمد ایشان در پاسخ به رسانههای آمریکایی مستندی را در آمریکا تولید کرد و در آن مدیران رسانههای آمریکا را به چالش کشید؛ مبنی بر اینکه تولیداتی که آنها به خورد مردم میدهند، فقط مشتی دروغ است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اولین مستند طالبزاده پس از آغاز جنگ در کرخه بهعنوان «حق و باطل» کار شد و پس از آن واحد پشتیبانی مهندسی جنگ را به راه انداخت. او مستند معروف «والعصر» را در والفجر 4 تولید کرد و بعد مستندی را درباره پل 13 کیلومتری سیدالشهدا در حور و مستند دیگری در شلمچه ساخت. محصول همکاری نادر طالبزاده و سید مرتضی آوینی سه مجموعه مستند است؛ که در خارج کار شده است. اولین مجموعه «ساعت25» است؛ مستند بعدی که در آن توفیق آشنایی من با نادر حاصل شد در کشور بوسنی بود؛ که بیش از یک ماه به طول انجامید.

وی ادامه داد: 10 قسمت مستند «خنجر و شقایق» حاصل سفر به کراچی بود که این جنگ بخشی از نفوذ فرهنگی ما علیه غرب بود. در این سفر من که بهعنوان نیروی اطلاعات عملیات حضور داشتم چندین بار آرزوی مرگ کردم. هر بار که در خستگیهای مفرط بیهوش میشدم یک نفر را میدیدم که با وضو ماشه میچکاند و کارش را در تاریکی انجام میدهد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: ایشان در بهار 1372 که منجر به شهادت سیدمرتضی آوینی شد، چند مستند ازجمله «عصر انتظار» با موضوع جهان در عصر ظهور را کار کرد. بعد از آن مستند «بیداد خاموش» با موضوع جانبازان شیمیایی و حقوق از دست رفته آنها و سپس مجموعه «مسیح» که خیلی مورد بی مهری قرار گرفت، را ساخت. مهمتر از همه اینها حضور فعال در خاموش کردن فتنه سال 1388 بود که باید برای هر هنرمند، فتنه88 خط قرمز باشد. در این کودتای مخملی خیلی از هنرمندان را از دست دادیم و خیلیها رفتند و برخی از آنها برگشتند. لیکن مبنا برای ما فتنه 88 است؛ که من خودم به چشم خودم میدیدم نادر، در میدان هفت تیر حضور دارد و تعجب میکردم در این میان چکار میکند.

«نادر طالبزاده» کارشناس و مجری برنامه راز در پایان این جلسه گفت: ما همچنان قرارگاه جنگ نرم نداریم، این یک مسئله مهم است. ما باید نوع پدافندمان را عوض کنیم. مردم ایالات متحده نمیدانند، در کشورشان چه میگذرد. انقلاب اسلامی ایجاد تحول کرده است. انقلاب اسلامی زمان و عصر را عوض کرده است، پس امروز تکلیف مهمی بر گردن ماست.

وی در پایان با تاکید بر لزوم تاسیس قرارگاه جنگ نرم بیان کرد: متاسفانه ما هنوز قرارگاه جنگ نرم نداریم و اگر بخواهیم برای برنامهای مثل افق نو 50 اندیشمند دعوت کنیم باید از چندین نهاد کمک بگیریم. امروز جمهوری اسلامی حرفهای زیادی برای گفتن دارد و حرفهایش جهانی است. من تاکید میکنم که جنگ نرم نیاز به ستاد مرکزی دارد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از «نادر طالبزاده» و «سیدمهدی شجاعی طباطبایی» به خاطر فعالیتهای ضد استکباری، به نفرات برگزیده جشنواره هنری «حقوق بشر آمریکایی» هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار