سرلشکر صفوی خواستار شد

اتخاذ موضع متحد دولت‌های اسلامی در برابر رژیم مغرور سعودی/ رفتار غیر انسانی آل سعود در قبال حادثه منا

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دولت‌های اسلامی باید از موضع منفعلانه خارج شوند و موضع متحدی را در قبال رژیم مغرور سعودی اتخاذ کنند.
کد خبر: ۵۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ - 27September 2015

اتخاذ موضع متحد دولت‌های اسلامی در برابر رژیم مغرور سعودی/ رفتار غیر انسانی آل سعود در قبال حادثه منا

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان و رونمایی از کتاب عکس شوق وصال با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: تلختر از این حادثه، برخوردهای غیرمسئولانه، غیر انسانی و غیر اسلامی پادشاه سعودی بود که مانع از کمکرسانی به آسیبدیدگان حادثه شد و از سفر هیئت ایرانی که قرار بود برای مشخص کردن وضعیت مفقودین و عزیزان آسیبدیده انجام شود ممانعت کرد.

وی این اقدام مقامات سعودی را نشاندهنده متکبر، غیر انسانی و غیر اسلامی بودن رژیم پادشاهی سعودی و کهنه بودن تفکر این رژیم دانست.

سرلشکر صفوی ادامه داد: امیدواریم پادشاهی سعودی با پذیرش مسئولیت و کوتاهی خود در این مسئله، از همه ملتها خصوصا ملت ایران عذرخواهی کند؛ در غیر اینصورت مشخص میشود که سعودیها صلاحیت اداره مراسم حج را ندارند و باید مسلمانان برای اداره مکه و مدینه فکری باندیشند؛ چراکه این مراسم متعلق به همه مسلمانان و برای یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: دولتهای اسلامی باید از موضع منفعلانه خارج شوند و موضع متحدی را در قبال این رژیم مغرور اتخاذ کنند.

وی با تاکید بر پیگیری پیشنهاد سید حسن نصرالله در جهت تشکیل کمیته حقیقتیاب گفت: رژیم آل سعود اگر از تشکیل کمیته حقیقتیاب برای کشف حقیقت فاجعه منا جلوگیری کند بیکفایتی برای کشف حقیقت را در کارنامه خود ثبت خواهد کرد.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: خون شهدای امسال و آه و ناله هزاران شهید یمنی دامان آل سعود را خواهد گرفت و امیدواریم کمتر از 20 سال آینده مکه و مدینه به دست حکومتی عادل مدیریت شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کتاب "شوق وصال" گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند این خاطرات نوشته شود. 300 عکس در این کتاب زیرنویس شده است و در آن تصاویری از بسیجیان وجود دارد؛ که با دیدن آن شاید بیننده فکر کند چگونه این چهرهها توانستند ارتش صدام را شکست دهند؛ این حرف دل من در این کتاب است.

سرلشکر صفوی درباره شکست حصر آبادان نیز گفت: 19 مهر رژیم بعثی عراق از کارون عبود کردند و 14 آبان امام(ره) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود که این بیان امام(ره) تمام دغدغه ما شد. در پی این امر طرح عملیات را به شورای عالی دفاع بردیم و برخی مخالفت کردند که رهبر معظم انقلاب در آن مقطع برخورد قاطعی را با رئیس جهور وقت داشتند که منجر به تصویب طرح عملیات در همانجا شد.

وی ادامه داد: به همراه شهید باقری سه ماه مداوم به ماهشهر برای هماهنگی رفتیم که برای اولین بار بعد از فرار بنی صدر عملیات مشترک سپاه و ارتش که در رأس آن مرحوم ظهیرنژاد و سرلشکر کلاهدوز حضور داشتند، برگزار شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان، عقلانیت و تدبیر را عامل پیروزی دانست و عنوان کرد: قدرت عقلانیت و تدبیر نظامی، روحیه شهادتطلبی و امدادهای غیبی موجب پیروزی در عملیاتهای بعدی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها