سرلشکر فیروزآبادی در مرحله پایانی رزمایش ولایت94 عنوان کرد

مقابله انقلاب اسلامی با تهدید سفیانی/ دشمن از بخش اعظم توانمندی‌های دریایی ایران غافل است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی تمامی تهدیدات را با تکیه بر هدایت‌های پیامبرگونه و رهبری حضرت امام خامنه‌ای پشت سر خواهد گذاشت؛ حتی اگر این تهدید بخواهد خود را در قاعده سفیانی‌ها پیش ببرد و خیانت و تهدید را در درون کشور نهادینه کند.
کد خبر: ۶۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ - 31January 2016

مقابله انقلاب اسلامی با تهدید سفیانی/ دشمن از بخش اعظم توانمندی‌های دریایی ایران غافل است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در جمع فرماندهان حاضر در اختتامیه رزمایش نیروی دریایی ارتش، با اشاره به دشمنیهای چند دهه اخیر آمریکا و همپیمانانش با انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی آنها در نبرد نظامی و درگیری فیزیکی و تن به تن راه به جایی نبردند، به این فکر افتادند که تاکتیک «ضربه از درون» را علیه انقلاب اسلامی عملی کنند؛ که انشاءالله در هفتم اسفند ماه (روز برگزاری انتخابات) پتک سنگین ملت علاقهمند به اسلام و انقلاب را در تمامی پیکره زنگزده خود احساس خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی مکلف به زمینهسازی ظهور حضرت حجت(عج) است، اظهار داشت: پیشتازی ایران در احیای تمدن جدید و والا که برگرفته از اسلام ناب محمدی است، را شاهد هستیم؛ که در این راه تمامی تهدیدات را با تکیه بر هدایتهای پیامبرگونه و رهبری حضرت امام خامنهای پشت سر خواهد گذاشت؛ حتی اگر این تهدید بخواهد خود را در قاعده سفیانیها پیش ببرد و خیانت و تهدید را در درون کشور نهادینه کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: طی این 38 سال هیچگاه افولی در این حرکت شاهد نبودهایم و اگر جلوه جدیدی از آن نمایان شده، همواره با ارتقای اقتدار و امنیت بوده و همین مولفههاست که مستکبرین عالم را به انفعال کشانده است.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: اگر در زمان فعلی، قدرت مستکبرین عالم جمع شود و یک قدرت واحدی را تشکیل دهند قابل قیاس با انقلاب اسلامی نیست؛ چراکه آنها با انواع روشها و دلایل، قدرت و تدبیر و کنشگری ما را آزمودهاند.

وی ادامه داد: قابلیتی که چنین توانی را به ایران داده، به برکت خون شهدا و مجاهدت سربازان فداکار امام خامنهای عزیز است و جبهه استکبار همواره خواسته علیه این دستاورد، با انواع روشها اقدام کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا بهعنوان شیطان بزرگ تصور نمیکرد که جمهوری اسلامی ایران بتواند در مقابل او بایستد و او را به همآوردی بطلبد. آمریکا معتقد بود که بسیار راحت میتواند ما را آسیبپذیر کند؛ اما قدرت ما بسیار فراتر از حد تصور آنها بود.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: قدرت امروز انقلاب اسلامی ایران نهتنها قابل مقایسه با اوایل انقلاب، بلکه قابل قیاس با چند سال پیش نیز نیست و همین موضوع باعث شده تا دشمنان ما در راهبردهای خود تغییر علنی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه منشأ همه اقدامات در منطقه آمریکا است و این قدرت ماست که آنها را به انفعال کشانده، افزود: امروز شاهدیم که آمریکا روند جدیدی برای رو در رویی مستقیم با ما در پیش گرفته؛ که حاکی از کنار کشیدن آنها و به میدان آمدن متحجرین و ترسویانی به مثابه عروسکهای خیمهشببازی آنهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا و عروسکهای خیمهشببازیاش چون با شکست مواجه میشوند، در اقدامهای بعدیشان با شدت بیشتری رفتار میکنند.

فیروزآبادی با بیان اینکه ما به غیر از شیطان بزرگ، هیچ کشور دیگری را در شرایطی که بهعنوان تهدیدکننده جمهوری اسلامی ایران از آن یاد کنیم نمیبینیم، تصریح کرد: در وضعیت فعلی، کشورهایی که حرف میزنند بیشک دنبالهرو آمریکا هستند و این اقدامات به هیچ وجه مستقل نیست.

وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد اقدامی انجام دهد علیه شیطان بزرگ خواهد بود و مسئولان کشور نیز به درستی تشخیص میدهند که دشمن اصلی آنها کیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره با اینگونه موارد روبرو شدهایم؛ اما امروز گردن شیطان بزرگ زیر ضربات ستبر و مدبرانه انقلاب اسلامی قرار دارد.

سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: توانمندیهای ما امروز به گونهای در حوزه دریایی افزایش یافته که دشمن تنها اندکی از آن را میداند و از بخش اعظم و مهمی از آن غافل است.

وی گفت: آنچه امروز دشمن از توانمندی دریایی ما میداند همان مواردی است که خودمان خواستهایم و بیشک بخش اعظم توانمندیهای ما زمانی برای آنها محرز میشود که دیگر یا وجود نداشته باشند و یا فرصت واکنش از آنها سلب شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص حوادث منطقه اظهار داشت: آنها میخواستند دولت قانونی و ضد صهیونیستی بشاراسد را در سوریه از بین ببرند؛ اما پس از گذشت 5 سال به نتیجه دلخواه نرسیدند و حالا علنی میگویند چون انقلاب اسلامی از دولت بشاراسد پشتیبانی میکند، ما به هدفمان نرسیدیم.

سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: همینجا اعلام میکنم که این پشتیبانیها فقط معطوف به سوریه نبوده و هر کجا که پیام انقلاب اسلامی به آنجا رسیده باشد از همین قاعده ثابت تبعیت میکند و مبنایی یکسان بر آن اعمال خواهد شد.

وی گفت: ما طی سالهای طولانی حتی یک شبانهروز را برای توسعه آمادگی و دور نگه داشتن و ترساندن دشمن از دست ندادهایم و تمام این اقتدار ما ناشی از مجاهدت یاوران بیادعای انقلاب و به برکت خون شهداست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: به شما نوید میدهم که چشمانداز منطقه و بلکه جهان نشان میدهد ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی با پیمایش روند پر شتاب توسعه، پایداری، پیشرفت و نقشآفرینیهای سترگ و تعیینکننده در عرصههای بینالمللی از جمله در حوزه دفاعی و تاثیرگذاریهای مثبت در تضمین امنیت و صلح جهانی، به الگویی نافذ، جامع و هدایتگر تبدیل شده و مزیتهای خود را بیش از پیش در عرصه بازدارندگی و اقتدار دفاعی به منصه ظهور خواهد رساند؛ بهطوری که هرگونه اندیشه تعدی و تعرض دریایی و زمینی به ایران اسلامی را از جبهه دشمنان انقلاب و نظام سلب کرده است.

فیروزآبادی گفت: من اعتقاد دارم که نیروی دریای با تاکیدات مکرر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر افزایش توان رزمی در عملیات مختلف و سرنوشتساز و حماسی، توان و اقتدار خود را به منصه ظهور رسانده و مایه افتخار و بزرگی نظام شده است، بیشک شما دریادلان نیروی دریایی که با به کارگیری توانمندیهای درونی کشور به عنوان یک نیروی راهبردی در حراست  از مرزهای آبی انجام وظیفه میکنید موجب افتخار و بالندگی کشور هستند.

عضو شورای عالی امنیت ملی کشور در ادامه با اشاره به نقش اقتدار نیروی دریایی در سیاست دفاعی، دیپلماسی و امنیت کشور خاطرنشان کرد: این روزها به نظر میرسد نیروی دریایی به خوبی سازماندهی شده و بهترین آموزشها برای نیروهای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این تجهیزات وبی در اختیار دارید و به عنوان یک مدافع فعال در سیاست خارجی ایران نقشآفرینی میکنید.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای منطقه نیست، بلکه دوست و متحد کشورهای مسلمان منطقه است.

سرلشکر فیروزآبادی همچنین در ارتباط با بازداشت تفنگداران متجاوز آمریکایی گفت: بازداشت تفنگداران متجاوز آمریکایی نشان داد که جمهوری اسلامی در حفاظت و حراست از امنیت ملی و تمامیت ارضی و آبهای سرزمینی خود تعارف نداشته و قاطعانه برخورد میکند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: پاسخ قاطعانه ایران به متجاوزین، شیخنشینهای خلیجفارس را که این روزها به دنبال نشان دادن نمایش مقابل ایران هستند، را به این نتیجه نتیجه خواهد رساند که آنها عددی محسوب نمیشوند.

