سردار حاج قاسم سلیمانی:

دشمن تحمل نظام اسلامی را ندارد/ایران دراوج امنیت است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ایران را در اوج قدرت و امنیت دانست و گفت: رفتار آمریکا جز این است که نشان می دهد که هیچ اراده ای برای مقابله با داعش وجود ندارد؟
کد خبر: ۴۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ - 25May 2015

دشمن تحمل نظام اسلامی را ندارد/ایران دراوج امنیت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در گردهمایی بزرگ ایثارگران و رزمندگان استان کرمان که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد با اشاره به عوامل تاثیرگذار در پیروزهای نظامی و سیاسی ایران افزود: نظام اسلامی، 36 سال تحت فشارهای استکبارهای جهانی و حجم وسیعی از توطئه های اقتصادی قرار گرفته است و امروز همه دشمنان انقلاب ما اذعان دارند که این نظام در همه صحنه های نبرد خود پیروز و سربلند بیرون آمده است.

                                                                                                                        


وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی به عنوان یک جنگ به تمام معنا برای جمهوری اسلامی محسوب می شد و چیزی که امروز از سوی دشمنان به معنای سیاسی مطرح شده است ولی با عنوان اقتصادی اعمال شده و می شود، یک جنگ بزرگ با ایران خواهد بود که همه این فشارها به عنوان یک جنگ تمام عیار علیه کشور ما محسوب می شود.

سلیمانی  ادامه داد: همه دنیا اعم از دوست و دشمن به این نکته اذعان دارند که جمهوری اسلامی در این سی و چند سال بحران، توانسته است بر همه این دشمنی ها و ظلم هایی که نظام استکبار برای ما به وجود آورده غلبه کند.


دشمن تحمل نظام اسلامی را ندارد

سردار سلیمانی با بیان اینکه عوامل اثرگذار بر پیروزیهای ملت ایران بایستی تبیین شود، تصریح کرد: دنیا، تحمل این نظامی که هیچ مزاحمتی برای دیگر کشورها ایجاد نکرده و دنبال هیچ ماجراجویی نبوده ، بلکه صلح جوتر و مثمرتر از آن را در جایی ندیده است، را ندارد.

فرمانده کل سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران افزود: بین تسلیم و تسلیم کردن اراده و عزت یک ملت و آن چیزی که یک ملت برای عزت انتخاب و بر آن ایستادگی می کند فرق اساسی وجود دارد و دشمن عزت این ملت را تحمل نمی کند.

وی در ادامه گفت: تمام تلاش دشمنان بر این است که این نظام را با خصوصیات خودش و عزت ملتش از بین ببرد، لذا چون این بحران ها مستمر است توجه به این اصولی که ما را بر این بحران ها غلبه می کند، اهمیت بسیار زیادی دارد و عواملی که ما را در جنگ 8 ساله پیروز کرد، باید چراغ راهنمای ما باشد تا بتوانیم بر مسایل پیش روی خودمان غلبه کنیم.

مذهب اثرگذارترین عامل در پیروزیهاست

حاج قاسم سلیمانی گفت: اثرگذارترین عامل در شکل گیری پیروزیها و موفقیت های ما تا کنون و در آینده، عامل مذهب است و اگر ملتی انگیزه مذهبی نداشته باشد و فاقد هویت دینی و مذهبی باشد از درون متلاشی خواهد شد.

وی با تاکید براین که مذهب، عامل اساسی در برون رفت از سختی ها و مقابله با مشکلات است گفت: مذهب اصلی ترین عامل در طول صحنه های انقلاب اسلامی بوده است و بزرگترین خیانت به جامعه این است که عامل مذهب را درون جامعه ما ضعیف کند زیرا عامل مذهب عامل تقویت، قدرت، انسجام و وحدت ماست.

سلیمانی افزود: عاملی که باعث شد یک جوان 21 ساله بر یک مجموعه فهیم از آحاد ملت بتواند حکومت کند و بر جسم روح و اراده و تصمیم بین حیات و زندگی او اثر بگذارد، همان مذهب بود و این عامل مهم ما را از توجه به چیزهای مادی عبور داد و اطیعوالله و اطیعواالرسول را در قلب ها حک کرد.

