وزیر سابق ارشاد در اختتامیه جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی:

اجازه نمی‌دهیم پرچم آمریکا در ایران به اهتزاز درآید/ هنرمندان انقلابی به عرصه جهاد کبیر وارد شوند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از شهدا ما اجازه نمی‌دهیم عده‌ای پرچم آمریکا را در این کشور به اهتزاز درآورند و این کار نیروهای هنرمند است که به جهاد کبیر وارد شوند.
کد خبر: ۹۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ - 28August 2016

اجازه نمی‌دهیم پرچم آمریکا در ایران به اهتزاز درآید/ هنرمندان انقلابی به عرصه جهاد کبیر وارد شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی عصر امروز یکشنبه هفتم شهریور با حضور«سعید قاسمی»، «سیدمحمد حسینی»، «نادر طالبزاده»، «سیدمهدی شجاعی طباطبایی»، «گلعلی بابایی»، «محسن مومنی شریف» و «مازیار بیژنی» در تالار سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این جشنواره یکی از مطالبات مقام معظم رهبری بوده است، گفت: خدا را شکر میکنیم مطالبات رهبر انقلاب درباره حقوق بشر آمریکایی بر زمین نماند و فرزندان انقلابی این جشنواره را برگزار کردند.

به گفته وی، هر مقدار کار فرهنگی و هنری انجام و محصولات فاخر تولید شود، در مقابل تولیدات غرب در هالیوود ناچیز محسوب میشود.

وی افزود: سوژههای فراوانی از جنایات آمریکا از کودتای 28 مرداد  و سایر جنایات که در نقاط مختلف دنیا انجام داده وجود دارد. هر جا ترور و جنایت و مردم کشی وجود دارد، دخالت نظامی آمریکا یک پای آن قضیه است، بر همین اساس سوژههای زیادی وجود دارد تا نیروهای انقلاب به آن بپردازد و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیتهای نادر طالبزاده و سید مهدی شجاعی گفت: هنر انقلاب خوشبختانه هنرمندان نام آشنا و پر آوازهای در سطح دنیا پرورانده است که در درون و بیرون مرزهایمان آنان را میشناسند.

وی یادآور شد: این هنرمندان، شاگردانی را در لبنان و یمن و کشورهای مقاومت تربیت کردهاند که در عرصه هنر مقاومت و ضد استکباری تولید آثار هنری می کنند. به عنوان مثال «جشنواره افق نو» نمونهای از فعالیت های نادر طالبزاده است که تلاشهای زیادی را برای آشکار کردن حقوق بشر آمریکایی از زبان اندیشمندان غربی انجام داده است.

حسینی خاطر نشان کرد: تلاش سالهای گذشته در برملا کردن حقوق بشر آمریکایی بر دوش شخصیت فرهنگی  و هنری مانند آقای طالبزاده بوده است که اعتقاد فراوانی بر رویشهای انقلابی دارد و نیروهای زیادی را به این عرصه کشانده است.

وی با اشاره به وعدههای الهی برای مومنین در راه پایداری گفت: خداوند می فرماید: «یکی از ویژگیهای کسانیکه در راه من کاری انجام میدهند این است که از ملامت ملامت کنندگان باکی ندارند». این روزها اگر کسی در مورد آمریکا حرفی بزند هجمه زیادی علیه او شروع می شود. خدارا شکر امروز تعداد نیروهای انقلابی کم نیست، فقط نیاز به انسجام و وحدت دارند.

حسینی با اشاره به اینکه نیروهای تازه نفس انقلابی زیادی آماده کار هستند، عنوان کرد: خوشبختانه امروز در سراسر کشور نیروهای تازه نفس با خلاقیت و انقلابی زیادی وجود دارند که باید کمی با هماهنگی وارد میدان شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به هنر و هنرمند انقلابی اعتنایی نمیشود و کنفرانسهایی که سالهای پیش علیه حقوق بشر آمریکایی به راه افتاده بود، تعطیل شده است و بیشتر آنان محکوم میشوند. وظیفه نیروهای انقلاب است که این پرچم را به دست بگیرند.

حسینی با بیان اینکه ما اجازه نمیدهیم عدهای پرچم آمریکا را در کشور به اهتزاز درآورند، اظهار داشت: این وظیفه نیروهای هنرمند است، تا با خلق آثار هنری به افشاگری در باره جنایات آمریکا بپردازند.

وی همچنین گفت: سید مسعود شجاعی طباطبایی در بحث هنرهای تجسمی و کاریکاتورعلیه صهیونیسم و حقوق بشر آمریکایی جهاد کبیر انجام داده است. امیدواریم این نیروها با حمایت دستگاههای انقلابی کارشان را انجام دهند.

به گفته حسینی، آمریکایی ها همانطور که نمیخواهند کسی از زندانها و جنایاتشان در دنیا مطلع شود، نمیخواهند کسی بگوید آنها چه جنایاتی انجام میدهند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار