معاون منابع انسانی قوه قضاییه:

سرمایه قوه قضاییه اعتماد مردم است

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: سرمایه اجتماعی قوه قضاییه اطمینان مردم به قضات است لذا باید امانتدار باشیم تا اعتماد مردم را جلب کنیم.
کد خبر: ۷۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ - 14February 2016

سرمایه قوه قضاییه اعتماد مردم است

به گزارش  گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی خراسان در مشهد یکی از ویژگی های قاضی موفق را خوب گوش دادن به حرف مردم عنوان کرد و افزود: شغل قضاوت از جمله مسئولیت هایی است که زمینه برکت الهی در آن بسیار بوده و خداوند از قاضی که خودش را در پناه حق قرار می دهد مراقبت می کند.

 معاون قوه قضاییه گفت: شغل قضاوت یک امانت الهی است و قاضی در برابر شغل خود و مردم مسئول می باشد لذا نوع نگرش قاضی به شغل خود در موفقیت وی بسیار حایز اهمیت است.

 وی خطاب به کارآموزان افزود: هر قدر که نگرش شما نسبت به شغل قضاوت با اهداف تعیین شده برای این منصب مطابقت و هماهنگی داشته باشد با مشکل کمتری مواجه می شوید، سختی ها را می پذیرید و روح شما آرامش بیشتری دارد.

 وی گفت: تفکر درباره عواقب و الزامات یک شغل قبل از پذیرش مسئولیت، فرد را به خودآگاهی می رساند و کمتر دچار لغزش می شود زیرا ریشه لغزش ها در کار این است که روح، رفتار و نگرش با الزامات ماموریت مان هماهنگ نباشد.

 معاون منابع انسانی قوه قضاییه افزود: همانطور که پست قضاوت یک امانت الهی است و باید مراقب آن بود، مردم نیز که خودشان برای مال و آبرویشان به سراغ قضات می آیند امانت الهی هستند. برابر روایات بعد از ایمان به خدا کاری بالاتر از خدمت به مردم نیست و شغل قضاوت فرصت بسیار مناسبی برای کمک به مردم و کسب رضایت الهی می باشد.

 

نظر شما
پربیننده ها