وی گفت: اینکه مادر شهید فرزند خودش را بدرقه و روانه جبهه می کند و بعد از شهید شدن، او را دفن و توصیه می کند برای او گریه نکنید و به نوعی مراسم جشن برپا می کرد به علت مذهب است و هیچ عاملی به اندازه مذهب در قبول ایثار و فداکاری اثر گذار نیست.

 


رهبری منحصربفرد آیت الله امام خامنه ای (مدظله )در مراقبت از انقلاب تاثیر زیادی دارد

سردار سلیمانی بیان داشت: رهبری و خصوصیات رهبری در طول دوره انقلاب ما یعنی امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله)، که در دنیا یافت نمی شود؛ عامل دوم پیروزی ماست . اولین خصوصیت رهبری در جامعه ما خصوصیت تقواست؛ یقیناً هر منصفی امروز قضاوت می کند که در جامعه ما، باخلوص ترین، مخلص ترین و خالص ترین و باتقواترین، اخلاقی محورترین شخصیت که از همه خصوصیات انسانی و اخلاقی مراقبت می کند، رهبر عزیز ماست.

حاج قاسم سلیمانی گفت: فقدان رهبری در یک جامعه اثرات بسیار مخرب و ویران کننده ای دارد و یک جامعه بدون رهبر متقی و وحکیم باعث مرارتها و فضاحت بسیار زیادی برای کشورو ان ملت است . در حالی وجود یک رهبر اخلاق محور و حکیم در کشور ما بر عدالت در جامعه و مقابله با فسادهای مختلف در جامعه، در مراقبت از انقلاب و ملت و منافع ملت اثرگذار است و ترویج معنویت می کند.

وی ادامه داد: وجود رهبری مثل ناخدای کشتی و خلبان هواپیما در عبور این سفینه از طوفان ها و رعد و برق ها و موج ها است و تشخیصِ گرای دقیق عبور از این بحران، حکمت می خواهد و این حکمت وقتی اثرگذار است که مرتبط با آن اصل تقوا می شود.


عملیات بیتالمقدس یک نبرد استثنایی بود

فرمانده کل سپاه قدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس بویژه شهدای استان کرمان که در این عملیات شرکت داشتند اضافه کرد: آقای رزمحسینی در حالی امروز در مسند استانداری کرمان قرار دارد که دیروز یکی از فرماندهان عملیات بیتالمقدس بود و ایشان شهید زنده است.

وی عملیات بیتالمقدس را یک نبرد استثنایی دانست و افزود: عملیات بیتالمقدس با ویژگیهایی که داشت به عنوان روز ملی در بین اهالی جنگ نامگذاری شده است و در حقیقت از استثناییترین صحنههای دفاع مقدس محسوب میشود و این عملیات محور اصلی پیروزی ایران و محور اصلی شکست دشمنان محسوب میشود.

داعش یک طاعون و بلای بزرگ است

سردار سلیمانی گفت: یک بلای بزرگ و طاعونی مثل داعش که سر بریدن برای او آسان تر از سربریدن گوسفند است و آن هم صدها نفر را سر می برد و فریاد الله اکبر سر می زند، خطر بزرگی است که اگر کسی این ملت را نسبت به این خطر آگاه نکند و برای رفع این بلا تلاش نکند در مصیبت آینده شریک است.

وی تاکید کرد: ما به کدام سرزمین چشم دوختیم و به کجا تجاوز کردیم و چه دلیلی وجود دارد برای چنین صف آرایی و لشکرکشی هایی؟ بعد هم افکار جهان را فریب دادن و با درست کردن اتحادهای دروغین، هزاران هواپیما و میلیاردها دلار کمک به داعش؛ چرا سرکوب نمی شود؟ چرا رمادی سقوط می کند؟ قتل عام ها صورت می گیرد؟ کجاست این اتحاد بین المللی با این جنگ افزارهای پیشرفته؟!

سلیمانی ادامه داد: آقای اوباما! فاصله پایگاه اسد که هواپیماهای تو در آنجا مستقر است با رمادی چند کیلومتر است؟ چطور می شود ملتی کشتار در آن صورت گیرد و به بهانه حمایت از آن ملت در آن کشور استقرار شد؟ این جزء شریک بودن در توطئه است؟ چرا هیچ غلطی نمی کنید؟ چرا هیچ اراده ای برای مقابله با آن وجود ندارد؟ اقتصاد داعش از چاه های نفت کرکوک و سوریه تأمین می شود و هزاران نفتکش آن را حمل می کنند و از روی زمین از طریق کشور موجود در اتحاد بین المللی شما برای مقابله با داعش می رود.

وی اضافه کرد: این توطئه خطرناکی بر علیه جهان اسلام است و والله اگر کسی در تشخیص آن شک کند، باید به فکر و عقل خودش شک کند و منافع ملی یعنی محفوظ نگه داشتن یک ملت از یک کشتار وحشیانه و نظام جمهوری اسلامی به مقابله با پدیده خطرناک داعش توجه کرده است.

اگر منافع ملی را در درون خود جستجو و احیا کنیم، مانند دفاع مقدس پیروز خواهیم شد

سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر منافع ملی را در درون خود جستجو و احیا کنیم، مثل دفاع مقدس پیروز خواهیم شد؛ امام(ره) زیباترین و عاطفی ترین و روحانی ترین جمله را پیرامون آنها بیان کرد که” ملت ایران که جانم فدای آنها باد…” جان من و حسین بادپا و الله دادی و جمالی، ارزش دادن و فدا شدن در راه این ملت را دارد؛ این ملتی که شریف و عزیز و فداکار و باوفا و با حکمت و عزتمند است.

وی ادامه داد: ملتی که امروز سرلوحه و تجربه موفق همه ملت هاست؛ چرا با ما می جنگند و دشمنی می کنند؟ همان عاملی که باعث دشمنی با پیامبران خدا بود همان باعث دشمنی با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است؛ ما امروز برای اینکه بتوانیم این راه بزرگی که طی کردیم در نزدیکی این قله پیروزی به نقطه نهایی خود برسیم که تحول عظیمی در جهان است؛ باید به عوامل اساسی موفقیت دیروز خود توجه کنیم و اگر به آن عوامل بی توجه و در مناقشان سیاسی بی توجه شدیم، بدانیم دچار خسارت خواهیم شد.



منافع ملی ما در سودجویی نیست و از عراق چیزی نمیخواهیم

این فرمانده ارشد نظامی عنوان کرد: به عنوان یک انسان نمیتوانیم ملتهایی اطراف خود را دچار چنین بلای سهمگینی مانند داعش ببینیم و دلیل دینی و منافع ملی هم برای ما مهم است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه منافع ملی ما در سودجویی نیست و از عراق چیزی نمیخواهیم و نیازی به خاک و نفت عراق نداریم، بیان داشت: وقتی میگوییم منافع ملی یعنی مصونیتبخشی به ملت خود و ملت اساس مسئله و در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم همین است.



اساس انقلاب، حفظ و توجه به اصول انقلاب، رهبری و قبول اصل ولایت فقیه است

سردار سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: در هر اختلاف سیاسی اگر کسی به اصول اساسی انقلاب پایبند بود اختلافی نداریم چون اختلاف جوهری نخواهد بود و اساس انقلاب، حفظ و توجه به اصول انقلاب، توجه به رهبری و قبول اصل ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه اصول اساسی انقلاب در قانون اساسی آمده و چیز مجهولی نیست و واضح و روشن است؛ بیان داشت: قبول اصل ولایت فقیه به این نیست که بگوئیم معتقد به ولایت فقیه هستیم باید حکمت و تشخیص و ترسیم رهبری را توجه کنیم؛ اگر به تشخیص و حکمت او توجه نکردیم این توجه به ولایت فقیه نیست؛ دشمنان راه به جایی نمی برند و تسلیم ملت ایران و دولت ایران شدند، آینده هم همین خواهد بود؛ به اصول خود پایبند و توجه کنیم.

لازم به ذکر است در پایان مراسم لوح تقدیر از سوی پدران بزرگوار شهدا به سردارسرلشکرحاج قاسم سلیمانی اهدا شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها