حجت الاسلام و المسلمین احمدپناهیان در مشهد عنوان کرد؛

جانباختگان منا، قربانی عداوت با اسلام شدند

اگر صبر کنید ردپایآمریکا را در حادثه منا خواهید دید. جانباختگان منا قربانی جهالت نیستند بلکه قربانی عداوت با اسلام شدند. این ضیوف الرحمان قربانی قدرت اسلام شدند.
کد خبر: ۵۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ - 10October 2015

جانباختگان منا، قربانی عداوت با اسلام شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به دنبال جانباختن تعدادی از حجاج کشورمان در مراسم حج امسال در منا مراسم بزرگداشتی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام علی (ع) مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد پناهیان در این مراسم با اشاره به آیات جهاد که در قرآن کریم آمده است و تداوم مبارزه جبهه حق و باطل گفت: هیچ وقت جبهه حق و باطل در کنار هم قرار نمیگیرند. براساس آیات قرآن کریم زندگی مؤمنانه در مجاهدت است. ایمان در مبارزه است. آیات فراوانی در خصوص جهاد در قرآن کریم آمده است که موید این مطلب است.

وی افزود: مگر میشود با آمریکا و اسرائیل کنار آمد. ارتباط ما با آمریکا براساس تخاصم است. مردم در هیچ نقطه از کشورمان قائل به مذاکره با آمریکا نیستند و میخواهند با نابودی آمریکا ماجرا پایان پذیرد نه اینکه با نزدیک شدن به آمریکا و مذاکره با آن ذلت را بپذیرند.

استاد حوزه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه منا یادآور شد: در حادثه منا تنها سوءمدیریت نبود بلکه آل سعود در این ماجرا به زیبایی از سوی آمریکا و اسرائیل مدیریت شد. هدف دشمن از طرحریزی و اجرای این حادثه این بود که افکار عمومی را متوجه مکه و منا کند تا به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام قلمداد شود و آنها از سوی دیگر هر آنچه در توان دارند در سرکوب مجاهدین در فلسطین که محور مقاومت و قدرت اسلام است بکار بندند.

وی تصریح کرد: اگر امروز اسرائیل در منا امت اسلام را قتل و عام میکند به دلیل این است که جریان بیداری اسلامی شش سال است که در کشورهای اسلامی منطقه رخ داده است. استکبار تمام قدرت خود را بکار بسته است تا مردم بحرین را زمینگیر کند ولی موفق نشد. اسرائیل دشمن اول مسلمانان است و کمر همت را بسته است تا قدرت اسلام را بشکند، چون شیعیان با بیداری اسلامی که در منطقه به راه انداختند پشت اسرائیل و آمریکا را لرزاندهاند. آنها دست به هر اقدامی زدند تا جلوی این حرکت مردمی را سد کنند اما نتوانستند لذا دست به مسلمان کشی در مراسم حج امسال در منا زدند.

پناهیان متذکر شد: اگر صبر کنید ردپای آمریکا را در حادثه منا خواهید دید. جانباختگان منا قربانی جهالت نیستند بلکه قربانی عداوت با اسلام شدند. این ضیوف الرحمان قربانی قدرت اسلام شدند. اسلام امروز در لبنان، بحرین، لیبی، قطیف، صعده، تونس و در دامنه عظیم بیداری اسلامی چنان ضربهای بر پیکره استکبار وارد شده است که خود را در سراشیبی سقوط میبینند و چاره جز مسلمان کشی ندارد.

وی تاکید کرد: سنگر انقلاب اسلامی امروز در عراق، سوریه و یمن است. مردم ایران اسلامی توانستند تئوری مقاومت را بعد از 1400 سال احیاء کنند.

پناهیان در ادامه تصریح کرد: محرم در راه است. ما در زیارت عاشورا از خداوند میخواهیم که در دنیا با امام حسین (ع) زندگی کنیم. ما در زندگی دنیایی تنها به دنبال معنویت اباعبدالله الحسین (ع) نیستیم. ما باید در هر زمان یزیدیان زمان را که به مستضعفین ظلم میکنند را شناخته و با آنها مبارزه کنیم. در هر زمان یزیدی هست و کسی میتواند با حضرت سیدالشهداء (ع) زندگی کند که با دشمن زمان خود مبارزه کند. مردم غزه نام فرزندان خود را به نام ائمه اطهار و امام حسین (ع) میگذارند تا با تاسی به فرهنگ امام حسین (ع) و عاشورا استکبار را ریشهکن کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: کربلا را اعتمادکنندگان به یزیدیان خلق کردند. امروز مردم ما با استکبار کنار نمیآیند که اگر اینگونه بشود همانند عاشورا امام حسین (ع) را به مسلخ خواهند برد. ما نمیتوانیم از خون 213 هزار شهید و 5 هزار جانباخته منا بگذریم. آل سعود حقیر و پست است و به زودی از بین خواهد رفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار