پیام سرلشکر ایزدی به‌مناسبت شکست حصر پاوه؛

پیام امام خمینی(ره) موجب سلحشوری و قهرمانی مردم و پیشمرگان در شکست حصر پاوه شد

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا به مناسبت سالگرد شکست حصر پاوه پیامی صادر کرد که در آن آمده است: پیام امام خمینی(ره) موجب سلحشوری و قهرمانی مردم و پیشمرگان در شکست حصر پاوه شد.
کد خبر: ۵۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ - 18August 2015

پیام امام خمینی(ره) موجب سلحشوری و قهرمانی مردم و پیشمرگان در شکست حصر پاوه شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به مناسبت بزرگداشت سی و ششمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه پیام سردار سرلشکر "مصطفی ایزدی" معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا طی مراسمی که به همین مناسبت در روز گذشته با حضور "مهدی چمران" در پاوه برگزار شد، توسط سردار "داود غیاثی راد" قرائت شد که متن آن در ادامه میآید.

"بسم الله الرحمن الرحیم

دو خصوصیت بارزمردم پاوه دینداری و روشنفکری مردم آن است . امام خامنهای )مدظله العالی(

سلام و رحمت خدا و برکات خدا به روح مطهر امام راحل، مقام شریف و ارواح طیبه پاک و مطهر شهداء، سلام و رحمت خدا به مقام معظم امامت و ولایت امر، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنهای عزیز مدظله العالی

سلام و رحمت خدا و برکات خدای سبحان به رزمندگان اسلام، ایثارگران غرب و شمالغرب کشور به ویژه یاران شهید اصغر وصالی و حماسه سازان پاوه و یادگاران حماسه هشت سال دفاع مقدس و همه خانوادههای معزز شهدا و سلام و رحمت خدا و برکات حق تعالی بر شهدای شکست حصر پاوه.

اینک پس از گذشت سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، آمریکا و متحدان غربی و ارتجاع منطقهای وابسته به آنها به اهداف شیطانی و ضدبشری خود دست نیافتهاند، بلکه با تضعیف موقعیت استکباری خود در صحنه بین المللی، شاهد موفقیت و پیروزیهای علمی و سیاسی و فرهنگی بزرگ ملت سرفراز ایران اسلامی و الگو قرار گرفتن آن برای سایر کشورها و ملتها در جبهه مقابل نظام سلطه هستند.

در گفتمان انقلاب اسلامی، استقلال همه جانبه و تلاش برای حفظ و ارتقای عزت ملی با پیشرفت و خوداتکایی به ویژه علوم وفناوریهای نوین یک اصل است. اسلام ناب محمدی(ص) با قرائت حضرت امام خمینی(ره) را میتوان به عنوان بال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی دانست. این اسلام همان اسلام سیاسی، اسلام انقلابی و اسلام جهاد و مبارزه و شریعت محور است.

مردم شهید پرور و باغیرت پاوه؛ در گفتمان انقلاب اسلامی، سعادت دنیا و کمال آخرت انسان به صورت توأمان مورد توجه است. بر این اساس نظام اسلامی، همانطور که باید دغدغه رستگاری و کمال اخروی مردم را نیز داشته باشد و برای رشد و تعالی معنوی فرد و جامعه نیز برنامه ریزی کند که همان مدیریت جهادی و اسلامی است، با همدلی وهمزبانی دولت و ملت محقق میشود.

در این راستا با نگاهی واقع گرایانه، برگهایی از تاریخ ایران طی ۳۰۰ سال گذشته در جنگهایی که دشمنان علیه این سرزمین تحمیل کردهاند، شهرهای زیادی از پیکرهی ایران جدا شده است و تنها در حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی است که حتی یک وجب از خاک وطن در چنگ دشمن باقی نمانده است و امروز به لطف خداوند قادر متعال درهم کوبنده ستمگران، جباران و متجاوزان به برکت رشادتها، ایثارگریها، شهادتها و ارادههای مستحکم همت و غیرت مردان رزمنده و سرفراز و با حمایت مادران، خواهران و همسران، شهدا و ایثارگران، انفاس قدسی حضرت امام خمینی(ره) و رهبری داهیانه حضرت امام خامنهای ایران اسلامی به امن ترین، مهمترین و مقتدرترین کشور در معادلات منطقهای وحتی فرا منطقهای تبدیل شده است.

برتارک صحیفه انقلاب و دفاع مقدس، روز ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ به عنوان حماسه مقاومت و روز شهر پاوه ثبت شده است. در پی حوادث شهر پاوه که ضدانقلاب وعناصر خائن و خودفروخته داخلی به شروع درگیری، این شهر استراتژیک در شمال غرب کشور را به عنوان پایگاه و کانون تهاجم کشور و انقلاب محاصره و بخشهایی از آن در اختیار گرفته بودند، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی جهت قوای نظامی وانتظامی برای دفع محاصره شهر حساس ومهم پاوه فرمان تاریخی وسرنوشت ساز به شرح ذیل صادر فرمودند.

» من به عنوان ریاست کل قوا به رئیس ستاد ارتش دستور میدهم که فوراً با تجهیز کامل عازم منطقه شوند؛ وبدون فوت وقت با تمام تجهیزات به سوی پاوه حرکت کنند؛ و به دولت دستور میدهم وسایل حرکت پاسداران را فوراً فراهم کنند. و اگر تا ۲۴ ساعت دیگر عمل مثبت انجام نگیرد، سران ارتش و ژاندارمری را مسئول میدانم

این پیام راهبردی رکن رکین پیروزی مردم سلحشور و پیشمرگان قهرمان و شکست حصر پاوه شد .با ادای تعظیم و ادب به روح مطهر حضرت امام راحل(ره) درآستانه سی وششمین سالگرد صدور فرمان تاریخی امام یاد ستارههای درخشان آسمان انقلاب اسلامی گرامی باد به خصوص شهیدانی چون دانشمند حکیم و مجاهد شهید شیرمرد جبهه فلسطین، لبنان و ایران دکتر مصطفی چمران و همرزمان و مردم حماسه ساز پاوه را گرامی داشته و به رزمندگان جان برکف، شهیدان گلگون کفن از سپاه و ارتش به ویژه مردم حماسه ساز و پیشمرگان مسلمان کرد عزیز که قهرمانانه شهر پاوه را از محاصره خارج ساختند درود میفرستم. از خداوند متعال مسئلت دارم که همه ما را در پاسداری از ارزشها، آرمانهای شهداء و دفاع از کیان انقلاب، هویت ملی و دینی این مرز وبوم با پیروی از منویات مطاع فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنهای عزیز موفق و موید بدارد.

پرودرگارا؛ ما را در تداوم راه درخشان وسرنوشت ساز شهدا نصرت و یاری فرما
»والعاقبه للمتقین«

معاون راهبردی واشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا
سرلشکر پاسدار دکترمصطفی ایزدی"

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار