سردار کارگر در جمع خبرنگاران در قم؛

اسناد و مدارک دفاع مقدس طبقه بندی ندارد/ بنیاد حفظ آثار مجازی تشکیل می شود

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه مدارک و اسناد دفاع مقدس طبقه بندی ندارد، گفت: در صدد هستیم بنیاد مجازی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را راه اندازی کنیم.
کد خبر: ۸۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ - 04May 2016

اسناد و مدارک دفاع مقدس طبقه بندی ندارد/ بنیاد حفظ آثار مجازی تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در قم افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال 69 بنابر دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شده و سیاستگذاری، هدایت، نظارت، هماهنگی و حمایت از تمامی فعالیت ها در این عرصه را برعهده داشته و 10 نفر از اعضای هیات دولت در هیات امنای این بنیاد حضور دارند.

وی با اشاره به اقدامات آموزشی و پژوهشی بنیاد، ازتدوین «دایرالمعارف دفاع مقدس» در 14 جلد که تاکنون سه جلد آن آماده شده و همچنین « تاریخ جنگ» خبر داد و گفت: هر دو عنوان کتاب به دو صورت ملی و استانی تدوین خواهد شد و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه به سرانجام برسد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه افزود: در حوزه نشر نیز درس های آمادگی دفاعی در بنیاد تدوین شده و به خوبی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تدریس می شود و سالانه بیش از 300 هزار دانشجو این درس دو واحدی را می گذرانند.

وی یادآور شد: پرتیراژترین کتاب ها و پرفروش ترین فیلم های سال های گذشته متعلق به آثار دفاع مقدس بوده است و باید برای تولید هرچه بیشتر آثار فاخر در این حوزه، به بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد توجه داشته باشیم.

کارگر با اشاره به ساخت مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس در سراسر کشور،گفت: امیدواریم این مراکز فرهنگی تا پایان برنامه ششم توسعه در بیش از 70 درصد استانها احداث شود، ضمن اینکه موزه دفاع مقدس استان قم تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.

وی احداث یادمان های دفاع مقدس را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تا پایان برنامه ششم در هفت منطقه جنگی دفاع مقدس 54 یادمان احداث می شود و امیدواریم در سالهای آینده پذیرای بیش از 10 میلیون زائر در مناطق دفاع مقدس باشیم.

کارگر با بیان این که در سال گذشته 5.5 میلیون نفر و در ایام نوروز بیش از 750 هزار نفر از مناطق دفاع مقدس بازدید کردند، اظهار کرد: بیش از 80درصد از زائران راهیان نور را جوانان و 70 درصد را بار اولی ها تشکیل می دهند و همه ساله تعداد کسانی که با اتومبیل های شخصی به مناطق سفر می کنند، بیشتر می شود.

وی از تدفین شهدای گمنام در یک هزار و 408 یادمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: تا کنون نزدیک به نیمی از یادمان های شهدای گمنام به خوبی ساماندهی شده اند و امیدواریم در سالهای آینده تمامی این یادمان ها بهسازی و ساماندهی شوند.

وی همچنین تصریح کرد: امروز با توجه به تداوم دفاع مقدس در خطوط مقاومت اسلامی و با توجه به اینکه اجر شهدای مدافع حرم از شهدای جنگ تحمیلی کمتر نیست، حفظ آثار و نشر ارزش های مقاومت نیز بسیار با اهمیت است و قطعا تمامی فعالیت ها در این عرصه مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه یادمان دفاع مقدس در مناطق بمباران شده شهری نیز احداث خواهد شد و نخستین اولویت، شهر دزفول خواهد بود، تصریح کرد: مکان یابی دفن شهدای گمنام با کمیته تفحص شهدا بوده و دارای ضوابطی است، اما تلاش داریم تا این مکان های مقدس، در دسترس همه مردم باشد.

وی از اتخاذ تدابیر ویژه با مشارکت نیروی انتظامی برای تامین سلامت و امنیت زائران راهیان نور خبر داد و گفت: امروز باید دفاع مقدس را به خوبی برای نسل جوان و نوجوان کشورمان معرفی کنیم و نسبت به جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس اهتمام ویژه ای داشته باشیم، زیرا بهترین سبک زندگی را می توانیم در دفاع مقدس به دست بیاوریم.

وی در ادامه افزود: برای معرفی هرچه بهتر دفاع مقدس به جهان باید نهضت ترجمه فیلم ها، کتاب ها و آثار این حوزه را آغاز کنیم و زبان های انگلیسی، عربی، اردو و روسی در اولویت بنیاد قرار دارد، ضمن اینکه به دنبال ایجاد بنیاد مجازی و تدوین کتاب های الکترونیکی هستیم.

کارگر با بیان اینکه در سالهای گذشته 700 عنوان و از ابتدای تاسیس بنیاد بیش از 15 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است، اظهار کرد: این تعداد کتاب های منتشر شده برای طولانی ترین جنگ قرن واقعا بسیار کم است و ما باید به کمیت و کیفیت آثار چاپ شده توجه داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس در برابر مستکبران غربی باعث عزت و افتخار همه ملت ایران است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و هیچگاه نباید آلوده به مسایل سیاسی و جناحی شود.

نظر شما
پربیننده ها