در نشست خبری مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور داعش مطرح شد

نمایش آثار در فرهنگسرای ارسباران و بهمن/ استقبال خوب هنرمندان از مسابقه

نشست خبری کارتون و کاریکاتور داعش صبح امروز با حضور شجاعی طباطبایی دبیر کل مسابقه، محمد حبیبی دبیر اجرایی و سید مجتبی نوریان مسئول روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ - 24May 2015

نمایش آثار در فرهنگسرای ارسباران و بهمن/ استقبال خوب هنرمندان از مسابقه

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری کارتون و کاریکاتور  داعش صبح امروز با حضور شجاعی طباطبایی دبیر کل مسابقه، محمد حبیبی دبیر اجرایی و سید مجتبی نوریان مسئول روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.

در این مراسم شجاعی طباطبایی با اشاره به ایده برزار مسابقه اظهار کرد: ایده این مسابقه از سال گذشته و با تحرکاتی که در منطقه خاورمیانه خصوصاً سوریه  و عراق به وقع پیوست، شکل گرفت و در نشستی با مسئولین مربوطه تصمیم به برگزاری مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور داعش گرفته شد.

وی افزود: از ماه فرخوان مسابقه داده شد و از طریق سایت های تخصصی اطلاع رسانی شد. این فراخوان در دو بخش کارتون و کاریکاتور بود که در بخش اول به ماهیات گروهک تروریستی پرداخته می شود و در بخش دوم چهره حامیان غربی، عربی و عبری مد نظر بود.

دبیر کل مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور داعش ضمن تاکید بر مسئله اطلاع رسانی ادامه داد: این مسابقه از طریق سایت های تخصصی کاریکاتور کشورهای خارجی نیز مورد حمایت قرار گرفت که می توان به تاثیر سایت برزیل کارتون در امریکای لاتین اشاره کرد که در سطح وسیعی به فراخوان پرداخت.

شجاعی طباطبایی به آمار کارتون وکاریکاتورها اشاره کرد و گفت: آمار شاهدی بر این مدعاست که آثار رسیده از جهت کیفی و کمی در سطح قابل ملاحظه ای قرار داشته اند. 1072 اثر از 43 کشور دنیا در این مسابقه شرکت داشتند که سهم ایران از این تعداد 202 نفر بوده است.  همچنین اندونزی، برزیل و چین به ترتیب 15، 17و 22 نفر در این مسابقه بیشترین شرکت کننده را داشته اند که باعث شد رقابت میان آثار تنگاتنگ شود.

وی در ادامه بیان کرد: در طول مدت برگزار مسابقه شرکت کنندگان از طریق فضای مجازی با ما در ارتباط بودند و به سوالات آنان در خصوص ماهیت داعش پاسخ داده می شد که چطور یک گروهک تروریستی که نام اسلام را یدک می کشد، اما به معنای واقعی اسلام ستیز است.

دبیر کل مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور داعش اظهار کرد: خیلی از هنرمندان در بعضی از کشورهای دنیا به دلیل احساس عدم امنیت  با اسم مستعار در این مسابقه شرکت کردند.

شجاعی طباطبایی خاطر نشان کرد: جوایز  نیز در دو بخش در نظر گرفته شده است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 1500، 1000 و 700 دلار اهدا می شود. همچنین به اثرات قابل تقدیر نیز 500 دلار تقدیم می شود.

در ادامه این مراسم، حبیبی اظهار کرد: آثار رسیده در سه فرهنگسرای بهمن، ارسباران و تالار اسوه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

یادآور می شود مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور داعش از سوی سازمان رسانه ای و هنری اوج و با مشارکت حوزه هنری و بنیاد فرهنگی روایت برگزار می شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار