رایزنی‌های ظریف در گینه کوناکری

وزیر امور خارجه کشورمان در سومین مقصد از سفر دوره‌ای خود به آفریقا با مقامات کشور گینه کوناکری دیدار و راه‌های گسترش مناسبات را بررسی کرد.
کد خبر: ۹۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ - 28July 2016

رایزنی‌های ظریف در گینه کوناکری

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه به منظور انجام سفری دورهای به چند کشور آفریقایی و در رأس یک هیأت اقتصادی و سیاسی پس از اجرای برجام تهران را به مقصد ابوجا پایتخت نیجریه ترک کرد و پس از دیدار با مقامات نیجریه راهی غنا شد.

ظریف سهشنبه در دومین مقصد سفر دورهای خود در غنا با مقامات این کشور راههای گسترش مناسبات دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی بامداد روز گذشته در سومین مقصد از سفر دورهای خود به آفریقا وارد گینه کوناکری شد.

دیدار با «مامادی یولا» نخست وزیر گینه کوناکری و رایزنی در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه از جمله برنامههای وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به این کشور بود.


ظریف در این دیدار اظهار داشت: روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد و این سفر به همراه هیأت تجاری بزرگی که همراه من هستند سرآغاز فصل جدیدی از روابط دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری خواهد بود.

ظریف همچنین دیدارهایی با خانم «ماکالا تامارا» همتای گینهای خود و «کلود کری کندیانو» رئیس مجلس گینه کوناکری داشت.

وی پس از دیدار با وزیر خارجه گینه کوناکری از تمایل ایران برای همکاری در همه زمینهها با کشورهای آفریقایی خبر داد.


ظریف در دیدار رئیس پارلمان گینه کوناکری ضمن ابلاغ سلام گرم علی لاریجانی رئیس مجلس ایران به وی، عنوان کرد: ایران و آفریقا به ویژه گینه روابط تاریخی و پیوندهای مشترک فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه روابط سیاسی و پارلمانی ما در سطح بسیار خوبی قرار دارد، اظهار داشت: این سفر هم زمینه گسترش روابط اقتصادی را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

«کلود کری کندیانو» رئیس پارلمان گینه کوناکری نیز در این دیدار از سفر نائب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان این کشور در آینده برای گسترش همکاریهای پارلمانی به ایران خبر داد.


دیدار با «الفا کنده» رئیسجمهور گینه کوناکری و همچنین شرکت در نشست مشترک تجاری ایران و گینه کوناکری که با حضور وزیر امور خارجه کشورمان، نخست وزیر و وزیر خارجه گینه و جمعی از تجار دو کشور برگزار شد، از جمله دیگر برنامههای ظریف در این سفر بود.



از حاشیههای سفر رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به گینه کوناکری اهدای لباس محلی این کشور توسط جمعی از شیعیان به ظریف بود.


ظریف در پایان سفر خود به گینه کوناکری این کشور را به مقصد مالی به عنوان چهارمین و آخرین مقصد سفر دورهای خود به قاره آفریقا ترک کرد و ظهر امروز وارد باماکو پایتخت این کشور شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار