سردار عراقی‌زاده عنوان کرد

بازسازی بیمارستان‌های صحرایی با دستور سرلشکر فیروزآبادی

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بنا به دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تمامی بیمارستان‌های صحرایی که قابلیت احیا دارند بازسازی می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ - 02March 2016

بازسازی بیمارستان‌های صحرایی با دستور سرلشکر فیروزآبادی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم دکتر حسن عراقیزاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه چهارمین جایزه ملی شهید رهنمون و ششمین کنگره علمی طب رزم و تروما که در محل بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) برگزار میشود، هدف از تصویب جایزهی شهید دکتر رهنمون را نهادینه شدن ایثارگریهای جامعه پزشکی در تاریخ کشور خواند و گفت: پس از گردشکاری که در سال 90 توسط بهداری سپاه صورت گرفت و به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تقدیم شد، این جایزه با تأیید مقام معظم رهبری تصویب شد تا ایثارگریهای جامعه پزشکی نسل به نسل و سینه به سینه انتقال یابد و در گذر زمان کم رنگ نشود.

وی تقدیس فرهنگ معنوی ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شاهدان انوار جاوید عرصه بهداشت و درمان را از جمله اهداف اعطای جایزه ملی شهید رهنمون برشمرد و اظهار داشت: معرفی الگوهای جاوید اخلاق پزشکی به نسل جوان جامعه و تجلیل از افرادی که نقش برجستهای در ایجاد و توسعه فعالیتهای بسیجی در جامعه پزشکی داشتهاند و نیز قدردانی از خدمات برجستهی  افرادی که نقش تحولی در بهداری رزمی دفاع مقدس داشته و یا ابتکاراتی را در این زمینه به جامعه علمی کشور معرفی کردهاند از دیگر اهداف اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون است.

سردار عراقی زاده در ادامه با اشاره به ایثارگریهای پزشکان در دوران دفاع مقدس گفت: در زمانی که نیروهای مسلح از بهداری منسجمی در جبههها برخوردار نبودند جامعه پزشکی داوطلبانه به یاری مجروحان جنگی شتافت و با ایثارگری و ازجانگذشتگی در جبههها حضور یافتند.

وی تصریح کرد: پزشکان خدوم و انقلابی ما خارج از خط مقدم نیز بدون گذراندن واحدهای دانشگاهی پیرامون مصدومان شیمیایی با تحقیقات منظم و دقیق به دستاوردهای مهمی رسیده و از آن در یاری رساندن به رزمندگان استفاده کردند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بنا به دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تمامی بیمارستانهای صحرایی که قابلیت احیا دارند بازسازی میشوند؛ که بحمدالله تا به امروز بیمارستانهای صحرایی امام علی(ع) و امام حسین(ع) بازسازی شده است.

سردار عراقی زاده با بیان اینکه رفرنس درمان مصدومان شیمیایی بر اساس شاخصهای بینالمللی ایران تعیین شده است، افزود: امکانات و سرعت عمل بهداریهای نیروهای مسلح اکنون در حدی است که با استفاده از سازههای بیمارستانی پرتابل و آمبولانسهای اتوبوسی، با امکانات جراحی در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی میشوند.

گفتنی است آیین اعطای چهارمین جایزه ملی شهید دکتر رهنمون و ششمین کنگره علمی طب رزم و تروما چهارشنبه و پنجشنبه (دوازدهم و سیزدهم اسفندماه ) در آبادان برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار