نماینده مردم بیرجند:

پیاده‌روی اربعین حسینی اقتدار مسلمانان را در برابر تروریست‌ها نشان داد

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده روی عظیم برای اربعین حسینی اقتدار مسلمانان در برابر تروریست‌ها نشان می‌دهد.
کد خبر: ۶۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ - 02December 2015

پیاده‌روی اربعین حسینی اقتدار مسلمانان را در برابر تروریست‌ها نشان داد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی در جمع مردم بیرجند در مسجد توحید ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: امام حسین(ع )جان خود را فدای اسلام کرد.

 وی با بیان اینکه اسلام یک مکتبی است که برای سعادت دینی وهم سعادت آخرت ما برنامه دارد، افزود:اسلام کامل ترین دین است زیرا نه تنها در راستای ارتباط با خدا، وخلق خدا برنامه داشته، بلکه در ارتباط با حیوانات، جانداران، محیط زیست و طبیعت هم برنامه دارد.
 
 نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان، خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام هزار و 400 سال قبل در زمینه ارتباط انسان با سایر مخلوقات سخن گفته است، گفت: امروز عده ای به  ایجاد دنبال انجمن دفاع از حیوانات هستند و این در حالی است که اسلام در کتابهای توضیح المسائل شکار حیوانات را حرام میداند و تأکید بر حفظ و سالم نگه داشتن محیط زیست دارد.
 
 امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هرچه که سبب آسیب شود، را اسلام منع کرده و هر چه که سبب انسجام، همبستگی، وحدت وهمدلی میشود، را رواج میدهد  و در این راستا برخی از امور را واجب و اموری دیگر را تأکید و توصیه میکند و هیچگاه اسلام جامعه  از هم گسسته را ترویج نمیدهد.
 
 حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه در زندگی امروزی اضطرابها بسیار زیاد است، افزود: ازدواجهای سفید که در کشورهای غربی امری بسیار عادی تلقی میشود، افسردگی، اضطراب را به وجود میآورد و اسلام سبک زندگی اسلامی، پیوستگی، همدلی و تحمل خلق و خوی همسرداری را توصیه دارد.
 
 وی با بیان اینکه متأسفانه طلاق در جامعه رواج یافته است، تصریح کرد: بی عفتی، بی بند و باری، طلاق را به وجود میآورد و آمار طلاق در کشور روز به روز بالا میرود که زنگ خطری بزرگ است و کشور ما به دلیل رواج سبک زندگی غربی که از طریق ماهواره منتقل میشود، پدیده طلاق در آن گسترش دارد.
 
 عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانوادههایی که ماهواره دارند بیشتر در معرض طلاق قرار میگیرند، گفت: ماهواره فردی گرایی، سبک زندگی غربی را ترویج میکند و طبق آمارها کشوری مانند آلمان 80 درصد از مردم از قرصهای افسردگی استفاده میکنند.
 
 عبادی با بیان اینکه بالاترین ظلم ها بر زنان جوامع غربی میشود، افزود: زندگیهای غربی به دلیل اینکه ازدواج به سبک رسمی وجود ندارد و مرد هیچ گونه تعهدی به همسر ندارد، بیشترین ظلم به این زنان میشود وهر شغل وجایگاهی شایسته بانوان نیست.
 
 وی اظهار داشت: بیشترین سود حجاب در گام نخست نصیب خود بانوان میشود و افرادی که نگاهشان تنها دنیا محوری است وبرای آخرت نگاه و تفکری ندارند، دچار آسیب شده و زمانی که غم وغصهها زیاد میشود، افسردگی به وجود میآید.
 
 نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان، خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ژاپن بیشترین آمار خودکشی را دارد و مسئولان این کشور هیچگاه به طور رسمی این آمار را اعلام نمیکنند، گفت: هنگامی که سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود بکار ببریم، سعادت  دنیوی و اخروی نصیبمان میشود و عمق معارف،معارف، پیوستگی زمینه ساز جامعه سعادتمند است.
 
 امام جمعه موقت بیرجند گفت: تاکنون در طول انقلاب اسلامی تلاشهای زیادی در عرصه پیشرفتهای سخت افزاری داشتیم، اما در بعد نرم افزاری پیشرفت زیادی نداشتیم که باید در راستای تربیت نیروی انسانی باید بیشتر از این کار کنیم و تا میتوانیم برای مکتب ائمه اطهار جاذبه ایجاد کنیم.
 
 عبادی از کاروانهای پیاده عازم کربلا یاد کرد و افزود: پیاده روی عظیم برای اربعین حسینی اقتدار مسلمانان در برابر تروریستها را نشان میدهد و به درستی امام صادق (ع) فرمود: هرکس که برای امام حسین(ع) اشک بریزد، گناهان او بخشیده میشود.
منبع: تسنیم
 
نظر شما
پربیننده ها