سردار دهقان در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای؛

حمایت از سوریه و عراق در چارچوب مبانی مکتب تشیع است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اگر ما امروز در حد توان از دو کشور سوریه و عراق حمایت می کنیم، بخاطر اینست که جزئی از جامعه اسلامی هستند، لذا کمک ما به آنان براساس چارچوب اعتقادی مکتب تشیع است.
کد خبر: ۸۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ - 30May 2016

حمایت از سوریه و عراق در چارچوب مبانی مکتب تشیع است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش تبیین اندیشههای دفاعی امام خامنهای که در سالن همایشهای دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبیین اندیشههای دفاعی رهبر انقلاب اظهار داشت: برای تبیین اندیشههای هر متفکری در مرحله نخست باید مبانی ، اصول و متدلوژی و مکتب مورد توجه آن متفکر را با چارچوبهای ذهنیاش در نظر گرفت و میزان سازگاری و تطابق آنرا با موضوع سنجید.

وی افزود: وقتی که میخواهیم اندیشههای یک متفکر را تبیین کنیم، قاعدتا باید چارچوب ذهنی، پارادایم و شاخصههایی را که مورد اهتمام قرار داده است را شناخته و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

سردار دهقان تاکید کرد: هنگامی که میخواهیم از منظر امام خمینی و رهبر انقلاب موضوعی را تبیین کنیم، طبیعتا زمانی کار را درست انجام دادهایم که از زاویه و رویکرد آنها به مدخل موضوع نگاه کرده باشیم. برای نمونه باید گفت چون مبانی تفکر امام و رهبری بر پایه دستورات اسلام ارائه شده است، پس در مرحله نخست باید دیدگاه اسلام را در حوزه دفاع و امنیت مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین گفت: اگر ما امروز در سوریه و عراق مشاوره میدهیم و در حد توان از آنها حمایت می کنیم، بخاطر اینست که این دو کشور جزئی از جامعه اسلامی هستند، و مورد حمله قرار گرفتند، لذا ما باید براساس چارچوب مکتب تشیع از آنان حمایت کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: وقتی می خواهیم به اندیشه رهبری به عنوان یک رهبر  و امام امت اسلامی نگاه کنیم، در می یابیم که ایشان شخصیتی است که وظیفه صیانت از امنیت فرد، گروه، جامعه، سرزمین، جغرافیا و مرزهای اندیشه ای را عهده دار است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی هیچ گاه نگاه تجاوزگرانهای به دیگران نخواهد داشت، افزود: اما همین جامعه در برابر تجاوز ساکت نخواهد نشست و حتی تهدید را هم با تهدید پاسخ میدهد.

سردار دهقان افزود: جامعه اسلامی براساس مبانی خود باید قابلیت های دفاعی خود را تا اندازه ای ارتقا بخشد که هیچ دشمنی به خود اجازه ندهد به آن تعرضی داشته باشد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار