در منطقه شرق کشور؛

مرحله اصلی رزمایش «محمد رسول‌الله(ص) 3» آغاز شد

مرحله اصلی رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 3 نیروی زمینی ارتش صبح امروز در منطقه شرق کشور آغاز شد.
کد خبر: ۵۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ - 17November 2015

مرحله اصلی رزمایش «محمد رسول‌الله(ص) 3» آغاز شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، مرحله اصلی رزمایش محمد رسولالله 3 نیروی زمینی ارتش صبح امروز سهشنبه با جابجایی سریع یگانها و گسترش تاکتیکی آنها به منطقه پراکندگی آغاز شد.

در این رزمایش یگانهای تیپ 177 پیاده، تیپ 38 زرهی تربت جام، یگانهای توپخانه، جنگال، عملیات روانی، پهپاد و با پشتیبانی آتش سنگین جنگندههای نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز عملیات پدافند در سطح را آغاز کردند.

در ادامه رزمایش در مرحله اصلی همزمان با اجرای آتش سنگین توپخانه، یگانهای زرهی و پیاده بهصورت ترکیبی با شلیک آتش پرحجم هوایی و زمینی بر روی مواضع دشمن فرضی، عملیات پدافند در سطح را با موفقیت به اجرا گذاشتند.

همچنین عملیات هلیبرن و ضد هلیبرن، تخلیه مجروح و اسلینگ توسط بالگردهای هوانیروز و اجرای عملیات جنگهای نوین توسط یگان جنگال نوین تیپ 177 آغاز شد.

در ادامه این رزمایش یگان واکنش سریع تیپ عملیات مقابلهای خود را علیه نیروهای دشمن در معابر از پیش تعیین شده اجرا کرد.

این رزمایش بهصورت دو طرفه و کنترل شده و با استفاده از تجهیزات و سلاحهای بومی که توسط مهندسین توانمند سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی، ساخت و تولید شده است، بهصورت کاملاً واقعی در منطقه شمال شرق کشور برگزار شد.

رزمایش محمد رسولالله 3 با رویکرد امنیتی دفاعی و جهت ارتقاء رزمی و کسب آمادگیهای دفاعی و بازدارندگی با هدایت، نظارت و طرحریزی قرارگاه عملیاتی شمال شرق نزاجا اجرا شد.

همزمان با اجرای عملیاتهای رزمی، عملیاتهای مردمیاری و اعزام اکیپهای سیار پزشکی و مددکاری با حضور کادر پزشکی مجرب و متعهد نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی رزمایش انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار