معرفی یکی از مجموعه کتاب‌های قطعه‌ای از آسمان-1/

گلف؛ پایگاه منتظران شهادت و محل تجمع متفکران جنگ

گلف در ذهن قدیمی‌های جنگ، همان ساختمان سنگی بالای تپه را تداعی می‌کند. همه‌ی فعالیت‌ها، طرح‌ریزی‌ها و جلسات در این ساختمان انجام می‌شد. این ساختمان، مغز متفکر جنگ محسوب می‌شد.
کد خبر: ۵۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ - 02August 2015

گلف؛ پایگاه منتظران شهادت و محل تجمع متفکران جنگ

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سازمان و هنری ادبیات دفاع مقدس با همکاری ستاد مرکزی راهیان نور در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر زیارت با معرفت در سفرهای راهیان نور مجموعه کتابهایی با موضوع معرفی یادمانهای دفاع مقدس با عنوان "قطعهای از آسمان" منتشر کرد که طی این خبر و خبرهای آینده به معرفی این کتابها خواهیم پرداخت.

"گلف" نوشته محمدعلی آقامیرازیی به معرفی "پایگاه منتظران شهادت" میپردازد.

"گلف در ذهن قدیمیهای جنگ، همان ساختمان سنگی بالای تپه را تداعی میکند. همهی فعالیتها، طرحریزیها و جلسات در این ساختمان انجام میشد. این ساختمان، مغز متفکر جنگ محسوب میشد. شخصیتها و فرماندهان ارتشی و سپاهی، با ورود به گلف و صعود به بالای تپه، از راه پلهها یا سوارهرو غربی و شرقی، راهیِ راهروی باریک منتهی به اتاق فرماندهی عملیات و همراهانشان راهی نمازخانهی طبقهی دوم میشدند.

مسئولان عالی رتبه جنگ و کشور، مسئولان نظامی و سیاسی، به محض ورود به اهواز، برای اطلاع از وضعیت کلی مناطق جنگی و جبههها و توجیه شدن، راهی گلف میشدند. در اتاق جنگ نسبت به وضعیت عمومی جبهه مطلع شده و شب را در اتاقهای این پایگاه میگذراندند.

مسئولان طراز اول کشور برای توجیه و اطلاع یافتن از وضعیت عمومی جبههها، بلافاصله بعد از ورود به اهواز، راه گلف را در پیش میگرفتند. در خاطرات هاشمی رفسنجانی بارها به حضور در گلف و انجام جلسات مهم در این پایگاه اشاره شده است."


ورودی پایگاه منتظران شهادت

مجید بهرامی، داوود کریمی، حسن باقری، رحیم صفوی و سیدمحمد حجازی از فرماندهان این پایگاه بودند.


سردار شهید حسن باقری در محوطه پایگاه گلف

از "محمدعلی آقامیرزایی" تاکنون کتابهای "قله فریاد" روایت خاطرات سردار شهید ذبیح الله عاصی زاده فرمانده تیپ 18 الغدیر و "دو برادر" تاریخ شفاهی زندگی دو برادر حسن و عباس آندی منتشر شده است.

لازم به ذکر است مجموعه کتابهای "قطعهای از آسمان" به دبیری "احمد دهقان" منتشر شده است.

متن پی دی اف این کتاب را میتوانید از اینجا

دریافت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار