"وجاهت علی" مجاهد پاکستانی بدون مرز؛ تولد در لاهور شهادت در سامرا

همه‌ی آن‌هایی که دل در گرو اهل بیت(ع) دارند وقتی دشمنان تکفیری قصد حمله به حرم آل الله داشتند از هر کشوری که بودند خود را برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه و عراق رساندند. "وجاهت علی" مجاهد بدون مرزی از اهالی لاهور پاکستان است که سال گذشته در حوالی سامرا به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ - 20June 2015

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، فرقی نمیکند اهل کجا باشی. وقتی صدای مظلومیت خاندان ائمه به گوش میرسد با هر وسیله و هرطور شده خودت را آماده جانفشانی میکنی. فرسنگها برای دفاع از حرم آل الله میپیمایی. بعد هم در جواب کسانی که میگویند چرا برای جنگ به کشور دیگری رفتهای، جواب میدهی: مگر جان ناقابل ما بیشتر از فرزندان حسین است که آن را در راه دین فدا کردند.

عراقی، ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و... به محض شنیدن حمله تکفیریها به حرم حضرت زینب(س) دل در رکاب حسین(ع) گذاشتند تا اجازه ندهند دست ناپاک یزیدیان زمانه حرم پاک آل الله را نشانه رود.

در این راه شهدای زیادی از کشورهای مختلف در سوریه و عراق به شهادت رسیدند و امروز موجی از عشق به دفاع از اسلام و حرمهای مطهر به خروش آمده است.

به غیر از نیروهای وطنی و ارتشی سوریه و عراق که از روزهای اول حمله نیروهای تکفیری به دفاع از کشورشان پرداختند، نیروهای شیعی و اسلامی نیز به صورت داوطلب برای دفاع از حرمهای آل الله به این کشورها رفتند. حزب الله لبنان و لشکر فاطمیون در سوریه این روزها در خط مقدم دفاع از آرمان و اهداف اسلام در حال مبارزه با تکفیریها هستند.

مطمئننا در چند ماه اخیر و با بازگشت پیکرهای مطهر شهدای تیپ فاطمیون از شهدای غیر ایرانی در رسانهها نامی به میان آمده اما کمتر کسی است که از شیرمردان زینبیون و شهدای مدافع حرم اهل پاکستانی نامی برده باشد.

آبان ماه سال گذشته بود که  پیکر دو تن از شهدای مدافع حرم عسکریین به نامهای "وجاهت علی" و "ذیشان حیدر" در قم تشییع شد و در بهشت معصومه قم به خاک سپرده شدند.

وجاهت علی یکی از دو شهید مدافع حرم از دانشجویان پاکستانی ساکن شهر قم بود. او از اهالی لاهور پاکستان بود. جایی که بیشترین تعداد شیعیان پاکستان را داراست.

دروس حوزوی را در پاکستان خواند و به پیشنهاد استادش به ایران سفر کرده بود تا در شهر قم درسش را ادامه دهد. بنابراین در حوزه قم مشغول خواندن درس تاریخ شد.

عباس از دوستان نزدیک و هم خوابگاهی و هم کلاسی وجاهت علی میگوید: "من و وجاهت هم اتاق بودیم. اکثر شبها نماز شب میخواند و بیشتر نمازهایش را در حرم حضرت معصومه(س) اقامه میکرد."

عباس درباره شهدای مدافع حرم پاکستانی توضیح میدهد: حدودا تا الان ده نفر از پاکستانیها در دفاع از حرمهای مطهر به شهادت رسیدند. اکثر شهدا هم اهل پاراچنار پاکستان هستند. اگر نیروهای تکفیری بفهمند کسی به سوریه یا عراق رفته است خانوادههایش را اذیت میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها