صلاحی در همایش «آسیب‌ها و پیامدهای فتنه 88»:

آمریکا با وجود هزینه کردن 5هزار میلیارد دلار در عراق هنوز راه به جایی نبرده است

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: آمریکایی‌ها در حالی که فکر می‌کردند می‌توانند با خرج کردن 60 میلیارد دلار در عراق تأثیرگذار باشند، اکنون با 5هزار میلیارد دلار راه به جایی نبرده‌اند.
کد خبر: ۶۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ - 22December 2015

آمریکا با وجود هزینه کردن 5هزار میلیارد دلار در عراق هنوز راه به جایی نبرده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید، صبح امروز در همایش علمی «آسیبها و پیامدهای فتنه 88» که در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط با آمریکاییها چیزی برای ما نخواهد داشت؛ زیرا نمونه آن را در برخوردشان با صدام که هشت سال به نیابت از آنها با ما جنگید شاهد بودیم؛ یعنی آنها فقط دنبال منافع خود هستند؛ پس همانگونه که به صدام حرم نکردند، به ما هم رحم نخواهند کرد.

وی افزود: بحث 9 دی و بررسی پیامدها و خسارات فتنه 88 از مباحث مهم انقلاب است؛ لذا امیدواریم که بتوانیم از عبرتهای آن استفاده کنیم؛ تا از خسارات احتمالی فتنههای بعدی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: فتنه 88 محصول دو رویکرد منطقهای و داخلی بود؛ یعنی گیرافتادن آمریکا در عراق، و همچنین کسانی که در داخل چون از رسیدن به قدرت بازمانده بودند به هر وسیلهای میخواستند به قدرت بازگردند.

صلاحی در ادامه بیان کرد: اگر اشغال عراق اگر تثبیت میشد، آمریکاییها برای حداقل 100سال تاریخ مینوشتند؛ این در حالی است که متاسفانه این موضوع در مراکز دانشگاهی ما بررسی نمیشود.

وی عنوان کرد: آمریکاییها در حالی که فکر میکردند میتوانند با خرج کردن 60 میلیارد دلار در عراق تأثیرگذار باشند، اکنون با 5هزار میلیارد دلار راه به جایی نبردهاند؛ این در حالی است که آمریکا در طرح مارشال بعد از جنگ دوم جهانی با 96 میلیارد دلار اروپا را تسخیر کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: فرزندان انقلاب و مقاومت اسلامی زیر پرچم مرجعیت، بزرگترین شکست را به آمریکا در عراق تحمیل کردند؛ شکستی که بزرگتر از شکست آمریکا در جنگ ویتنام بود؛ لذا شکست در عراق یکی از عوامل وقوع فتنه شد.

صلاحی تصریح کرد: آمریکاییها به دنبال سلطه بر جهان و تبدیل شدن به ابرقدرت هژمون در دنیا هستند و علاوه بر این میخواهند فرهنگ آمریکایی را به فرهنگ غالب جهان تبدیل کنند؛ لذا برای تحقق این خواسته از هیچ تلاشی فروگذاری نمیکنند؛ بهعنوان مثال در این راه کتابخانه بزرگ بغداد که جزو بزرگترین کتابخانههای جهان محسوب میشد را با فسفر سفید از بین بردند.

وی افزود: علاوه بر این آمریکاییها در راه تحقق این هدفشان بحث جهانیسازی و کوچک کردن کشورهای واقع در غرب آسیا را دنبال میکنند؛ تا با تبدیل شدن این کشورها به کشورهای جزیرهای، امنیت اسرائیل حفظ شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید در پایان گفت: آمریکا با تصویب تحریم جدید، ایران اسلامی که در حال تبدیل شدن به لنگرگاه مطمئن منطقه است را در کنار کشورهای جنگزده عراق، سوریه و اردن قرار میدهد و این نشان میدهد هرچه هم که با آمریکاییها محترمانه برخورد کنیم، باز هم آنها مقابل ما قد علَم میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار