مهدی چمران در پاوه:

حصر پاوه با دستان خالی مردمش و با فرمان امام شکسته شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: آنچه ما را نجات داد فرمان زیبای امام راحل بود که قبل از هر نیرویی از هر جا، خود مردم پاوه با دست خالی به میدان آمدند و توانستند تمام ارتفاعات پاوه را آزاد کنند.
کد خبر: ۵۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ - 17August 2015

حصر پاوه با دستان خالی مردمش و با فرمان امام شکسته شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، "مهدی چمران" رئیس شورای شهر تهران ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه شکست حصر پاوه، عنوان کرد: حماسه پاوه حاصل یک مقاومت آمیخته با ایمان بود.

وی گفت: مقاومت مردم پاوه حماسهساز شد و این مقاومتها بوده است که امروز ما میتوانیم در مقابل دنیای استکبار ایستادگی و مقاومت کنیم؛ این مقاومت حاصل پشتوانه مقاومت در آن سالهاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران حماسه پاوه را برای هویت ملی و محلی ارزشمند و قابل ستایش توصیف کرد و افزود: نتیجه اعتقاد به شهادت، مقاومت است و اگر در پاوه پیروز شدیم به خاطر ایستادگی مردم با ایمان تا لحظه آخر در کنار پاسداران بود.

چمران با اشاره به روزهای حصر پاوه، گفت: آنچه ما را نجات داد فرمان زیبای امام راحل بود که قبل از هر نیرویی از هر جا، خود مردم پاوه با دست خالی به میدان آمدند و توانستند تمام ارتفاعات پاوه را آزاد کنند.

وی فلسفه بزرگداشت این روز و مراسم آن را ماندگاری روحیه شهادت و مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانیکه روحیه ملت شاداب باشد دشمن مأیوس است و مجبور به کوتاه آمدن در برابر ماست، همانگونه که صدام بود.

چمران اظهارات رئیس جمهور آمریکا در جریان مذاکرات هستهای ایران با ۱+۵ را متذکر شد و افزود: اوباما معتقد بود که در این مذاکرات با دشمنان و نه دوستانشان رایزنی میکنند و این مقاومت ملت بود که ما را به اینجا رسانده که آمریکا مجبور به مذاکره با ایران شده است.

وی با بیان اینکه این مقاومت ارزش دارد، اضافه کرد: این همان اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است که با تمسک به آن میتوانیم به پیروزی برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دل به آن سوی آبها بستن خلاف است و اقتصاد مقاومتی نقشه راه پیروزی ماست.

چمران ادامه داد: همانگونه که مقاومت مردم در لبنان و غزه آنها را به پیروزی رساند، مقاومت مردم یمن هم برای آنها نویدبخش پیروزی در آینده است.

وی پاوه را نماد مقاومت در کشور خواند و بیان داشت: باید همواره برای مقاومت آماده باشیم همانگونه که تاکنون بودهایم.

این مقام مسئول گفت: اگر دولت عثمانی با وجود قدرتی که داشت توسط اروپا از هم پاشیده شد و آنها توانستند بر خاورمیانه مسلط شوند به این دلیل است که دولت عثمانی ایمان خود را از دست داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار