سردار جلالی در همایش پدافند غیرعامل:

راهبردهای جدیدی را برای مقابله با تهدیدات در پیش می‌گیریم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به مواجهه کشور با چهره جدیدی از تهدیدات گفت: باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کرده و با راهبرد‌های جدید به مقابله با آن‌ها برویم.
کد خبر: ۷۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ - 15February 2016

راهبردهای جدیدی را برای مقابله با تهدیدات در پیش می‌گیریم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، صبح امروز در همایش پدافند غیر عامل که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شده است، اظهار داشت: امروز با چهره جدیدی از تهدیدات مواجه هستیم، لذا باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کنیم و با راهبردهای جدید به مقابله با آنها برویم.

وی مصونسازی حوزههای مختلفی که امکان تهدید از سوی آنها وجود دارد را از وظایف دستگاهها و نهادهای لشکری و کشوری برشمرد و افزود: تهدیدات امروزی صرفا دیگر نظامی نیست و میتواند بسیاری از حوزههای فرهنگی، سیاسی، زیستی، بیولوژیک، اقتصادی و تهدید در حوزه مردممحور را در برگیرد؛ که بر ما لازم است تا مولفههای این تهدیدات را با ظرافت و دقت شناسایی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی دیگر از تهدیدات پیش رو را تهدید در حوزه سایبری عنوان کرد و در این رابطه گفت: حوزههای تهدیدی امروز بسیار گسترده است؛ که باید بهطور تخصصی این شاخصهها را احصا کرد.

سردار جلالی با بیان اینکه ضرورت پیشرفت انقلاب و نظام، وجود درک صحیح و شناخت جامع مولفههای تهدیدزا در عرصه امنیت ملی است، بیان کرد: از منظر مقام معظم رهبری رویکرد مقابله با نوع جدیدی از تهدیدات باید با تکیه بر دو عامل مطالعه هدفمند، علمی و فناورانه و همچنین نگاه دفاعی و مقاومتی در همه حوزهها باشد، تا نظام بتواند بدینوسیله ارکان خود را حفظ و مصونسازی کند.

وی ادامه داد: قطعا ترکیب عالمانه دو عنصر مطالعه علمی با رویکرد دفاعی و مقاومتی میتواند گرایش تخصصی پدافند غیر عامل را در حوزههای مختلف برای ما روشن سازد و سیاستهای دفاعی ما را شفاف و مؤثرتر کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: باید استراتژی دشمن را در هر حوزه تخصصی با استفاده از ادبیات علمی همان حوزه آنالیز کنیم و برداشت عالمانه کسب شده را بهصورت الگویی مناسب درآورده و در اختیار دستگاههای ذیربط جهت مصونسازی قرار دهیم.

سردار جلالی گفت: خوشبختانه دانشگاه عالی دفاع ملی تاکنون بسیار موفق عملکرده و توانسته با اجرای مطالعات گروهی و ترکیب الگوهای مختلف و همچنین استفاده از روشهای تحقیقی نوین به راهبردهای متناسب و ارزشمندی جهت اعتلای نظام دست یابد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار