مدیرکل حفظ آثار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس نقش ارزشمندی ایفا کرد

مراسم تقدیر از رزمندگان و جانبازان عملیات بیت المقدس در هشت سال دفاع مقدس با حضور جمعی از رزمندگان و جانبازان و مسئولین استانی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ - 24May 2015

خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس نقش ارزشمندی ایفا کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، حسن مجنونی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم رزمندگان استان را افتخار آفرینان هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان داشت: خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس نقش  بسیار گسترده و ارزشمندی را ایفا کرد.

وی خواستار تلاش در راستای انتقال فرهنگ و شهادت به نسل جوان شد و افزود: با همکاری شما ایثارگران، فرهنگ ایثار و شهادت را به صورت الگوسازی نسل به نسل منتقل خواهیم کرد.

مجنونی با بیان اینکه شهدای خراسان جنوبی  مظلوم واقع شده اند، تصریح کرد: بعضی شهرها شهدای خود را شاخص کرده اند این در حالی است که در استان در این زمینه کم کاری شده است.

    مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه با رزمندگان، جانبازان و ایثارگران مصاحبه هایی صورت گرفته است، اظهار داشت: تمامی عکس ها و اسناد در سیستم نرم افزاری ماوا به صورت استانی ذخیره می شود و ان شاءالله در سال های آینده کشوری خواهد شد.

مجنونی با اشاره به کتابخانه تخصصی انقلاب و دفاع مقدس اذعان داشت: تاکنون بیش از 3 هزارعنوان کتاب جمع آوری شده است و امید است به بزرگترین کتابخانه دفاع مقدس در منطقه تبدیل شود.

افتتاح کتابخانه دفاع مقدس در نهبندان

سرهنگ احمد قاسمی مدیر تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این مراسم ازافتتاح کتابخانه دفاع مقدس در آینده نزدیک درشهرستان نهبندان خبر داد و گفت: اکنون کتابخانه تخصصی انقلاب و دفاع مقدس با 300 عضو فعال در بیرجند فعال است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه ابتدا با 1500 عنوان و 2000 جلد تاسیس شد، تصریح کرد: هم اکنون 6000 جلد کتاب با 4 هزار و 330 عنوان در کتابخانه موجود است.

وی ازوجود 80 هزار سند دفاع مقدس در مرکز اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 60 هزار سند مربوط به سازمان ها ومابقی مربوط به اشخاص است.

شایان ذکر است در پایان از تعدا 40 نفر رزمندگان عملیات بیت المقدس خراسان جنوبی با اهدای لوح تقدیرو هدیه تجلیل شد

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار