بهره برداری از جدیدترین رادار تاکتیکی مقابله با سامانه های جنگال

در دومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۴، سامانه پرتابل رادار باند L،جدیدترین رادار تاکتیکی مقابله با سامانه های جنگال نیروی دریایی ارتش با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ - 28January 2016

بهره برداری از جدیدترین رادار تاکتیکی مقابله با سامانه های جنگال

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کنارک، امیر دریادار دوم موسوی، سخنگوی رزمایش با اعلام خبر فوق افزود: این سامانه اولین نمونه باند L است که بر روی ایستگاه های سیار تاکتیکی نصب شده و تا برد ۱۵۰ کیلومتر کلیه فعالیت های یگانهای شناور سطحی و زیرسطحی را تحت پوشش راداری خود قرار می دهد و ان شاءالله در نمونه تکمیلی آن که به زودی به بهره برداری می رسد، تا برد بیش از ۴۰۰ کیلومتر را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی افزود: در گذشته نیاز ما به رادارهای پیشرفته تاکتیکی از خارج از کشور تامین می شد اما امروز در نیروی دریایی ارتش پروژه هایی برای ساخت رادارهای سطحی و هوایی توسط متخصصان داخلی تعریف شده و به بهره برداری رسیده است که علاوه بر توان رقابت با نمونه های خارجی از نظر ظرفیت های رزمی، رصد داده و قابلیت های الکترونیکی و ضد الکترونیکی در منظقه بدون رقیب می باشد.

سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 افزود: هم اکنون طیف انبوهی از رادار های باندS  و x  تولید شده در نداجا٬ بر روی انواع شناور های این نیرو نصب شده که تعدادی از آنها برای نخستین بار در این رزمایش مورد تست راهکنشی و بهره برداری عملیاتی قرار گرفته اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار