با حضور معاون عمرانی استانداری مازندران؛

جلسه کمیته عمرانی مرکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس مازندران برگزار شد

پیش از ظهر امروز با حضور علی نبیان، معاون عمرانی استانداری مازندران جلسه کمیته عمرانی مرکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ - 25June 2016

جلسه کمیته عمرانی مرکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس مازندران برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مازندران، پیش ازظهر امروز با حضور علی نبیان،معاون عمرانی استانداری مازندران جلسه کمیته عمرانی مرکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس مازندران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، از تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان مازندران خبر داد  و گفت: این شورا با تشکیل هفت کمیته در کنار هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس کارهای مرکز فرهنگی دفاع مقدس را پیگیری می کند.

وی افزود: کمیته مربوط به مرکز فرهنگی دفاع مقدس کار عمرانی را پیگیری می کند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه در سفر سردار کارگر عنوان باغ موزه دفاع مقدس به مرکز فرهنگی دفاع مقدس تغییر یافت، خاطر نشان کرد: در صورت تأمین اعتبار، مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران اواخر سال 96 به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته از 3 میلیارد بودجه ملی 450 میلیون تومان برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس دریافت کردیم، بیان کرد: از بودجه استانی هم بیش از 50 درصد به این پروژه بزرگ اختصاص داده شد.

سردار ملکی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: بودجه شهرداری هم بیش از 50 درصد در بحث محوطه سازی فاو نمادین تخصیص یافت که این پروژه در نیمه دوم سال95 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فاز یک و دو مرکز فرهنگی دفاع مقدس دارای 24 پروژه است، گفت: این دو فازعملیات والفجر8 و مرکز اصلی مرکز فرهنگی(تانک فارما) و هفت تپه را شامل می شود، 14 پروژه به مرحله ساخت و اجرایی رسید.

سردار ملکی با اشاره به اینکه در این دو فاز، هشت پروژه دیگر در دست اقدام است که از 15 تا 80 درصد پیشرفت داشتیم، گفت: همچنین دو پروژه پل و پایه های بتنی لنج کنار رودخانه در دست مطالعه است.

سردار ملکی ادامه داد: فاز سوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس با عنوان مازندران در گذر تاریخ توسط شهرداری ساری در حال طراحی است.

مدیرکل حفظ آثار مازندران با اشاره به اینکه هرچه داریم و نداریم از خدا و شهدا است، افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس فضایی است که ما بعد از گذشت 28 سال از دوران دفاع مقدس می خواهیم، ایثار و رشادت های فرزندان مان را در آن به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به وسعت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران نسبت با استان های دیگر ، یادآور شد: این مرکز، بزرگ و وسیع است و کار ساخت آن نیاز به زمان دارد.

علی نبیان، معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به شب های قدر افزود: این قرآن به سرگرفتن ها و بک یا الله گفتن هامان و الغوث گفتن های ما برای زمانی است که دست های ما از این دنیا کوتاه است و در راستای شهدا و فرهنگ شهادت قدم برداشتن کار ماندگاری است.

نبیان، شهادت 13 رزمنده مازندرانی را در خان طومان سوریه ادامه ادبیات دفاع مقدس دانست و گفت: ادبیات ما همان ادبیات هشت سال دفاع مقدس است که دوباره  در مازندران تکرار شد.

وی بیان کرد: برای ثبت و ضبط این ادبیات همه ما باید تلاش کنیم.

معاون عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مسیر زائران حرم امام رضا(ع) در ضلع شمالی است پس باید زیبا و باشکوه ساخته شود چون هم مفاخر قبلی ما و هم ارزش های دفاع مقدس را به بیننده نشان می دهد.

یادآور می شود،دراین جلسه 18 مصوبه جهت تسریع و پیشرفت کار عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران به تصویب رسید.

نظر شما
پربیننده ها