وی افزود: همزمان با این اقتدار قابل تحسین، خویشتنداری نیروی دریایی ایران در برابر اقدامات تحریکآمیز نظامیان ایالات متحده بار دیگر اثبات کرد که با وجود تبلیغات صورت گرفته از جانب رسانههای وابسته به لابیهای عبری و عربی، تهران نهتنها عامل بیثباتی در منطقه نیست، بلکه با حفظ آرامش، کوشش میکند مانع هرگونه درگیری غیرضروری در خلیجفارس شود.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: ماجرای توقیف و آزادی قایق تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرچند به ظاهر تنها طی 21 ساعت خاتمه یافت، اما بیتردید در پس دقایق آن رازها و درسهای بسیار نهفته است. «هشیاری و اقتدار» نیروی دریایی کشور بیشک مایه مباهات مدیران نظام و همه ایرانیان است و خاطر ایرانیان را از اینکه هیچ قدرتی با وجود اقتدار دریایی نمیتواند به راحتی به مرزهای سرزمینی و آبی ایران تعدی کند را آسوده میسازد.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: این حادثه، چه خطا و چه تعمد، یک آزمایشی بود برای محک زدن توان نفوذ رخنهای در ایران، پس این اقدام نشان داد آمریکا این توان را ندارد و یک نماد ذلت در اراده نفوذ آمریکا بود که دلیرمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دادند که تا کجا اینها اقتدار دارند، اینها گفتند اشتباها آمدیم، ما هم در مقام اثبات تعمد نیستیم؛ اما این قبیل جریانهایی که اتفاق میافتد، یک آزمایشی برای نفوذ رخنهای آمریکا در برابر قدرت ایران هست. خلیجفارسی که آنها با ناوگانشان فکر میکنند تنها میدان یکهتاز آنها است و در عین حال، دو قایق با تفنگداران آمریکایی مجهز به قویترین و مدرنترین مسلسلها در مقام مقابله وارد آبهای ایران شدند، حساب نمیکردند، یکمرتبه خودشان را در محاصره نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ایثارگرانی ببینند و قیافه پرصلابت این قهرمانان آنان را وحشتزده کرد؛ به گونهای که بیاختیار دستهایشان روی سر گذاشتند و عذرخواهی کردند و اینک رزمایش ولایت 94 نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران و دریای عمان که اقتدار و آمادگی دریادلان ارتش قهرمان را در میدان اراده و عمل با موفقیت به پایان میرساند.

وی گفت: توصیه پایانی و اقتدارآفرین دیگر که مکمل این حرکت رو به جلو است انتخابات پیش رو است که به سهم خود، اتفاقی بزرگ و عرصهای مهم و صحنهای حساس است که همان قدر که میتواند استقلال و آبادی و آینده روشن این سرزمین را تضمین کند، از بزنگاههایی است که دشمنان برای نفوذ به مراکز حساس و تعیینکننده و ضربه زدن و تحقق اهداف خود به آن دلبسته و امیدوارند و سعی میکنند مثل هر صحنه و اتفاق دیگری با نقشههای ظریف و موذیانه و تدارک گسترده اما پنهان، در آن نقشآفرینی کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تبریک فرا رسیدن یومالله دهه فجر بیان داشت: والفجر، قسم به طلوع نور، آغاز جشن و شادی ملت مسلمان ایران در فرا رسیدن انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر بر شما سربازان امام زمان علیهالسلام مبارک و پر میمنت باد. حضرت امام خمینی(ره) میفرمایند این انقلاب نهضتی است در تداوم نهضت انبیاء (علیهالسلام) بهویژه نهضت انسانساز و عدالتمحور پیامبر خاتم(ص)، تعبیری که برای اثبات درستی آن دلایل گوناگون و شواهد بسیار در دست هست، برای نمونه مقایسه «دشمنان» آن نهضت و این انقلاب، چه دشمنان درونی (نفاق و تحجر و التقاط و کژفهمی و...) و دشمنان بیرونی (رژیم استکبار) که هر دو در مقابل انقلاب، سالها، میلیاردها دلار هزینه کردند و امروز نادم و پشیمان به دنبال راه فرار دیگری میگردند، راهی دیگر و فریبی دیگر که هیچگاه تاثیری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که سی و هشتمین عرصه تعالی و تکامل خود را طی میکند، به مثابه «لیطفئوا نورالله بافواههم و الله منهم نوره» کف باطل بر روی آب را برای سی و هشتمین بار برچیده و شفافیت و زلال انقلاب اسلامی را به پیروان و هواداران انقلابی و صادق خود عرضه میکند؛ ولی هیچ انتظاری نباید داشت که دشمنی استکبار با پیام و هویت انقلاب اسلامی پایان یافته است.

نظر شما
پربیننده ها