صبح امروز

بزرگداشت شهدای دولت در روضه محمدیه یزد برگزار شد

بزرگداشت شهدای دولت، صبح امروز در روضه محمدیه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ - 30August 2015

بزرگداشت شهدای دولت در روضه محمدیه یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، مراسمی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد شهیدان والامقام رجایی و باهنر و هفته دولت، با حضور گسترده فرهیختگان، دولتمردان، خانواده معظم شهدا و عموم مردم، صبح امروز در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مقدم معاون بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه تاریخ بشر و غرب در سه دوره مورد  بررسی قرار می گیرد  بیان کرد: دوره اول را دوره  نخست و متافزیک است که دین جایگاه خد را پیدا می کند دوره دوم فلسفی  و دوره سوم دوران علمی است.  

معاون بین الملل موسسه  تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: با پایان قرن بیستم نهضتی شکل می گیرد که دنیا را مجذوب خود می کند و همه دوره ها را زیر سئوال  می برد و فرضیه همه دشمنان را بهم می ریزد.

وی اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب به تشکیل این نهضت که دین در دنیا منزوی نیست بلکه می تواند برای نظام فلسفی و علمی برنامه ریزی کند.

حجت الاسلام و المسلمین  مقدم  با بیان اینکه ما ملتی بودیم که همراه در پیشینه تاریخی از استبداد گران ضربه خوردیم گفت: امام(ره) در تکامل بخشیدن به ایران نظامی را شکل داد که نجات دهنده ملت ایران باشد و تکیه بر جمهوریت و اسلامیت را پایه گزاری کرد.

وی گفت: امام خمینی (ره) با اخلاق توانست جمهوریت و اسلامیت را کنار هم قرار دهد و فهماند که جذابیت اسلام به اخلاق آن است.

وی تاکید کرد: اگر اسلامیت کنار جمهوریت قرار نگیرد بی دینی و فساد فرا می گیرد و جامعه به زوال می رود و جمهوریت یک ملت را از استبداد نجات می دهد و اسلامیت یک ملت را از تحجر نجات می دهد.

وی درآخر گفت: شهید رجایی و باهنر همیشه بر این باور بودند که با جمهوریت و اسلامیت می شود راه را طی کرد و همیشه رفتار آنها توام با اخلاق و عقلانیت بود.   

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها