نمایشگاه تخصصی نماز در کرمان آغاز به کار کرد

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: اگر حق نماز در جامعه ادا شده بود، بخش مهمی از معضلات اجتماعی برطرف می شد.
کد خبر: ۷۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ - 10February 2016

نمایشگاه تخصصی نماز در کرمان آغاز به کار کرد

به گزارش دفاع پرس از کرمان، حجتالاسلام مهدی عربپور شامگاه سه شنبه (۲۰ بهمن) در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی نماز در حسینه ثارالله شهر کرمان، گفت: اگر حق نماز در جامعه ادا شده بوده و نماز آن گونه که باید در جامعه ما جای خود را داشت، بخش مهمی از معضلات اجتماعی که امروز برای حل آنها میلیونها هزینه میکنیم، حل میشد.
 
وی با اشاره به اینکه مانع بودن نماز از فحشا و کارهای زشت در آیات متعددی از قرآن کریم آمده است، افزود: نماز بازدارند از فحشا و منکرات است یعنی کسی که اهل نماز باشد و نمازهای یومیه حتی بدون مستحباتش را به درستی بجا آورد از فحشا و منکرات به دور خواهد بود.
 
رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان تصریح کرد: انسان نمازگزار یک حلقهای از حلقههای اجتماع در این زنجیره بزرگی انسانی است و میتواند حلقه به حلقه انسانهای وارستهای باشند و وقتی آنها وارسته شدند، اجتماع پاکی خواهیم داشت اما متأسفامه وقتی از شهوات پیروی شد؛ دیگر جامعه، جامعه ناپایداری خواهد شد.
 
حجتالاسلام عربپور گفت: هر چه بتوانیم کفه نماز را در جامعه سنگینتر کنیم و یاد خداوند که بالاترین آن نماز است، داشته باشیم جایی برای شیطان باقی نمیماند و زمانی جایی برای شیطان وجود نداشت، وسوسهای و تخریب فکری از سوی شیطان شکل نمیگیرد و معضلات اجتماعی برگرفته از فکرهای شیطانی است.
 
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز در قزوین مبنی براینکه  همه باید همت کنیم که حتی یک جوان در مملکت بینماز نباشد، افزود: این  تکلیف بزرگی است که ولی امر ما در اختیار ما قرار داده و امام جامعه ما از ما انتظار دارد.
 
امام جمعه موقت کرمان افزود: این نمایشگاه با رویکرد جدیدی در استان کرمان راهاندازی شده که  اگر کسی وارد نمایشگاه شد، روحیه نمازی پیدا کند و بداند که نماز چه چیز است که خداوند در هر امری به آن توصیه کرده است.
 
نخستین نمایشگاه نماز از 20 تا 29 بهمنماه جاری در حسینیه ثارالله شهر کرمان دایر است و افراد میتوانند، صبحها از ساعت 8:30 تا 12:30 و عصرها از ساعت 16 تا 21 از نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما
پربیننده ها