عباسی در اختتامیه مسابقه کاریکاتور هولوکاست مطرح کرد

نفرت مردم اروپا از یهودیان/ صدر اعظم آلمان خواهان کمک ایران برای مقابله با صهیونیست بود

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: اینکه صدای نتانیاهو بابت تعدادی کارتون و کاریکاتور در می‌آید حکایت از این می‌کند که اگر موضوع هولوکاست واقعیت داشت چنین پدیده‌ای رخ نمی‌داد.
کد خبر: ۸۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ - 31May 2016

نفرت مردم اروپا از یهودیان/ صدر اعظم آلمان خواهان کمک ایران برای مقابله با صهیونیست بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، دکتر حسن عباسی رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز، در مراسم اختتامیه دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هولوکاست گفت: خوشحالم در جمع هنرمندان جو شکن بینالمللی هستم؛ که جو جاری موجود درباره عدم سخن گفتن از یک واقعه موهن را میشکنند. اهمیت جو شکنی در آزادگی از این موضوع بهره میبرد که ما بتوانیم فضای عمومی در جامعه بشری را در غوغای رسانهای تحت پوشش قرار دهیم.

وی گفت: نظام سلطه و نظام صهیونیستی به طور جامعی بر ساختار سینما، شبکه های ماهواره ای، مدیاها، تلویزیون ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها غلبه دارد. رسانه های آن ها از این جهت یک پیام یک سویه ی به نام آزادی بیان منتقل می کنند. شکستن جو موجود نیازمند انسان های شجاع و آزاده ای است؛ که طبیعتاً با نمایش دادن این کارتون ها از مردم مظلومی مثل مردم فلسطین دفاع می شود.

رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز یادآور شد: سال 1382 یک نظرسنجی در سطح اتحادیه اروپا صورت گرفت که درباره یهود و صهیونیزم و رژیم صهیونیستی بود. مردم در این نظرسنجی به طرز وحشتناکی از این رژیم نفرت داشتند. نفرت از یهودیان در درون جامعه ی اتحادیه اروپا در آمار و ارقام بالا بود. جریان سلطه دست به اقدام حیرت انگیزی زد و طبق معمول در ادامه فیلم های سینمایی گسترده و نمایشگاه های دائمی که برپا می کنند کتاب هایی را به زبان های مختلف تهیه کردند و به مردم دادند.

عباسی تصریح کرد: عنوان کتابی که صهیونیست ها پخش کردند «بر شما باد که این واقعه را بازگو کنید» است. این کتاب برای ایرانی ها مقیم اروپا به زبان فارسی با کیفیت بسیار بالا ارسال شد. تعدادی از ایرانیان مقیم دانمارک، سوئد، آلمان و فرانسه این کتاب را به ایران آوردند و تعجب می کردند که این کتاب چطور به زبان های مختلف ترجمه و درب منزل تک تک آن ها آمده است.

وی ادامه داد: 13 سال پیش نفرت از یهود و صهیونیست ها در اتحادیه اروپا آنها وادار به انجام چنین اقدامی کرد. چند سال بعد تجار ایرانی در دیداری که با یکی از صدر اعظمهای سابق آلمان داشتند که در آن دیدار مرحله اول موضوع هولوکاست مطرح شده بود و نمایشگاه هایی برگزار شده بود و مواضع سیاسی بیان شده بود. از سوی تجار ایرانی پرسش شده بود که آیا این پدیده رخ داده است یا نه.

وی بیان کرد: سوال این بود که مردم مظلوم فلسطین چه نقشی در این مسئله داشتند. صدر اعظم سابق آلمان در آن دیدار به تجار ایرانی گفته بود ما دولتمردان آلمانی بسیار با حرکتی که شما در ایران انجام دادید همراه هستیم. ما شمشیری جلوی گردمان هست که نمی توانیم واکنش نشان دهیم. ما آلمانیها مثل ژاپنیها که بعد از جنگ جهانی دوم کشورمان به تسخیر در آمده بود امکان ظهور و بروزی نداریم. شما نهتنها از فلسطینی ها بلکه از ما آلمانی ها هم دفاع کنید. مردم ما هنوز بعد از 60 سال پس از جنگ جهانی دوم به یهودی ها و صهیونیست ها غرامت پرداخت می کنند.

رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز اظهار داشت: اینکه صدای بنیامین نتانیاهو بابت تعدادی کارتون و کاریکاتور در می آید حکایت از این می کند که اگر موضوع هولوکاست واقعیت داشت، چنین پدیده ای رخ نمی داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار