بمناسبت سوم خرداد صورت گرفت؛

دیدار روسای اتاق اصناف و فرماندار همدان با خانواده شهدا

هم زمان با فرارسیدن سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر روسای اتاق اصناف و فرماندار شهرستان همدان با خانواده سه شهید والامقام همدان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ - 25May 2016

دیدار روسای اتاق اصناف و فرماندار همدان با خانواده شهدا

به گزارش دفاع پرس از همدان، اتاق اصناف همدان همراه با بسیج اصناف و فرماندار همدان با خانواده شهیدان علیرضا شمسیپور، مجتبی کرمی و سیدرضا حسینی دیدار و دلجویی کردند.

فرمانده حوزه بسیج اصناف با حضور در منزل شهید مدافع حرم مجتبی کرمی با بیان اینکه انقلاب و اسلام با خون شهدا پایدار است، اظهار کرد: شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم با جان خود از حریم اسلام دفاع کردند.

علیکرم جعفری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر در آن سوی مرزها با تکفیریها درگیر نمیشدیم امروز باید در کرمانشاه و همدان با آنها درگیر میشدیم»، خواستار توجه به این امر شد.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز در ادامه اظهار کرد: مردمانی که هنر شهادت را آموختهاند و به دیگران میآموزند همیشه سرافراز خواهند بود.

حمیدرضا فرسایی وحید ادامه داد: اگر امروز ما با افتخار و اقتدار زندگی میکنیم به دلیل وجود شهدای گرانقدر و عزیز است بنابراین همیشه باید این اقتدار، امنیت و افتخار را مدیون آنها بدانیم.

برادر شهید مجتبی کرمی نیز با بیان اینکه بعد از گذشت سالها از دفاع مقدس باز هم میبینیم تلألو واژه زیبای شهادت در فضای شهر پیچیده است، افزود: موضوع دفاع از حرم آلالله این خون و مسئله شهادت را در رگ جوانان کشور جاری کرده است.

یونس کرمی ادامه داد: امیدواریم همگی با ادامه راه شهدا و دفاع از مرز و بوم و عقاید خود گام کوچکی در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی برداریم.

پس از دیدار با خانواده شهید مدافع حرم مجتبی کرمی، تیم دیدار کننده به منزل شهید مدافع حرم و جستجوگر نور علیرضا شمسیپور رفتند تا با این خانواده نیز دیدار کنند.

در این دیدار فرماندار همدان با اشاره به اینکه در تقارن سوم خردادماه در محضر خانواده شهدایی هستیم که از ابتدای انقلاب تا شهادتش همواره در حال جهاد بودهاند، گفت: لیاقت چنین افرادی فقط شهادت است.

علی تعالی خاطرنشان کرد: طبیعی است افرادی که اینگونه زندگی میکنند شهید میشوند که خدا نیز گل سرسبد افراد را برای اعطای درجه رفیع شهادت انتخاب میکند.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم همه در مقابله با دشمنان سعادت شهادت بیاییم، اظهار کرد: باید رسالت خود را انجام بدهیم و جامعه را در مسیر ائمه(ع) قرار بدهیم تا به سعادت برسیم.

فرمانده حوزه بسیج اصناف در منزل شهید شمسیپور از خاطرات این شهید بزرگوار سخن راند و گفت: همرزمان این شهید نقل میکنند همه از اسیر شدن میترسیدیم چراکه اسرا به شکل بدی توسط داعش شهید میشوند، همیشه چند نفری به گشت میرفتیم اما شهید شمسیپور عموماً به تنهایی گشتهای اطلاعاتی و عملیاتی را انجام میداد و میگفت: «من ترسی از اسیر شدن هم ندارم».

رئیس سازمان بسیج اصناف استان همدان نیز در این مراسم، اظهار کرد: فتنهای در منطقه به وجود آمده که در حال تخریب چهره اسلام است، پس باید مراقب باشیم.

رضا شکری با بیان اینکه ما باید با این فتنه مقابله کنیم، تصریح کرد: زحماتی که در عراق و سوریه کشیده شده، بسیار ارزشمند است که رهبری میفرمایند: «اگر در آن جا مقابله نکنیم باید در کرمانشاه و همدان با تکفیریها مقابله میکردیم».

وی ادامه داد: با توجه به تخریب و هجمهای که علیه دین مبین اسلام شده است همه باید این فتنه را برچینیم.

برادر شهید شمسیپور در این مراسم از قدرشناسی و ابراز همدردی مسؤولان تشکر کرد و گفت: این ابراز همدردیها به ما روحیه میدهد تا راه شهیدان را ادامه دهیم.

احمدرضا (محمد) شمسیپور ادامه داد: از مسؤولان میخواهیم تا فضای جامعه را طوری فراهم کنند تا راه شهیدان ادامه پیدا کند.

پس از دیدار با خانواده شهید علیرضا شمسیپور تیم دیدارکننده به منزل شهید سید رضا حسینی رفت و با این خانواده نیز دیدار کرد.

فرماندار شهرستان همدان نیز در دیدار با این خانواده با بیان اینکه تکریم شهدا یکی از وظایف اصلی ماست گفت: شهدای ما خون دادند تا این نظام شیعی پا برجا بماند.

علی تعالی با بیان اینکه در وصیتنامه شهیدان، عشق به آلالله محسوس است، گفت: باید همواره در این مسیر حرکت کنیم.

رضا شکری، رئیس بسیج اصناف همدان در منزل شهید سیدرضا حسینی گفت: تدوین و تهیه کتاب زندگینامه این شهید از دو سال پیش آغاز شده و با کمک خداوند امسال به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است شهید مجتبی کرمی از شهدای مدافع حرمآل الله است که در مهر ماه سال 94 به شهادت رسیده است.

شهید علیرضا شمسیپور پس از چند مرحله حضور در سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) کمتر از یک ماه پیش در جریان تفحص شهدا در پنجوین عراق به شهادت رسید و سیدرضا حسینی نیز که از مداحان، کسبه و زرگرهای زمان انقلاب و جنگ بوده است در هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار