اخباری در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد:

مبارزه با تروریسم منطقه‌ای اولویت ایران در مذاکره با کشورهای منطقه

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مبارزه با تروریسم منطقه‌ای اولویت محور مذاکرات در کشورمان بود چرا که ایران و روسیه در صف مقدم مبارزه با تروریست با رویکرد دستیابی به اهداف خود حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹ - 29November 2015

مبارزه با تروریسم منطقه‌ای اولویت ایران در مذاکره با کشورهای منطقه

محمدرضا اخباری کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره تاثیر افزایش همکاری ایران با روسیه بر کشورهای غرب آسیا گفت: همکاری کشورهای غرب آسیا که از یکپارچگی و تفاهم دیپلماتیک میان آنها ایجاد میشود؛ تنشها و تشتت آرایی را که از کشورهای خارج از این گستره در منطقه وارد میشود را از بین میبرد و این همکاری میان کشورهای همسایه در غرب آسیا به افزایش سطح مناسبات چندجانبه کمک میکند.

وی ادامه داد: با سفر رئیس جمهور روسیه به ایران، در کنار گفتگو و حل وفصل مسائل دوجانبه و گسترش روابط بیشتر دیپلماتیک و نظامی برای هر دو طرف؛ به موضوعات منطقهای که امروز دغدغه غرب آسیا شده نیز پرداخته شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره اهمیت تنش زدایی و مبارزه با تروریسم در منطقه در سفر پوتین به تهران اینگونه اظهار داشت: مبارزه با تروریسم منطقهای اولویت محور مذاکرات در کشورمان بود چرا که ایران و روسیه در صف مقدم مبارزه با تروریست با رویکرد دستیابی به اهداف خود حرکت میکنند و در پی هماهنگی بیشتر کشورهای منطقه در خصوص مبارزه با تروریست هستند لذا باید سطح صلح آمیز روابط منطقهای افزایش یابد تا کشورهای غرب آسیا به راحتی بتوانند به روند همکاری خود بپردازند.

اخباری با توجه به تنشی که امروز میان روابط روسیه و ترکیه ایجاد شده بیان کرد: هر دو کشور برای ایجاد محیطی امن و دور از تنش برای غرب آسیا باید با مسالمت و صبر به برقراری روابط دیپلماتیک بپردازند وهر کدام از این کشور ها باید در منطقه با آرامش برخورد کنند تا دستاویزی برای حضور کشورهای فرامنطقه ای ایجاد نکنند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تمامیت ارضی و سیاسی کشورهای غرب آسیا باید بیچون و چرا پابرجا بماند؛ این در حالیست که نقض این مهم از جانب ترکیه درباره روسیه اتفاق افتاده است ولی کشورهای غرب آسیا برای عدم دخالت خارجی در منطقه باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند و بر سر مسائل منطقهای به یکدستی برسند.

نظر شما
پربیننده ها