یادداشت اختصاصی/ سید علی طاهری

مطالبه‌گری بسیج در هشت سال دفاع مقدس چه بود؟

بسیج در دوران دفاع مقدس و بعد از فرماندهی امام (ره) موثرترین نقش را در پیروزی‌ها برعهده داشت که جزئیات آن را قطعا کسانی که در صحنه حضور داشتند، دیده‌اند.
کد خبر: ۵۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۱ - 23November 2015

مطالبه‌گری بسیج در هشت سال دفاع مقدس چه بود؟

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در یادداشتی برای خبرگزاری دفاع مقدس نوشت: بسیج یکی از مهمترین ابتکارات امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ همانطور که یکی از بزرگان به درستی تعبیری درباره این ارگان مردم نهاد داشتند و بسیج را معجزه امام خمینی نامیدند؛ ما نیز از این معجزه تا امروز ایثارگریها، همتها و بزرگ منشی های بی چشمداشتی دیدهایم. بسیج که به فرموده امام خمینی ارتشی 20 میلیونی بوده و هیچ ارگان و ستاد خاصی را شامل نمیشود. میبینیم از زمان دفاع مقدس تا کنون در هر صحنهای که برای اسلامیت و شانیت انقلاب اسلامی مشکلی ایجاد شده این ارتش همگانی و جان برکف پا به عرصه گذاشته و به خوبی از اصول نظام دفاع کرده است.

اگر بسیج همگانی و نیروی خالص مردمی در جبهههای هشت سال دفاع مقدس حضور نداشت، پیروزی امروز حاصل نمیشد و نظام دچار چالش جدی میشد و این یکی از عنایتهای خدا به مملکت بود که ایدهای بکر و خلاقی چون بسیج (ارتش بیست میلیونی) را به ذهن حضرت امام انداخت. در دوران  دفاع مقدس دوستان که جای خود اما دشمنان و حتی صدام ملعون هم اعتراف کرد که اگر من یکی، دو گردان مثل بسیجیها داشتم تهران را فتح میکردم.

بسیج، به واسطه حضور خالصانه و بدون چشم داشت و ایثارگرانه در این دوران موثرترین نقش را در پیروزیهای انقلاب برعهده داشت که جزئیات آن را قطعا کسانی که در صحنه حضور داشتند دیدهاند و آنهایی هم که نبودند با خواندن خاطرات جنگ متوجه حضور بی غل وغش بسیج در کنار سپاه و دفاع خالصانه آنها میشوند و باید گفت دفاع مقدس منهای بسیج مفهومی پیدا نمیکند و توفیقی را نصیب کشور ما نمیکند.

بسیج نهادی است زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همانطور که از نام این مجموعه برمیآید وظیفه بسیج نیز دفاع از انقلاب اسلامی است؛ هر زمان نیاز به دفاع از منافع ملی کشور و آرمانهای انقلاب ایجاد میشود کمک این قشر از مردم جان بر کف جمهوری اسلامی را از بزرگترین خطرها میرهاند. روزی نیاز کشور مقابله با دشمن در مرزهای جنوبی و غربی بود و باید در جبهه نبرد حق علیه باطل مبارزه میکردند؛ آنزمان بسیج به خوبی به وظیفه خود عمل کرد و پا به پای نیروهای مسلح کشور از آب و خاک این وطن حمایت کردند. در سال 88 نیز که مرزهای سیاسی، فرهنگی و اعتقادی جمهوری اسلامی در معرض هجوم استکبار غربی قرار گرفت با به میدان آمدن بسیجیان که از جان و مال خود در راه میهن باکی ندارند این قائله به حضور حماسی 9 دی منجر شد.

بسیج یعنی مردم انقلابی، چه آنهایی که اسمشان رسما در ارگان بسیج ثبت شده و چه آنهایی که ثبت نام رسمی در این ارگان نکردهاند ولی روحیه بسیجی دارند و حاضرند در راه حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب از جان و مال خود بگذرند. امروز نیز بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی در شرایط خاصی به سر میبرد چرا که خطر نفوذ به ویژه در زمینه فرهنگی کشورمان را تحت سیطره خود قرار داده است و باید همت بسیجی این نفوذ را در نطفه بخشکانیم.

نظر شما
پربیننده ها