سردار تهرانی مقدم عنوان کرد:

ابداعات خارق العاده شهید تهرانی مقدم/ پیغامی که حزب الله لبنان برای اوباما فرستاد

رئیس کنگره جهانی اقتدار با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم بیش از 50اختراع آماده ثبت داشت افزود:این شهید بزرگوار در زمان حیات خود اجازه ثبت آن ها را به نام خودش نمی داد و دستاوردهای جدید دفاعی را به دیگر هم قطاران خود منتسب می کرد.
کد خبر: ۵۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ - 29September 2015

ابداعات خارق العاده شهید تهرانی مقدم/ پیغامی که حزب الله لبنان برای اوباما فرستاد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمد تهرانی مقدم رئیس کنگره جهانی اقتدار صبح امروز در مراسم افتتاحیه این کنگره ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از حجاج در حادثه منا اظهار داشت: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار عالی قدر، دانشمند برجسته، پارسای بی ادعا سرلشکر حاج حسن تهرانی مقدم قرار داریم.

وی ادامه داد: شهید تهرانی مقدم مدال پرافتخار دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا را از مرادش رهبرمعظم انقلاب اسلامی دریافت کرد. این شهید سیر و سلوک خود را از مسجد آغاز کرد و پس از آشنایی با اطلاعیه ها و پیام های امام خمینی(ره)، در حوزه های فرهنگی  و انقلابی با همه وجود به فعالیت پرداخت.

رئیس کنگره جهانی اقتدار افزود: حاج حسن در عرصه های مختلفی از جمله کمیته انقلاب، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران حضوری فعال داشت. این شهید در جریان دفاع مقدس گوهر وجودش سیقل یافت و در تشکیل مجموعه توپخانه سپاه و یگان پرتوان موشکی نقش اول را داشت؛ به طوری که توانست با تلاش مستمر، کشورمان را به اوج برساند و امروز ایران عزیز در ردیف 6کشور موشکی برتر دنیا قرار دارد.

سردار تهرانی مقدم اضافه کرد: شهید حاج حسن تهرانی مقدم حتی اوقات فراغتش را نیز جهت نشاط جامعه و آمادگی رزمی جوانان به ورزش اختصاص می داد که در این زمینه مسئولیت پذیرفت و موفق به فتح قله های بسیاری در عرصه ورزش شد.

وی تصریح کرد: حاج حسن با خلق و خوی محمدی و فن مدیریت خاصی که داشت توانست خیل عظیمی از  جوانان کشور و تحصیل کردگان را به کار بگیرد؛ به طوری که با استفاده از همین توان ها ابداعات خارق العاده ای را با تکنولوژی بومی خودمان به سرانجام رساند و البته در این مسیر جان شیرین خود را فدا کرد.

رئیس کنگره جهانی اقتدار اظهار داشت: معمولاً هر کسی از دنیا می رود به تدریج از یادها فراموش می شود اما در خصوص شهیدان اینگونه نیست و می بینیم که هر ساله یادواره شهدا پرشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.

سردار تهرانی مقدم یادآور شد: سال گذشته حدود صد مراسم به مناسبت سالروز شهادت حاج حسن در نقاط مختلف کشور برگزار شد که اغلب استان ها به صورت خودجوش برنامه های جذابی را در این زمینه برگزار کردند و پیش بینی می کنیم که امسال برنامه های باشکوه تری به نسبت سال های قبل برپا شود.

وی در خصوص ابداعات و اختراعات شهید تهرانی مقدم گفت: این شهید بیش از 50اختراع آماده ثبت داشت که در زمان حیات خود اجازه ثبت آن ها را به نام خودش نداد. حاج حسن به دلیل اخلاصی که داشت دستاوردهای جدید دفاعی را به دیگر هم قطاران خود منتسب می کرد و دکتر منوچهر منطقی را پدر موشکی ایران می دانست.

رئیس کنگره جهانی اقتدار افزود: عمده ابزار اقتدار دفاعی کشور با تلاش های شهید تهرانی مقدم به ثمر رسید؛ اگر در زمینه ساخت پهپاد به نقطه اوج رسیدیم، اگر در بخش تولید سوخت جامد به حدی پیشرفت کردیم که به مرحله صادرات رسیده ایم و اگر در موضوعات هوافضا به پیشرفت های رسیده ایم که برخی از موارد آن قابل ذکر نیست همگی نتیجه همت شهید حسن تهرانی مقدم است.

سردار تهرانی مقدم شهید حاج حسن تهرانی مقدم را مصداق آیه«اشدا علی الکفار رحماء بینهم» دانست و عنوان کرد: ما در پی برگزاری کنگره جهانی اقتدار تلاش داریم که ویژگی های این شهید را از زبان دوستانش در کشور و همچنین در منطقه ثبت کنیم.

وی با اشاره به ارتباطات موثر و دوستانه شهید تهرانی مقدم با گروه های مقاومت منطقه گفت: به یاد دارم اولین تماسی که بعد از انتشار خبر شهادت حاج حسن با بنده گرفته شد از طرف حزب الله لبنان بود.

رئیس کنگره جهانی اقتدار شرایط کنونی منطقه را مورد اشاره قرار داد و افزود: اینکه می بینیم ایران در شرایطی که تمام کشورهای اطراف ما در ناامنی به سر می برند، با اقتدار ایستاده اند ثمره تلاش های شهیدان و ایثارگران است.

سردار تهرانی مقدم ادامعه داد: اوباما سال قبل اعلام کرد که نظامیان این کشور در تاریخ معینی وارد سوریه خواهند شد اما آن چیزی که مانع از این امر شد پیغام نیروهای حزب الله لبنان به اوباما مبنی بر این بود که اگر وارد سوریه شوید اسرائیل را با خاک یکسان می کنیم.

وی در پایان بی اثر ماندن گزینه های روی میز دشمن را حاصل خون شهدا دانست و تاکید کرد: ما در این کنگره به دنبال این هستیم که همه خاطرات شهید حاج حسن تهرانی مقدم را به شکل های مختلف جمع آوری کنیم و به برترین آثار نیز جوایزی تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار