اولتیماتوم ارتش سوریه به تروریست‌های حلب برای تسلیم شدن

در پی قطع تمامی خطوط تدارکاتی مورد استفاده تروریست‌ها در شرق حلب، ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای از افراد مسلح در حلب خواست قبل از اینکه فرصت از دست برود، سلاح خود را زمین بگذارند.
کد خبر: ۹۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ - 28July 2016

اولتیماتوم ارتش سوریه به تروریست‌های حلب برای تسلیم شدن

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، ارتش سوریه با صدور بیانیهای اعلام کرد در چارچوب طرح استقرار امنیت و ثبات در شهر حلب، نیروهای ارتش با همکاری همپیمانان خود تمام خطوط تدارکاتی مورد استفاده تروریستها برای وارد ساختن مزدور، سلاح و مهمات به شرق حلب را که از آن برای جنایت علیه غیرنظامیان بی دفاع این شهر استفاده میکنند، بستند.

بیانیه ارتش سوریه میافزاید: «از تمام شهروندان میخواهیم جهت حفظ جان خود، با ارتش همکاری کنند و برای توقف درگیری، بازگشت آرامش و زندگی طبیعی به حلب، و احیای خدمات عمومی مانند برق، مدارس و بیمارستانها با ارتش تعامل داشته باشند.

این بیانیه تصریح کرده است: «به تمام افراد مسلح در شرق حلب فرصت می دهیم سلاح خود را تحویل دهند و پس از آن، یا شهر را ترک نمایند و یا صرفا پس از تحویل سلاح در شهر بمانند.«

ارتش سوریه از تمامی طرفها خواسته است که ضمن منطقی اندیشیدن، منافع ملی را برای احیای امنیت و ثبات در حلب را بر هر مسأله دیگری مقدم بدانند.

درگیریهای سنگین میان ارتش سوریه و تروریستها در شمال حلب ادامه دارد. اولین هدف عملیات ارتش سوریه علیه تروریستهای مستقر در آنجا حاصل شده و دسترسی تروریستها به بزرگراه کاستلو که تنها مسیر تدارکاتی آنان در شرق حلب به شمار میرود قطع شده است.  نیروهایی که از مرز شمالی این محور وارد میشوند با ایجاد منطقه حائل موضعگیری کردهاند.

فرماندهی کل ارتش سوریه از تروریستهای منطقه خواسته که خود را تسلیم کنند. مسیر امنی نیز برای غیرنظامیان تعبیه شده تا بتوانند از مناطق تحت کنترل تروریستها خارج شوند و قرار است پناهگاه موقت نیز تأمین شود.

بر اساس اظهارات یکی از کارشناسان نظامی در سوریه، دولت این کشور همواره این فرصت را به عناصر مسلح سوری میدهد که مصالحه کرده و تسلیم شوند. این سیاست در بسیاری از مناطق مؤثر بوده؛ چرا که بسیاری از عناصر مسلح به زندگی عادی برگشته و یا به ارتش پیوستهاند. این امر همچنین توأم با هشداری است که در صورت ادامه پیکار کشته خواهند شد.

با آزادسازی محور کاستلو در شمال حلب، ارتش سوریه مسیر تدارکاتی اصلی تروریستها به داخل شهر را قطع کرده؛ که این به معنای تحقق یکی از اهداف اصلی نیروهای سوری است. کارشناسان معتقدند حصول این مهم پیروزی کامل ارتش در حلب را در آینده نزدیک نوید میدهد. به باور آنان، این دستاورد راهبردی نقطه عطفی در مبارزه با پیکارجویان تحت حمایت خارجی در سوریه است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار