سرلشکر رضایی در خرمشهر:

پیام آزادسازی خرمشهر، خاموش کردن آتش جنگ در منطقه است

فرمانده کل سپاه در عملیات بیت المقدس با بیان اینکه پیام آزادسازی خرمشهر، خاموش کردن آتش جنگ در منطقه است، گفت: در جمع مردان و زنان غیرتمند خرمشهری، اعلام می‌کنم اگر کوچکترین تجاوزی به خاک کشور صورت بگیرد در کنار مرزها متوقف نمی‌شویم.
کد خبر: ۴۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ - 24May 2015

پیام آزادسازی خرمشهر، خاموش کردن آتش جنگ در منطقه است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به خرمشهر، مراسم سالگرد آزادسازی خرمشهر صبح امروز باحضور سردار سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، "علی ربیعی" وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی و جمع از مسئولان استان خوزستان در جوار مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

سرلشکر رضایی در این مراسم خرمشهر را سرزمین آزادی دانست و گفت: فتح خرمشهر شکستی عظیم برای دشمن بود. پیروزی را برای ملت ما به ارمغان آورد. فتح خرمشهر مسالهای عادی نیست. در عظمت خرمشهر، معنویت، صداقت و خلوص شهدایی که بر سنگفرشهای این خیابان خونشان ریخته شد و خون شهدایی همچون جهان آرا، موسوی و دهها شهید دیگر پیامهایی نهفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خرمشهر پیام مهمی را در دل خود دارد، افزود: همانگونه که همهی ملت ایران دست به دست هم خرمشهر را آزاد کردند، اکنون نیز دست به دست هم در آبادانی این شهر بکوشیم چرا که آبادانی معنای متعارفی با فتح خرمشهر دارد و مردم جهان باید ببینند که بر روی خرابههایی که دشمنان آفریدند خرمشهر چگونه ساخته شد و این نیز یک حماسه است.

وی بیان کرد: اگر خرمشهر به بهترین شکل ساخته شود، بزرگترین تبلیغ برای کشور خواهد بود. برادران شهید ما و کارآفرینان دو روی یک سکه و معجزه ملت ایران هستند.

فرمانده سپاه در عملیات بیت المقدس گفت: آزادی خرمشهر پیامهای مهمی به دنیا داشت. اولین بار بود که پس از یک عملیات بزرگ که شهید و جانباز داده بودیم. از همهی رزمندگان خواستیم تا به مرخصی نروند و برق آسا آنان را به سمت خرمشهر اعزام کردیم. این عملیات آنقدر سریع صورت گرفت که وقتی از کارون عبور کردیم و به جاده اهواز - خرمشهر رسیدیم، دشمن هیچگاه فکر نمیکرد که چندین لشکر از رودخانه عبور کرده است.

محسن رضایی تصریح کرد: بیش از 10 لشکر ظرف یک شب از رودخانه عبور کردند. عملیات برق آسای ایران و طراحی خوبی که فرماندهان سپاه و ارتش انجام داده بودند، توانست ما را به پیروزی برساند.

وی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ما با اهدافی که تعیین کرده است، توانسته همه موانع را از پیش روی خود بردارد، عنوان کرد: از مهمترین موانع این بود که جمهوری اسلامی ایران توانست بعد از 300 سال روی پای خودش بایستد و در دفاع مقدس به جایی رسیدیم که بی نیاز از کشورهای دیگر شدیم.

رضایی افزود: صدام با این تصور به خوزستان حمله کرد که اگر شهرهایی را پس بدهد ولی خرمشهر و آبادان را نخواهد داد. ولی این بار اشتباه کرد چرا که ایران روی پای خود ایستاده بود و ملت ایران ثابت کردند که دولت اسلامی همچون دولت قاجار و پهلوی نیست و ایران تغییر پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیام آزادسازی خرمشهر مبنی براینکه ایران هیچگاه دنبال جنگ نیست و همواره به دنبال خاموش کردن آتش جنگ در منطقه است، عنوان کرد: آمریکا با کمک اسرائیل و عربستان طی هفتاد سال در منطقه آتش میافروزد. چرا که می گویند جهان اسلام نباید امنیت و آرامش داشته باشد. و میگویند اگر جهان اسلام امنیت داشته باشد، تمدن بزرگی میسازد که غرب باید در مقابل آن دستهایش را بالا ببرد. امروز حمله عربستان به یمن، هیچ فرقی با حملهی اسرائیل به فلسطین و حمله آمریکا به عراق و افغانستان ندارد.

فرمانده اسبق سپاه خاطرنشان کرد: در جمع مردان و زنان غیرتمند خرمشهری، اعلام میکنم اگر کوچکترین تجاوزی به خاک کشور صورت بگیرد در کنار مرزها متوقف نمیشویم. آمریکا و اسرائیل فکر و تخیلی را دربارهی هرگونه حمله به ایران از سر بیرون کنند و بر سر عقل بیایند و دست از ناامنی در سوریه و عراق بردارند.

سرلشکر رضایی تاکید کرد: روشن است آمریکا و اسرائیل یک لحظه دست از حمایت عربستان برنمیدارد. بدون حمایت آمریکا هیچ هواپیمای عربستانی نمیتواند پرواز کند. همهی تجهیزات و هواپیماها برای آمریکاییهاست.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در پایان خواستار توجه ویژه مسئولین به خرمشهر شد و گفت: به عنوان رزمنده که بهترین دوستانم را در خرمشهر از دست دادهام. از همهی مسئولین میخواهم به آبادانی خرمشهر نگاهی غیر از استانهای دیگر داشته باشند. اگر خوزستان را به بهترین شکل بسازیم، این بهترین تبلیغ برای دنیاست. رهبری نیز به طور جدی مسائل خوزستان را پیگیری میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها