سردار میرزاده عنوان کرد:

اشاعه تفکر «شهید تهرانی‌مقدم» به معنای دفاع و ایجاد بازدارندگی است

معاون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تکرار خسته کننده گزینه های روی میز مصداق تلاش تهرانی مقدم ها در ایجاد بازدارندگی است.
کد خبر: ۵۴۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ - 29September 2015

اشاعه تفکر «شهید تهرانی‌مقدم» به معنای دفاع و ایجاد بازدارندگی است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سیدرضا میرزاده معاون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در افتتاحیه کنگره جهانی اقتدار با اشاره به مفاهیم کلماتی همچون جنگ، دفاع و بازدارندگی اظهار داشت: اینکه برخی افراد صحبت از دفاع مقدس را جنگ طلبی می دانند ناشی از عدم شناخت تفاوت بین جنگ با دفاع است.

وی افزود: هر چقدر شناخت جامعه نسبت به تفاوت این مفاهیم بیشتر شود به همان نسبت از این طرز تفکر فاصله می گیرند.

میرزاده گفت: مفاهیم جنگ، دفاع و بازدارندگی در سیاست های کلی نظام تصریح شده است، و بندهای 52 و 53 سیاست های کلی برنامه ششم نسبت به این موضوع و افزایش اقتدار کشور تاکید داشته اند.

وی ادامه داد:  در برنامه ششم به اختصاص 5درصد از بودجه کشور در زمینه دفاعی تاکید شده است.

میرزاده با اشاره به شفافیت دکترین دفاعی کشورمان بیان کرد: امروز بسیاری از صلاح های مدرن نقش بازدارندگی دارند اما قدرت های جنگ طلب برای گسترش سلطحه خود از این سلاح ها بهره می برند.

وی در تبیین تفاوت جنگ و دفاع اظهار داشت: اساساً جنگ یک پدیده شوم است اما وقتی ما از دفاع مقدس صحبت می کنیم این به معنای جنگ نیست زیرا جنگ به منظور کشتن برپا می شود و دفاع برای حفظ خود و جلوگیری از کشتن صورت می گیرد لذا ماهیت دفاع اسلامی توقف و جلوگیری از جنگ است.

میرزاده تصریح کرد: جنگ مبتنی بر طبیعت حیوانی انسان هاست و زمانی جنگ آغاز می شود که غرایز حیوانی انسان های به جوشش در می آید. اینکه می بینیم ماموران رژیم صعودی بالای سرجنازه حاجیان می خندند  سیگار می کشند ناشی از غالب شدن طبع حیوانی بر آنهاست.

وی دفاع را براساس فطرت خداجوی انسان ها دانشت و افزود: وقتی ما می گویم تفکر شهید تهرانی مقدم اشاعه یابد به معنای استقبال از جنگ نیست بلکه به معنای دفاع و ایجاد بازدارندگی است.

میرزاده با تاکید بر اینکه هر چقدر قوی باشیم دشمن سعی می کند جنگ را آغاز نکند خاطرنشان کرد: تکرار خسته کننده گزینه های روی میز مصداق تلاش تهرانی مقدم ها در ایجاد بازدارندگی است ک باعث شده این گزینه ها برای همیشه فقط روی میز باقی بماند و هیچ وقت اجرا نشود.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
-
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
2
درود بر رزمندگان اسلام و فرماندهان جنگ
سردار میرزاده اخوی 2 شهید و 1 جانباز دوران دفاع مقدس از فرماندهان بسیار مخلص و ارزشمندی هستند که هرچند کمتر در معرض دید باشند لیکن توانمندی و اقدامات شایسته وی در کلام سرلشگر شهید اسماعیل دقایقی، سرلشگر محسن رضایی، سرلشگر رحیم صفوی و ... قابل شنیدن است.
بنده ایشان را از نزدیک می شناسم.
خداوند نگهدار همه خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه رهبر عزیزمان باشد.
نظر شما
پربیننده ها