سازمان ملل اعلام کرد/

رژیم صهیونیستی در جنگ غزه مرتکب "جنایت جنگی" شده است

کمیته سازمان ملل ویژه تحقیق درباره جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با انتشار گزارشی اعلام کرد که این رژیم در حملات خود مرتکب جنایت جنگی علیه غیرنظامیان شده است.
کد خبر: ۴۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ - 23June 2015

رژیم صهیونیستی در جنگ غزه مرتکب

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، کمیته سازمان ملل ویژه تحقیق درباره جنگ 51 روزه سال گذشته رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گزارش خود را در 183 صفحه منتشر و اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در این جنگ مرتکب جنایت جنگی شده است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در این جنگ 6 هزار حمله هوایی علیه نوار غزه انجام داده و نزدیک به 50 هزار گلوله تانک و غیره به سمت نوار غزه شلیک کرده است. در این حملات حدود 1462 غیرنظامی فلسطینی که یک سوم آنها از کودکاند (299 نفر آنها زن و 551 نفر کودک) کشته شدند. گروههای فلسطینی نیز 4881 موشک و 1753 خمپاره در ژوئیه و اوت 2014 به سمت اسرائیل شلیک کرده که منجر به کشته شدن 6 شهروند اسرائیلی و زخمی شدن حداقل 1600 تن دیگر شده است.

در این گزارش تعداد کل کشته شدگان فلسطینی 2251  نفر اعلام شده است. همچنین 11231 فلسطینی از جمله 3540 زن و 3436 کودک زخمی شدهاند که 10درصد آنها دچار نقص عضو دائمی شدهاند. حداقل 142 خانواده 3 تن از افراد خانواده خود یا بیشتر را در حمله به ساختمانهای مسکونی که منجر به کشته شدن 742 نفر شده، از دست دادهاند.

کمیته تحقیق سازمان ملل گزارش خود درباره به کارگیری سلاحهای کشتار جمعی در مناطق دارای تجمع جمعیتی، توسط اسرائیل ابراز نگرانی کرده و افزود: استفاده از این سلاحها به قتل و کشتار شهروندان و نظامیان بدون تمیز قایل شدن میان آنها انجامیده است.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: مراکز تماس اورژانس گفتهاند که درخواست کمکهای ناامیدانهای از اهالی شجاعیه داشتهاند که همزمان صدای کودکان فلسطینی نیز شنیده میشده است.

امتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار