با رونمایی از شناسنامه شهیده طیبه واعظی

پنجمین شناسنامه هویتی شهید در قم رونمایی شد

طی مراسمی پیش از ظهر امروز همزمان با روز قشر بسیج جامعه زنان، شناسنامه هویتی شهیده طیبه واعظی دهنوی در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) قم رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ - 04August 2015

پنجمین شناسنامه هویتی شهید در قم رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در مراسم روز قشر بسیج جامعه زنان که همزمان با سالروز شهادت مریم فرهانیان با محوریت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری، بانک مهر اقتصاد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم برگزار شد، رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم به همراه جمعی از معاونان سپاه، حسینی و عسکری مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ثبت احوال و اسناد استان قم، معصومه ظهیری رئیس مجمع عالی بسیج جامعه زنان کشور و مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری، لیلا حیدری مسئول بسیج جامعه زنان استان قم، طوبی حجازی رئیس شورای راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان استان و اعضای شورا، مهدی اریسی رئیس مرکز راهبردی سپاه استان قم، خانم رستمی مشاور امور بانوان نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، سیده زهره دیبایی معاون امور زنان اداره کل حفظ آثار قم، فرماندهانی از نواحی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی، دکتر شریفی رئیس پردیس قم دانشگاه فرهنگیان، خانم ملایی معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و فرماندهان حوزه های بسیج خواهران استان حضور داشتند.

در این مراسم فرحروز فاتحی رئیس بنیاد آیه های ایثار و تلاش کشور به ایراد سخن پرداخت. وی با تبیین وضعیت فرهنگی کشور در دوره طاغوت شامل پهلوی اول و پهلوی، دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوران پس از آن تاکنون و مسیر کلی انقلاب اسلامی تا تشکیل تمدن بزرگ اسلامی و عصر ظهور، نقش و جایگاه زنان را در سازندگی فرهنگی جامعه و تربیت فرزندانی مبارز و برومند در هر یک از ادوار تاریخی مذکور مورد واکاوی قرار داد.

وی با بیان اینکه آنچه امروز از لحاظ حجاب در کف جامعه می بینیم، بیانگر واقعیت اصلی جامعه ما نیست، افزود: اغلب دستوالعمل ها و بخشنامه های مربوط به حوزه امر به معروف و نهی از منکر در پیچ و خم ادارات و ملاحظات خاص کارآیی خود را از دست می دهد و بسیج خواهران توانمندترین تشکل مردمی در تحقق ارزش های اسلامی در جامعه است.

در ادامه این مراسم، به یاد هفت هزار بانوی شهیده کشور و زنان شهیده استان قم، از شناسنامه هویتی شهیده شکنجه دوران طاغوت، شهیده طیبه واعظی با حضور مسئولان حاضر و خانواده این شهید بزرگوار رونمایی شد.

به گفته احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، شناسنامه هویتی شهیده طیبه واعظی پنجمین شناسنامه ای است که با مشارکت این اداره کل و همچنین اداره کل ثبت احوال و اسناد استان و به منظور حفظ نام و خاطره شهدا رونمایی می شود.

طی سال گذشته نیز شناسنامه شهیدان مصطفی کلهری، محمد خوش نژاد، حسین دخانچی و عسکری از سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و جهاد سازندگی در قم رونمایی شده بود.

پخش کلیپی از زندگی شهیده واعظی و برپایی نشستی با حضور فرماندهان برتر حوزه های بسیج بخش های دیگری از مراسم بود.

شهیده طیبه واعظی شهیده شاخص سال 94 است. وی متولد اصفهان و ساکن قم بود و طی مبارزاتی بر علیه رژیم طاغوت در خرداد سال 1356 به همراه همسرش شهید ابراهیم جعفریان دستگیر شد و بر اثر شکنجه در زندان رژیم ستمشاهی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار