توصیه‌های آیت‌الله جنتی به زائران اربعین

دبیر شورای نگهبان گفت:‌ زائران اربعین حسینی می‌توانند با الگو قرار دادن سیره اخلاقی ائمه اطهارعلیهم السلام ضمن بهره‌مندی از فیوضات این سفر معنوی با دست پر و برآوردن حاجات از این سفر بازگردند.
کد خبر: ۶۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ - 02December 2015

توصیه‌های آیت‌الله جنتی به زائران اربعین

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیتالله جنتی دبیر شورای نگهبان در گفتوگو با «رادیو اربعین» ضمن قرائت بخشهایی از زیارتنامه اربعین امام حسین(ع) گفت: سلام بر شما زائرانی که سعادت این سفرمعنوی نصیبتان شده و با پای پیاده زائر امام حسین(ع) هستید، قدر خود را بدانید زیرا هر قدمی که برمیدارید، عبادت است.

دبیر شورای نگهبان به زائران، خادمان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) که توفیق حضور در این سفر پربرکت را دارند، توصیه کرد؛ ضمن قرائت زیارتنامهها، ادعیه و اذکاری که برای این ایام توصیه شده، نماز اول وقت را ترک نکنند و با حضور قلب نماز بخوانند تا از فیوضات این سفر معنوی بهرهمند شوند.آیتالله جنتی افزود: کسانی که نیت حضور در این راهپیمایی با شکوه را داشتهاند اما از این سفر جاماندهاند در اجر زائرین شریک هستند واز زائرانی که توفیق زیارت بارگاه امام حسین(ع) نصیب آنان شده، خواست برای آرزومندان و مشتاقان این سفرمعنوی دعا کنند.

وی راهپیمایی باشکوه اربعین را در فرهنگسازی جامعه امروز اثرگذار دانست و افزود: رسانه ملی با انعکاس شورو شعور حسینی از این رویداد مذهبی، سهم بزرگی در هدایت دلهای عاشق اباعبدالله الحسین(ع) به سمت حرم ایشان در فضایی معنوی داشتهاند.

دبیر شورای نگهبان ضمن تشکر از رسانه ملی که در همه مناسبتهای ملی و مذهبی به ویژه اربعین حسینی، همیشه و همه جا همراه مردم بوده، خاطرنشان کرد: رسانه ملی با برنامه ریزیها و اقدامات مناسب، شکوه و عظمت این رویداد بزرگ مذهبی را به خوبی برای مردم منعکس میکند، رسانه ملی حق زیادی بر گردن انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

نظر شما
پربیننده ها