ربیعی:

دولت خود را سوم خردادی می‌داند

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با بیان اینکه حامل سلام رئیس جمهور به مردم خرمشهر هستم، گفت: خرمشهر زمینه‌ساز و جریان ساز فرهنگی شد که امروز دولت جمهوری اسلامی مفتخر است که خود را سوم خردادی بداند.
کد خبر: ۴۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ - 24May 2015

دولت خود را سوم خردادی می‌داند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به خرمشهر، "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر که با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مردم شهید پرور خرمشهر در جوار مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: صحبت درباره سوم و چهارم خرداد و هم زمانی با ایاد شعبانیه کمی دشوار است و این موضوع را به فال نیک میگیریم. نمیشود در این روز از شهیدان جهان آرا، موسوی و روحانی شهید شریف قنوتی و عشایر غیور یادی نکنیم.

وی با بیان اینکه حامل سلام رئیس جمهور به مردم خرمشهر هستم، خاطرنشان کرد: ترکیب جمعیتی که خونشان در این شهر بر زمین ریخته شد، پیام بزرگی را به همراه دارد.

ربیعی افزود: خرمشهر تنها یک منطقه جغرافیایی نیست. این منطقه اگرچه جنگ زده است اما  زمینهساز و جریان ساز فرهنگی شد که امروز دولت جمهوری اسلامی مفتخر است که خود را سوم خردادی بداند.

وزیر تعاون با تاکید بر این که تاریخ یک کشور تنها ورق زدن تقویم نیست، تصریح کرد: تاریخ اتفاقات کوچک و بزرگ یک کشور است. اگر میخواهیم از تاریخ درس بگیریم و آن را برای آیندگان بنویسیم باید تاریخ را با وقایع بزرگ خودش ببینیم. روایت حماسه خرمشهر برای آینده ایران الزامی است. هر ملتی لحظاتی در تاریخ خود دارد که تاریخ را به قبل و بعد از آن تقسیم میکند، سوم خرداد یکی از آن روزهاست.

ربیعی تصریح کرد: تاریخ میتواند شامل لحظاتی تلخ و لحظاتی شیرین باشد و این لحظات مایه آگاهی بخشی است.

وی با اشاره به این نکته که پیروزی خرمشهر برای همه ایران است، عنوان کرد: اگر چه این منطقه بومی بود ولی رنگ قومی در آن دیده نمیشد. با همه زبانها در دیوار شهر شعار نوشته بودند، از زبان آذری تا زبان عربی، که ای کاش این نوشتهها به عنوان آثار جنگ حفظ میشد.

وزیر تعاون با بیان این که از میان رخدادهای بزرگ، آدمهای بزرگ، زاده میشوند، افزود: در دفاع مقدس انسانهای بزرگی زاده شدند. موضوع دیگر جنگ، کارآمدی تفکر بود، تفکر بسیجی در پهنه جغرافیایی به وجود آمد. متاسفانه نتوانستیم ابعاد این تفکر را اشاعه دهیم.

ربیعی در پایان با بیان خاطرهای از جنگ تصریح کرد: در قرارگاه حمزه یکی از نیروهای جوان اصرار کرد تا با یکی دیگر از نیروها به نام طاهر که اهل محله شاه عبدالعظیم تهران بود، به خط برود. این جوان رزمنده در حالی که مجروح شده بود، برگشت اما طاهر برنگشت. از جوان پرسیدند که طاهر فرد چابکی بود چگونه شهید شد؟ او داستان سپر شدن طاهر برای دفاع از میهن را برایمان بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها